Tinuta de drum
Nu aş vrea să elogiez atât de mult ţinuta de drum a SUV-ului bavarez. A făcut-o Mircea destul în testul său cu versiunea M50d.
Tot ce vă pot spune este că rigiditatea structurală face din X5 o adevărată jucărie de două tone. Ruliul este neglijabil, direcţia este din nou excelentă, iar suspensia parcă a devenit acum ceva mai confortabilă. Ceea ce rămâne însă o plăcere vinovată este manevrabilitatea. Poţi la fel de bine să mergi "de-a latul", dacă ar fi să folosesc un clişeu. Am rămas plăcut impresionat de cât de permisiv şi sigur devine SUV-ul chiar şi după ce limitezi funcţiile sistemului ESP alegând setarea Sport+ a suspensiei. Ai în faţă o balenă Willy care nu se mai satură de tumbe, jocuri şi alte copilării.
O balenă Willy care debordează de energie în modul Sport+ şi care se cuminţeşte incredibil în cel Comfort. Diferenţa dintre cel mai confortabil mod şi cel mai sportiv este extrem de mare. Vorbim de două maşini diferite, graţie suspensiei adaptive de la BMW.
Despre performanţele în off-road voi lăsa pe alţii să vorbească. Eu nu l-am testat, însă, personal, cred că X5 şi un set de pneuri potrivite se pot descurca în situaţii de dificultate medie: şleauri, drumuri forestiere, zăpadă.
Sa ma scotoces prin buzunarele hainei....89, 92, 93, ah uite..98 000 de euro...ce sa mai fac cu 5000? Mai au ceva optionale, daca tot ies din casa?