Motor / Transmisie
Maşina testată de noi se bucură de aportul transmisiei automate cu opt trepte, care acompania o motorizare diesel Euro 6 de 2.0 litri şi 190 CP. Cuplul maxim al propulsorului cu patru cilindri este de 400 Nm şi este atins la 1.750 rpm, în timp ce puterea maximă vine la 4.000 rpm. Resursele le sunt livrate celor patru roţi prin intermediul sistemului de tracţiune integrală xDrive.
În raport cu celelalte modele din segment, X3 se poate mândri cu o motorizare extrem de competitivă, depăşită la caii putere şi la cuplul motor doar de diesel-ul de 2.1 litri de la Mercedes-Benz GLK 250 CDI, care asigură 14 CP şi 100 Nm în plus. Transmisia automată cu opt trepte se comportă excelent şi la versiunea facelift a lui X3 şi susţine foarte bine eforturile unităţii diesel cu patru cilindri în linie. Motorizarea pare să fie mai rafinată de când respectă normele Euro 6 şi are 6 CP în plus, cu toate că nu depăşeşte unităţile rivale la acest capitol. Diferenţa de rafinament apare la momentul activării sistemului Start-Stop şi la rularea cu turaţii foarte scăzute, clipe în care remarcăm o uşoară vibraţie şi respectiv un nivel uşor ridicat al sunetului perceput la bord în raport cu liniştea pe care o găsim la ralanti.
Reprizele sunt bune chiar şi pe modul de rulare EcoPro, iar motorizarea se achită fără probleme de solicitările rezonabile ale şoferului în materie de accelerare. Chiar dacă am testat acest model după ce am coborât dintr-un X4 3.0d, nu am simţit că este lent sau submotorizat. Eviden, există o diferenţă mai mult decât perceptibilă între motorul diesel de 3.0 litri şi motorul de 2.0 litri pe aceeaşi platformă, inclusiv la rularea cu viteze constante, motorul cu şase cilindri în linie fiind mult mai rafinat şi mai silenţios.
Comparat cu vechiul model arata excelent. Mini X5 chiar foarte OK!