Tinuta de drum
Mulți îl consideră pe X4 doar un frate ceva mai arătos al lui X3, dar lucrurile nu se opresc aici. Pentru că X4 a fost gândit ca o extensie ceva mai dinamică a lui X3, iar SUV-ul coupe se achită cu biro de această misiune.
Încă de la început menționez că X4 dispune de o suspensie orientată către o rulare sportivă. Pe scurt, rigiditate sporită pentru un SUV de peste 1.800 de kilograme. Deși poate părea ciudat, X4 știe să-și facă simțită prezența atunci când îi ceri acest lucru și te decizi să abordezi virajele cu ceva mai mult curaj.
Ținuta de drum a lui BMW X4 poate fi modificată cu ajutorul butoanelor plasate pe tunelul median. Poți alege între Comfort, Sport sau Adaptive. Deși modul Comfort te duce cu gândul la o rulare liniștită, X4 oferă în continuare un pachet rigid, dar nu extrem de deranjant mai ales pe denivelările pe care le întâlnim în orașe. Nu-ți vor tremura dinții de fiecare dată când treci peste limitatoarele de viteză și nu vei avea nevoie de controale medicale lunare, dar trebuie să ai grijă să pui întotdeauna capacul paharului cu cafea. În modul Sport, X4 devine și mai rigid și-ți oferă mai multă încredere atunci când vrei să-l "scoți din sărite" pe drumurile virajate.
Și pentru că SUV-ul bavarez dispune și de sistemul de tracțiune integrală xDrive, poți face asta chiar și atunci când vremea nu-i pe aceeași lungime de undă cu tine. În modul Sport, puntea spate capătă un caracter jucăuș, iar dacă "înfunzi accelerația în podea" vei supravira discret, dar suficient cât să-ți ridici moralul și să nu-i deranjezi pe ceilalți participanți la trafic.
Direcția precisă, dar ușor greoaie în oraș o să-și dea satisfacție atunci când rulezi pe sectoare de drum virajat. Vei putea plasa traiectoria pe viraj într-un mod precis, iar acest lucru o să-ți ofere siguranță și încredere.
Dar cum rămâne cu drumurile de pământ sau cu macadamul? Cel mai probabil, prea puține dintre cele 200.000 de unități X4 vândute până acum au ajuns să pășească pe drumuri fără asfalt, iar aceeași soartă o vor avea și următoarele. Și nu-i condamnăm pe posesori pentru că X4 este un SUV prin care posesorii își etalează mai degrabă statutul social, nu unul prin care aceștia își încep o carieră în off-road.
Noul BMW X4 are o gardă la sol de 204 milimetri și poate traversa un vad cu adâncimea de 500 de milimetri. Pachetul de "off-road" este condimentat cu un unghi de atac de 25.7 grade și un unghi de degajare de 22.6 grade.
Luat separat, BMW X4 este un model agil, cu caracter sportiv și cu sex-appeal. În plus, bavarezii vin cu un pachet tehnologic de top și cu un tren de rulare conceput exemplar. Iar acum revin la paragraful de început și la X3. Toate aceste atuuri enumerate mai sus sunt regăsite și în dreptul lui X3. Ba mai mult, X3 oferă ceva mai mult spațiu și are un preț ceva mai ușor de digerat. Altfel spus, consider că X4 rămâne pe radarul celor care vor să iasă în evidență.
Asta-i farmecul modelelor premium germane:sa reusesti sa le dublezi pretul de baza prin adaugarea optionalelor!