BMW X3

2.0d 184CP AT8 xDrive

Tinuta de drum

5.0

Pentru a putea face faţă provocărilor în teren accidentat sau pentru a tânji măcar la puţină tăvăleală prin noroi, BMW X3 are nevoie de un ingredient de bază: xDrive. Sistemul de tracţiune integrală al germanilor poate face minuni în situaţiile în care aderenţa dispare. El se dovedeşte util atât pe şosea, cât şi în afara ei.

Repartizarea cuplului se face bine pe ambele axe şi ajută la o stabilitate sporită pe sectoarele de drum virajat, acolo unde şoferul abordează totul cu mai mult aplomb şi uită de un uşor ruliu al caroseriei. În situaţii limită, pentru şoferii stăpâni pe situaţie ajută foarte mult şi direcţia, extrem de precisă.

Pentru a veni în întâmpinarea unor tipologii diferite de oameni, există şi patru moduri de rulare diferite, de la Sport+ la Eco Pro, fiecare cu rolul său în satisfacerea nevoilor celui de la volan. Se trece astfel de la o ţinută de drum extrem de ţeapănă, la una relaxată, orientată către consum redus.

În teren accidentat, bavarezul are limitele lui, delimitate de garda la sol de 212 mm şi de cele două unghiuri de atac şi degajare, de 25.7, respectiv 22.6 grade. Şleaurile nu foarte adânci, pantele cu înclinaţie moderată şi suprafeţele cu o aderenţă medie vor putea fi abordate fără probleme atunci când în ecuaţie intră şi un set de cauciucuri potrivite.

Pentru cei care vor să ducă totul la extrem există şi un sistem de asistenţă la coborâre (Hill Descent Control).

  • Adm, marţi, 16.04.2013 10:51

    BMW chiar face masini si oricat ar da unii ochii peste cap ca e de "cocalari" si ne recomanda anumite japoneze care sunt "pentru conoscatori", firma bavareza e una de top si are putini rivali. Problema nu e marca in sine ci Romanica unde societatea fiind anormala si-o cumpara (cazurile corecte se exclud) numai parvenitii si afaceristii de carton.

  • Andrei, marţi, 16.04.2013 11:30

    Nu mi-as lua-o la banii astia. Daca as avea banii astia pentru o masina similara, m-as uita deja la Touareg.

  • Adrian, marţi, 16.04.2013 11:48

    @Andrei Daca ai nevoie de spatiu mai mare, este o alegere mai buna Touareg. Daca nu, nu are sens...doar ca primesti mai mult ,,fier'' la banii aia ? @Automarket. Spuneti ca pretul este piperat...adevarul ca la ce crossover'e fabrica coreeni si cateva de la japonezi pretul celor nemtesti, par astronomice. Problema este ca cele nemtesti sunt premium si clar mai calitative si mai frumoase zic eu. Dar sigur nu sunt de 2 ori mai bune si mai frumoase. Pretul fiind dublu nu se justifica. Eu nu mi-as lua momentan nici un crossover premium pana nu apare Porsche Macan. Nu stiu de ce dar presimt ca va fi cel mai tare crossover. Si pretul va fi pe masura dar creds ca o sa merite. Astept sa apara, si sa il testati si pe el.

  • @Adrian, marţi, 16.04.2013 12:12

    De 2 ori mai scumpe? Hai sa nu exageram, sa vedem de la cat pleaca un Hyundai Santa Fe, de la vreo 39 de mii cumva? Honda CR-V, tot pe acolo, cu optionale echivalente probabil ca sunt cu cateva mii de euro mai ieftine decat Bmw, dar nicidecum de 2 ori mai ieftine. Porsche Macan probabil va fi foarte bun, dar daca va fi de 2 ori mai scump nu inseamna nici in acest caz ca va fi de 2 ori mai bun:).

  • Mircea, marţi, 16.04.2013 12:15

    Dupa cum bine se scrie in articol, chiar daca nu e ingrosat: "In lista de preţuri al actualului XC60 nici nu ar mai fi cazul să ne uităm. Acesta este, de departe, cea mai accesibilă soluţie din segment. Un diesel echivalent celui etsat de noi pe X3, cu câţiva cai putere în minus ce-i drept, abia dacă sare de 40.000 de euro." Iar la capitolul siguranta nu e cazul sa mai aducem aminte ca Volvo face masini sigure. Deci prefer un XC60 la 40.000 decat in BMW la 56.000.

  • Santa Fe, marţi, 16.04.2013 12:28

    Pentru domnul de mai sus, Santa Fe este SUV. BMW X3 nu este SUV.

  • Vasilica, marţi, 16.04.2013 12:51

    O masina deosebita, care nu se preteaza pentru asa o tara de lumea a 7-tea. Imi poate spune un expert de fiabilitate cum sta?

  • Radu, marţi, 16.04.2013 13:51

    Mie mi-ar fi placut un Evoque cu transmisie, directie si motor de la acest x3.

  • mbz, marţi, 16.04.2013 14:45

    Poate cel mai bun compromis la ora actuala de pe sosea. Este relativ puternica, consum mic, taxe mici, indeajuns de spatioasa,cutie automata, 4x4, urca orice bordura, incape intr-o parcare normala, siguranta, stabilitate in viraje excelenta... Singurele impedimente sunt pretul cam piperat si faptul ca e fabricata in U.S. ceea ce reflecta calitatea finisarilor pe alocuri. Si decat o orezara coreana sau japoneza 'full' mai bine un X3 chel.

  • 10.04.2013, marţi, 16.04.2013 14:58

    Arata impecabil ca design.

  • slVW_83, marţi, 16.04.2013 15:43

    Cel mai bun SUV mediu din clasa! Are o marime potrivita junglei urbane, motor puternic, taxe mici, consum OK, garda la sol mare, cred ca cea mai mare din segmentul din care face parte, portbagaj generos si design masculin. Daca n-ar fi problema banilor n-as exita nici o secunda insa as astepta faceliftul care vine anul acesta. Toata stima pt. Automarket, ultimele teste au fost grozave!

  • Catalin, marţi, 16.04.2013 16:01

    avand in vedere ca AutoBild Germania a comparat X-3 cu Santa Fe, avand in vedere ca Santa Fe Luxury 2.2 CRDI are pret de 41.000 (la oferta :)) eu as prefera coreanul, in ciuda caracterului premium al teutonului. Si nu pot spune ca abia astept Macan daca nu am bani sa-l cumpar

  • @Santa Fe, marţi, 16.04.2013 16:06

    X3 nu este SUV? dar ce este?

  • @@Santa Fe, marţi, 16.04.2013 16:34

    Crossover. Santa Fe este comparabil cu X5 (dpdv al clasei).

  • LEE, marţi, 16.04.2013 16:37

    cumperi 2 bucati CR-V si esti mai castigat !

  • @LEE, marţi, 16.04.2013 16:48

    2 bucati CR-V inseamna cel putin 80 de mii de euro:).

  • Vasilica, marţi, 16.04.2013 16:58

    Daca CR-V atinge vreodata nivelul lui X3 imi iau si eu CR-V

  • Andy, marţi, 16.04.2013 17:51

    Fratilor, hai sa nu incepem cu ce poti sa cumperi de X suma sau cate Y produse intra in X suma platita pentru produsul Z. Fiecare inainte sa achizitioneze o masina isi face un calcul, face niste drive teste si compara. Pe unul il satisface mai mult o Sportage sau o Captiva, altul prefera mai mult lux si se indreapta spre o CR-V sau mai mult, spre un Q5. Depinde fiecare cata calitate doreste, cati bani e dispus sa blocheze (unii dupa cum stim isi blocheaza si toti banii cand isi cumpara o masina si-si fac si credit ca sa para ceea ce nu sunt - sper sa dispara mentalitatea asta in urmatorii 10 ani) Intrebarea corecta este: merita un SUV, fie el si de mici dimensiuni, intr-un oras ca Bucurestiul unde majoritatea soferilor isi petrec 80% din timpul din spatele volanului, in traficul deja cunoscut si cu lipsa parcarilor? Aici fiecare are raspunsul lui. In ceea ce ma priveste raspunsul este NU! Ai nevoie de spatiu si de confort, te indrepti spre un break care e mult mai practic (fie ca e din clasa compacta sau medie). Sau mai mult, spre un monovolum cu 7 locuri daca ai familie mai mare.

  • Alin D., marţi, 16.04.2013 18:46

    de ce i-ati dat 4.4 puncte? l-ati comparat cu loganul?

  • Adrian, marţi, 16.04.2013 23:20

    @mbz Eu zic invers...decat un X3 sau Q5 si alte SUV-uri premium fara nici o dotare superioara (chel) cum spui tu, mai bine unul non-premium full. E o alegere mai inteleapta zic eu. Oricum cine are bani de un X3 poate sa faca un efort si sa il cumpere full. Face comanda de unul configurat cum vrea el/ea si gata. @Andy In Bucuresti merita daca faci drumuri dese la munte. Sau daca stai in alt oras mai mic. Strict pt. Bucuresti nu merita. Acum poti cumpara un Smart second cu cel mult 3500 de euro. Cand ai X3 iti permiti si un Smart second si rezolvi problema.

  • veron, miercuri, 17.04.2013 21:03

    X3 CU SANTA FE ?!!NU PREA STII CU CE SE MANINCA AI MERS CU AMINDOUA?

  • Anti-Kitsch, duminică, 21.04.2013 22:15

    hahahhaha hyundai face carute, nu masini ! Aici vorbim de masini !

  • veron, miercuri, 24.04.2013 20:27

    Andy are dreptate,daca stai in B.nu merita o masina buna.Am octavia sport (noua )parcata in fata bl.e prafaoooo.Ma mut la curte si iau pt.sotia mea x3 cred ca merita.