Motor / Transmisie
Când eşti crescut în interiorul unei familii în care inginerii au fost mereu recunoscuţi pentru aptitudinile lor în alcătuirea motoarelor diesel HDi, era inevitabil ca cea mai tentată ofertă să poarte acest indicativ.
Exemplarul testat de noi a fost echipat cu un motor HDi de 1.4 litri, dispus să ofere performanţe decente. Adică 70 de cai putere şi un cuplu motor de 160 Nm. Acesta reuşeşte să imprime un uşor dinamism modelului de clasă mică imediat ce acul turometrului ajunge la 2000 de rotaţii. Din păcate, acest suflu de energie se pierde rapid, iar eforturile se dovedesc futile dincolo de 3000 de rotaţii.
Tot atunci şi temperamentul dieselului devine pronunţat şi prezent în habitaclu.
Aşadar, cei 70 de cai şi 160 de Nm vor fi utili şi vioi în oraş, însă în afara lui, la viteze mari, cu o maşină încărcată, ar putea să gâfâie.
Cei mai experimentaţi vor încerca să regleze dozele de cuplu motor schimbând mereu în plaja optimă de turaţii. Timoneria lungă şi uneori imprecisă i-ar putea descuraja, însă.
Intr-un cuvant plictisitor. Nu vad dc ar mai cumpara lumea un Citroen ? La acest model doar plafonul panoramic daca ar determina pe cineva sa cumpere acest model, iar in rest modelele DS nici nu se pot compara cu vechiul C6 care era o masina superba. Citroen renunta si la suspensiile alea ce faceau invidiosi si pe cei de la Mercedes. Deci tot ce este bun s-a dus.