
Tinuta de drum
Fiind vorba de un model înrudit cu generaţia E90 a lui Seria 3 Touring, X1 prezintă un comportament foarte bun pe şosea, mai ales în versiunile cu xDrive, deşi nici versiunile cu tracţiune spate nu sunt de neglijat. De la direcţia electro-hidraulică extrem de precisă la suspensia fermă, dar nu deranjantă, modelul ne spune încă de la primul viraj că s-a născut să meargă pe şosea. Chiar şi după apariţa unor modele precum Evoque şi Q3 în lumea SUV-urilor compacte, X1 rămâne cel mai dinamic model din segment.
Graţie centrului de greutate scăzut, modelul prezintă un nivel insesizabil de ruliu pe viraje, iar aderenţa este asigurată de sistemul xDrive. În ceea ce priveşte capacităţile off-road, acestea sunt limitate de garda la sol de 198 milimetri şi de unghiurile de atac şi degajare mici (18.0/21.5). Unghiul ventral al modelului X1 este de 16.8 grade. Toate aceste lucruri ne împiedică să atacăm un câmp noroios sau un deal la bordul lui X1, dar garda sa la sol este suficientă pentru un drum forestier sau pentru urcarea bordurilor din Bucureşti.
Dacă un client alege şi pachetul M, capacităţile off-road scad dramatic, în timp ce capacităţile rutiere rămân la acelaşi nivel, cu un plus de stil. Având în vedere faptul că traseele off-road nu sunt frecventate prea des de proprietarii de SUV-uri, în special clienţii de SUV-uri compacte premium, putem spune că modelul X1 poate fi judecat fără probleme doar după abilităţile manifestate pe asfalt, ceea ce îi conferă o notă foarte bună.
X1 este mult mai reusit ca design decat X3