BMW Seria 3 Gran Turismo

325d 2.0 218CP Man
4.2
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, miercuri, 14 august

Funcţia deasupra formei

Din când în când, BMW face câte un experiment. Fie că vorbim de motorizări, tehnologii, tuşe de design, caroserii sau nişe întregi, se întâmplă chestii interesante în clădirea cu patru cilindri din Munchen. Astăzi vă vorbim despre ultimul experiment al bavarezilor ajuns pe piaţa din România, BMW Seria 3 GT. Abrevierea GT vine de la Gran Turismo, dar ascunde în spate ceva mai mult decât o simplă versiune de caroserie nouă pentru Seria 3 F30.

Experimentul GT nu este nou la BMW, acesta fiind lansat iniţial în gama Seria 5, oferind un model cu spaţiu pentru picioarele ocupanţilor din spate similar cu cel oferit de un Seria 7, un portbagaj comparabil cu un Seria 5 Touring şi un design comparabil cu o operă artistică pe care puţini o înțeleg. Asta dacă o înțelege cineva.

De asemenea, BMW nu este la primul experiment în materie hatchback în gama Seria 3, ultima încercare de acest gen fiind codul de şasiu E36/5, cunoscut în popor sub numele de E36 Compact. Acesta a ajuns să dea naştere lui BMW Seria 1, singurul model la care ne gândim atunci când spui "compactă premium cu tracţiune spate".

Însă, pentru noi, Seria 3 GT a fost ceva mai mult decât un simplu hatchback bazat pe modelul de segment D al nemţilor. Într-un fel, este un BMW complet nou, iar noi l-am văzut ca fiind cea mai confortabilă versiune a lui Seria 3 creată vreodată.

  • unckle, miercuri, 14.08.2013 14:00

    este 60k euro ... calca pe un teritoriu atat de pretentios incat tre sa faca mult mai multe decat ceva spatiu la pasagerii din spate si 184CP ... sa ne aducem, inca odata, aminte ca 550i costa 62000Euro in romania, varianta "stock", si ca este superior trotinetei asteia din cam toate punctele de vedere, chiar incepand de la varianta de baza. De asemenea sunt de parere ca ideea de "spatiu" nu este vizibila la 3GT decat pasagerului din spatele unui sofer care are mai mult de 1.90m "altitudine" ... altfel, daca soferul este un om "mediu" de 1.75 si are scaunul tras in fata, spatiul ala maret cu care se lauda 3GT este absolut invizibil. Nu mai vorbesc despre faptul ca, pe datele tehnice de la BMW se vede cum 3GT este mai ingust decat 3 ... ceea ce ma duce cu gandul la "spatiul" oferit de un matiz ... oferit numai deasupra capului, exact acolo unde iti este cel mai folositor. (puteti sa scrieti de doua ori "Design-ul nu este pe placul oricui" ... ca nu se supara nimeni)

  • antonny, miercuri, 14.08.2013 22:37

    Pentru un motor galagios si cu 184 cp sa dai 58000 euro ......??? La pretul asta avem ceva minunat si cu o clasa peste BMW .....Jaguar XF facelift 3.0D v6 275 CP sa nu mai vorbim de Infiniti Q50 care apare la anu ....

  • Adrian, miercuri, 14.08.2013 23:16

    @antonny Q50 da....XF e in clasa cu seria 5. evident ca masina este supraevaluata. Nu imi pot imagina ce e in mintea unui viitor propietar de asa ceva. Pe langa pretul enorm care nu il merita e si urata. Nu are sens masina....mai bine cumperi versiunea touring care e superb si il comanzi full si tot nu ajungi cu el la pretul asta.

  • @antonny, miercuri, 14.08.2013 23:50

    La 58 de mii iti cumperi si seria 5 cu motor de 3 litri care nu este cu o clasa sub XF, cand va aud ca la banii astia va cumparati voi nu stiu ce modele...va cumparati pe naiba.

  • luca, joi, 15.08.2013 14:52

    Au vazut cei de la BMW ca au succes cu X6, si si-au zis sa incerce sa cocoseze si seria 3 si seria 5. Eu personal, nu mi-as lua nici x6, nici seria 3 sau 5 GT. Mai degraba un seria 3 touring, care e mult mai frumos, si ceva mai ieftin.

  • ALEX, sâmbătă, 17.08.2013 08:53

    ori am eu impresia ori s-a cam lasat pielea pe scaunul soferului dupa 12000 km si 60000 euro cheltuiti? wtf?

  • Adrian, sâmbătă, 17.08.2013 13:03

    @ALEX Da....e lasata putin. In general BMW are probleme de genul asta....nu stiu ce fac ei dar nu o prin bine si se deplaseaza. Am vazut asta si la seria 7 si la 6, 5 etc. Modele mai vechi mai noi. Asta e...fiecare marca are buba ei.