
Motor / Transmisie
Cel mai puternic diesel din gama BMW X1 este unitatea numită 25d, care are o cilindree de 1.995 cmc şi dezvoltă 218 CP la 4.000 rpm. Cuplul maxim este, de asemenea, la fel de impresionant - 450 Nm la 1.500 rpm. Modelul are tracţiune integrală permanentă prin sistemul xDrive, iar nivelul de echipare standard vine cu o manuală cu şase trepte. Însă, exemplarul testat era echipat cu noua automată cu opt trepte, dezvoltată de cei de la ZF.
Nu suntem la prima întâlnire nici cu X1, nici cu motorul "25d" şi nici cu transmisia automată cu opt trepte, deci ştiam foarte bine la ce să ne aşteptăm de la acest model. La fel ca în cazul motorului care poartă indicativul "28i" oferit în gama X1, reprizele de care dispune acest cuplu motor/transmisie sunt impresionante, chiar dacă modul sport nu este activat. Cutia cu opt trepte îşi face toţi banii în fiecare moment, reuşind să fie atât mai rapidă şi mai economică decât o manuală cu şase trepte, cât şi mai confortabilă la schimbarea treptelor.
Nivelul ridicat al cuplului maxim îţi dă senzaţia că maşina pleacă de sub tine la fiecare apăsare mai fermă a pedalei de acceleraţie, iar senzaţia plăcută este menţinută chiar şi în treptele superioare. Având în vedere turaţia joasă la care este atins cuplul maxim, modelul nu dezamăgeşte atunci când vine vorba de răspunsul la acceleraţie sau la demarajul de pe loc, dând impresia că am avea un motor de cilindree mai mare sub capotă.
X1 este mult mai reusit ca design decat X3