BMW X5

3.0 Diesel Turbo (M50d) 381CP 4x4 Aut8

Calitate / Pret

3.0

Munca se plăteşte în Germania, deci fiţi pregătiţi să le asiguraţi viitorul inginerilor care au pus suflet, timp şi cunoştinţe în produsul pe care îl comandaţi. Un X5 M50d costă 86.500 de euro în versiunea sa de bază. Bine, "bază" este un termen cumva forţat pentru o maşină care jante de 19 inch, Alcantara, tratament estetic M, volan M şi suspensii adaptive M, transmisie automată sport sau scaune sport. Practicl, singurele elemente importante pe o maşină de acest calibru care lipsesc sunt Head-Up Display-ul, pilotul automat cu Stop&Go (ambele fac parte dintr-un pachet care costă puţin peste 2000 de euro), farurile adaptive LED (1500 de euro), camera de marşarier (450 de euro) sau excelentul sistem de camere cu vedere panoramică (780 de euro). Mai rămân elemente de confort precum scaunele ventilate şi încălzite, volanul încălzit, navigaţia sau climatizarea pe patru zone, pe care le pui sau nu, în funcţie de preferinţe. 

Pe maşina de test erau prezente toate aceste elemente, iar un calcul succint al elementelor adiţionale duce preţul final la 119.000 de euro. Punctul forte: sistemul audio Bang&Olufsen, despre care am vorbit ceva mai sus, pentru care trebuie să scoţi din buzunar cam un sfert de Seria 1.

Comparaţia cu concurenţa e simplă: BMW este cel mai scump produs din segment, depăşindu-l cu vreo 3000 de euro chiar şi pe Cayenne diesel. Munca e brăţară de aur.

  • Scorpionul.negru, vineri, 25.10.2013 20:42

    Mereu am respectat si voi respecta BMW pt. ce ofera tehnic fata de concurenta si evolutia din bine in mai bine la fiecare generatie. Sunt niste nebuni de ingineri (in sensul frumos al cuvantului) care se ambitioneaza sa faca din orice BMW niste ,,rachete '' pe sosele care sa scoata un consum bun la o capacitate cilindrica cat mai mica. Mereu le reuseste treaba asta si au ajuns sa ofere cele mai performante masini din clasa. Sa vedem in timp si cum sta cu fiabilitatea.....sunt cam fortate ultimele modele, cu multe turbine si alte chestii care e posibil sa cedeze mai usor. Dar am incredere in ei si imi mentin parerea ca vor fi fiabile. Ca design a doua generatie cu facelift mi se pare cea mai reusita la exterior. Interiorul la asta nou se vede clar ca este mai aranjat fata de cel vechi si arata mult mai bine. Dar pe afara nu mai are masivitatea si agresivitatea celui vechi care zic eu ca era unic in clasa SUV. Acum e mai fluid, mai elegant, mai simplificat si de aceea nu imi place asa mult. Poate ca in realitate o sa imi placa si imi voi schimba parerea....nu am vazut noul model pana acum. O sa treaca mult timp sa ma obisnuiesc si sa accept ideea de faruri lipite de grila. Majoritatea noilor SUV-uri au evoluat in bine, calitatea a crescut, arata mai bine dar si pretul e ceva mai mare fata de generatiile trecute. Cam toate SUV-urile premium sunt apropiate calitativ si ca performante. Fiecare is are fanii lui si tinteste o anumita categorie de oameni. BMW X5 - se dedica mai mult celor tineri care merg mai mult pe sosea .Ofera cea mai buna fisa tehnica sa zic asa. Dar e posibil sa ramana in continuare cel mai slab in offroad. Oricum cine cumpara X5 nu e interesat de acest capitol. Asa ca nu avea rost sa se chinuie prea mult sa faca din el un offroad-er :)). Range Rover Sport - este facut mai mult pt. cei trecuti de 40-45 de ani care vor un SUV cu traditie, o masina sobra si serioasa. Cel mai mare + al lui este offroad-ul. O sa ramana Rolls-ul suv-rilor cum spun multi in continuare. Porsche Cayenne - ca si in cazul X5 merge pe ideea de sportivitatea dar se pare ca e mult in urma noului X5 la aceeasi motorizare. Trebuie sa alegi un Turbo sau un GTS sa te multumesti daca se cauta sportivitatea la el. Pe cine intereseaza doar calitatea si sigla cu prestigiu, e suficient cel de 3 litri de 245 cp. Noul model este foarte elegant fata de cel vechi. Imagine buna si pret pe masura. Mercedes ML - nu ma impresionat cu nimic, nu as cumpara niciodata unul. E o masina buna nimic de zis...dar sub X5 (chiar si generatia veche cu facelift), Cayenne si RR la multe capitole. Q7 - a fost la vremea lui o masina reusita care depasise X5 (pe atunci prima generatie cu facelift), dar a imbatranit frumos si a fost 'detronata' la multe capitole de noile modele enumerate mai sus. Ramane totusi cel mai spatios SUV (exceptie RR mare si GL). Audi trebuie sa vina urgent cu ceva nou si foarte bun sa faca fata concurentei. VW Touareg - a fost si va ramane raportat la calitate - pret cea mai inteleapta alegere. E un Cayenne mai uratel si mai prost finisat. Dar configurat mai bine nu se mai simte diferenta. Multi spun ca e premium, la fel de multi spun ca e non premium. Ca marca e non....ca masina eu zic ca e cat se poate de premium. Cam pe aceeasi pozitie ar trebuii sa se afle si noul Jeep Grand Cherokee. Pana nu merg cu el nu pot sa spun nimic...testele au aratat ca e o masina ok. Ca design si marca l-as prefera in locul unui Touareg. Dar stiti cum e.....mai bine facem un efort daca se poate si alegem ce e mai bun din clasa si ce ni se potriveste. RR, Cayenne, X5. Restu sunt restu....:) @Am Nu stiu cum reusiti sa testati numai masini full care depasesc cu 30-40 de mii pretul de baza :))...dar poate e mai bine asa.

  • Andi, vineri, 25.10.2013 20:58

    @scorpionul, in privinta ultimei afirmatii (nedumeriri) raspunsul e simplu si logic: Marketing! Totul e ca masina testata sa-ti fure ochii si inima... Ca la piata cand tanti Marioara pune in fata merele cele mai frumoase sterse cu sortul din brau, iar tie in plasa ti le pune pe cele din spate! :)

  • gogu, vineri, 25.10.2013 22:39

    @ automarket Nu stiu ce aveti de testati atatea masini BMW . Credeti ca aia care au bani de o asemenea masina stau pe site si citesc testele??? Testati si voi mai multe masini de buget acceptabil nu ozn-urile astea . P.S.: a nu se intelege ca am ceva cu marca BMW

  • mircea, vineri, 25.10.2013 23:15

    @Scorpionul.negru, @Andi Într-o lume ideală, am testa toate versiunile de echipare de pe toate motorizările. În lumea anului 2013 din România, ne bucurăm când există disponibilă pentru teste măcar o versiune a fiecărui model al unei mărci. Dn păcate, acest lucru nu se întâmplă decât la foarte puține mărci reprezentate în România. @gogu Vezi explicația de mai sus, logica e simplă: noi testăm toate mașinile apărute pe piață care sunt disponibile la test. BMW reușește să aibă un parc de mașini de test extrem de mare pentru ceea ce există în România în general la ora asta. Nu-ți ascund că și noi avem probleme cu programările uneori din această cauză, pentru că rubrica de teste trebuie să fie cât mai "pestriță" cu putință. Cert e că nu cei de la BMW au probleme la capitolul ăsta, ci ceilalți...

  • unckle, sâmbătă, 26.10.2013 15:15

    gogule, mergi si cere un test cu o kia rio .. sau i20 ... "nu avem acum"

  • ScorpyonVAG, sâmbătă, 26.10.2013 18:51

    Partial sustin si eu ideea lui gogu. As fi vrut un test si cu un sandero 1.2. Stiu ca acest motor este unul pus de mult timp, dar nimeni nu a testat aceasta motorizare nici pe vechiul model si nici pe atat pe modelul nou. Era intersant sa citesc si cum spuneti ca are o usoara lipsa de putere la deal, nu sa vad numai masini din astea de 3-400cp care au forta ,,online" mereu si preturi astronomice.

  • Andrei, duminică, 27.10.2013 09:07

    @Am Va propun ca, de acum, daca masina are faruri de ceata, sa o pozati tot timpul cu ele aprinse. Nu de alta, dar s-ar apropia mult mai mult de realitatea din Ro: orice bec ai in plus, il aprinzi, ca da bine.

  • Gelu, duminică, 27.10.2013 16:36

    Nu imi placea x5 deloc, dar acum cu noua generatie si cu acest motor fabulos m-a intors la 360 de grade. Asta va fi viitoarea mea masina, dar o voi lua cand va ajunge la vreo 30.000 de euro (vreo 2-3 ani). N-are rost sa ingrop 120.000 de euro intr-o masina.

  • @Gelu, luni, 28.10.2013 10:58

    Poate vroiai sa zici 180 de grade ... nu 360..

  • @Gelu, luni, 28.10.2013 11:23

    Bai Einstein, la 360 de grade te intorci de unde ai plecat haahahahaha.

  • Scorpionul.negru, luni, 28.10.2013 11:36

    @@Gelu :))))) Genial !!!!!!

  • ctincristi, luni, 28.10.2013 13:59

    "Că doar asta-ţi cumperi când alegi să faci pasul cel mare la achiziţie: respect" - respectul il faci cu cei 7 ani de acasa si inca ceva pe deasupra, nu cu masina pe care o conduci.

  • Gelu, luni, 28.10.2013 23:00

    Nu am ce va povesti...voi astia care nu sunteti supusi greselii.

  • Gelu P., marţi, 29.10.2013 05:10

    In tara asta nu se merita sa-ti iei masina noua sau mai scumpa de 20000E.

  • Gelu P., marţi, 29.10.2013 05:21

    Parerea mea ati adaugat-o dar comentariul care a dus la parerea asta de ce nu l-ati postat,am injurat pe cineva?

  • Mircica, marţi, 29.10.2013 08:43

    Tot masina de cocalar cu 2 clase este. In Occident am vazut putine X5-uri, dar deh, ce stiu aia!

  • Sorin, miercuri, 30.10.2013 20:18

    Astia de la BMW te "vrajesc" cu caii , adica un ML cu 258 cai si cuplu( care iti arata ce efect are motorul la roata) de 620 Nm de la 1600 ture comparat cu 381 cai cu cuplu de 740 Nm de la 2000 ture..... Inginereste vorbind nu prea se compara mere cu mere ci cu pere. Ar trebui un stand comun , cuplu la aceeasi turatie , cat despre cai......cai verzi.... A nu se intelege ca am ceva cu BMW , dar se expune un parametru neimportant pentru a-ti lua ochii....

  • Sorin, sâmbătă, 02.11.2013 10:27

    Recall BMW: 176.000 de maşini turbo pe benzină sunt rechemate în service pentru verificări...tocmai ce spuneam..... Uber ales.......

  • @Sorin, sâmbătă, 02.11.2013 16:33

    Exista o mare ipocrizie, cand toyota face recall dupa recall, inclusiv cu probleme destul de grave, nu doar nimicuri, sunt ridicati in slavi, respect pt clienti bla bla, cand fac altii recall nu e bine domnule, sunt proaste...bravo. Iar ML-ul ala de 258 de cai concureaza cu motorul de 3 litri de 3 litri Bmw de fix...258 de cai, acest nivel de putere este oferit inaintea Mercedes, deci a fost raspunsul Mercedes la motorul de 3 litri de la Bmw, cel de 381 de cai este altceva, Mercedes nu are concurent pt el, dar dupa cum vad ti se par putini 120 Nm diferenta de cuplu.

  • Cata, sâmbătă, 02.11.2013 18:52

    2,3 si...umpleti Bucurestiul cu ele! :))

  • Sorin, duminică, 03.11.2013 20:21

    120 la 2000 de ture, iar nu comparam mere cu mere....trezeste-te...

  • aaa, luni, 17.02.2014 12:11

    Bai nu e acc masina testata aici http://www.automarket.ro/test-drive/bmw-x5-m50d-53625.html De ce un test are 4.5 si altul 4.6??