Motor / Transmisie
Motorul diesel de 3.0 litri cu şase cilindri în linie a fost, este şi va rămâne cea mai populară alegere a publicului din România şi nu numai. Este la fel de răspândit ca Windows-ul piratat pe calculatoarele românilor. Oriunde vezi sigla bavareză, dai şi peste inscripţia 3.0d.
Şi în cazul testului nostru a fost la fel. „The Boss”, aşa cum îl numesc germanii, nu putea face excepţie, aşa că la întâlnirea cu noi a venit împreună cu dieselul popular, rafinat însă pentru o experienţă în tăcere.
Unitatea livrează 258 de cai putere şi impresionează, ca de fiecare dată, cu un cuplu motor de 560 de Nm, disponibil foarte devreme, la numai 1500 de rotaţii. Atât de devreme încât nu prea apuci să te ştergi bine la ochi. Sunt suficiente cifrele astea pentru o maşină de două tone? Sunt. Ba chiar prisosesc dacă eşti un şofer cuminte şi nu faci abuzuri.
Onomatopeele tale sunt sinonime cu cele ale motorului şi cu derularea rapidă a copacilor de pe marginea drumului.
În situaţii de urgenţă, selectează treapta Sport, apasă la fund pedala de acceleraţie şi transmisia automată cu opt trepte înţelege mai repede decât un câine pe care l-ai dresat cu mâna ta.
Cutia are o întârziere insesizabilă în condiţii normale de rulare, însă dacă scăpaţi levierul schimbătorului în stânga, lucrurile se dezlănţuie. Liniaritatea se păstrează, însă totul este mult mai alert, iar orice retrogradare se simte plăcut şi deloc brutal.
Sa ma scotoces prin buzunarele hainei....89, 92, 93, ah uite..98 000 de euro...ce sa mai fac cu 5000? Mai au ceva optionale, daca tot ies din casa?