Tehnologie
La fel ca în cazul multor altor modele premium testate de noi, exemplarul de faţă vine echipat cu tot ce îţi trebuie ca să ai o viaţă liniştită la volan. Dacă eşti mai pretenţios, poţi să comanzi elemente în plus. Fie că vorbim despre hayon-ul operat electric sau despre tempomatul adaptiv şi sistemele care ajută şoferul să evite incidentele rutiere, nu putem să ne plângem de lipsuri la bordul acestui model. Un reproş ar fi limitatorul de viteză, disponibil opţional pentru o sumă modică în raport cu preţul maşinii, care lipsea din dotarea acestui exemplar. Nu toată lumea îl foloseşte, dar eu îl prefer în oraş şi pe drumurile naţionale deoarece se dovedeşte mai util decât un tempomat obişnuit.
Sistemul multimedia lansat de BMW în urmă cu doi ani primeşte actualizări periodice, iar acestea îl fac mai frumos şi mai plăcut de utilizat. Utilizarea sa este intuitivă, iar interfaţa iDrive devine sinonimă cu BMW şi cu ergonomia, făcând prima generaţie a sistemului să fie doar un vis urât, care s-a întâmplat în vremuri de mult apuse (în celebra epocă Bangle).
Sistemul de afişaj HUD funcţionează impecabil şi este genul de dotare pe care vrem să o vedem într-o formă cât mai apropiată şi pe modelele de volum, cât mai repede posibil.
Dar dotarea opţională care merită fiecare bănuţ este alta: farurile adaptive cu LED. Uitaţi de Xenon, Bi-Xenon şi altele. Până la farurile cu Laser (implementate tot de BMW pe supercar-ul hibrid i8), această tehnologie este cel mai tare lucru pe care-l poţi găsi în segment. În apărarea rivalilor de la Audi, au şi ei o tehnologie similară, farurile LED Matrix, cu care obţii acelaşi rezultat.
Ce ne-a plăcut mult la aceste faruri nu este neapărat puterea lor sau distanţa la care luminează, ci felul în care funcţionează asistentul de fază lungă automat. Acesta "ştie" să sublinieze indicatoarele rutiere pe autostradă şi pe drum, să mute fasciculul de lumină care deranjează ceilalţi şoferi şi să urmărească linia dictată de volan mai bine decât au reuşit să o facă muncitorii care au vopsit liniile albe de pe şosea. Ajungi să mergi noaptea cu faza lungă şi să nu deranjezi pe nimeni, dar totuşi să vezi la o distanţă incredibilă faţă de ce ai vedea cu faruri standard. E ca şi cum te-ai plimba pe jos şi ai fi însoţit de mai multe persoane cu lanterne puternice şi acestea ar lumina fix ce trebuie să vezi pe stradă, fără să deranjeze ceilalţi participanţi la trafic. Sistemul este decuplabil şi funcţionează doar dacă farurile sunt pe "Auto".
Comparat cu vechiul model arata excelent. Mini X5 chiar foarte OK!