Interior
Dacă te leagă cineva la ochi și apoi îți eliberează privirea atunci când ești deja în interiorul lui Jogger, o să exclami sincer: „Ce caut eu într-un Sandero?”
Planșa de bord este asemănătoare cu a subcompactei, iar ergonomia exemplară este împrumutată și ea. Găsești fiecare comandă foarte rapid. Aș zice cu ochii închiși, dar nu vreau să vă dau idei. Și comenzile de pe volan sunt intuitive, iar afișajul instrumentarului de bord este cât se poate de clar și, în epoca digitalizării, poate fi considerat chiar rudimentar.
Ai un suport de telefon, amplasat chiar în câmpul vizual al șoferului, ai multe spații de depozitare (sunt calculați vreo 24 de litri cu tot ce e prin torpedou, portiere și cotieră, adică cam cât încape într-un ghiozdan generos), iar calitatea materialelor este cea specifică modelelor Dacia. Adică plastic tare, pus pe seama robusteții.
Pe versiunile superioare primești inserția de textil pe planșa de bord și portiere, un element care transformă habitaclul într-un loc foarte primitor.
Dar să nu uităm de ce ne-am adunat aici. Având în vedere tiparul neobișnuit al mașinii, haideți să vorbim despre spațiu, pentru că am mai văzut noi pseudo-modele cu 7 locuri. Totuși, Jogger surprinde foarte plăcut când vine vorba de ultimul rând de scaune. Cei doi pasageri de pe rândul trei vor sta confortabil. Chiar mai bine decât în SUV-uri de segment mare.
Ai 13 centimetri la picioare. Adică suficient chiar și pentru un adult. E drept, genunchii stau puțin mai sus. Însă, spațiul la cap e și el bun. Și eu am 1.80 metri. Ai scaune individuale, o cotieră pe margine, suport de pahare și un geam care se deschide. Asta pentru că nu există guri de ventilație pentru ultimul rând de scaune. O să fie destul de cald pe timp de vară.
Accesul se face și el destul de rapid, pentru că al doilea rând de scaune se rabatează rapid. Trebuie doar să fii puțin flexibil ca să te strecori. Și dacă tot am amintit de al doilea rând de scaune, merită menționat că nu e cazul să faci compromisuri de spațiu. Și aici ai suficient loc la picioare și la cap. Singurul inconvenient ar fi măsuța pliabilă, care stă, pe românește, în poală, dacă ești mai înalt.
Ampatamentul de aproape 2.9 metri este „vinovat” pentru acest spațiu generos. Iar la nivelul capului, „vinovată” este linia plafonului, care se înalță cu 4 centimetri începând cu montantul B.
Portbagajul este greu de egalat. Mai ales când nu poți încadra mașina asta într-un segment anume. Dacă alegeți versiunea cu 5 locuri, aveți o capacitate de 708 litri. Unde mai pui că ai peste 1.1 metri lungime, deci poți să transporți și o bicicletă de copii. Dacă rabatezi complet bancheta spate, te alegi cu o lungime de încărcare de 2 metri și o lățime de un metru. Adică poți să încarci liniștit o saltea de dormit. Și să pleci cu Jogger în camping.
Dacă alegi varianta cu 7 locuri, capacitatea portbagajului scade la 565 de litri. Și, dacă te decizi să folosești toate cele 7 locuri, rămâi cu 160 de litri.
Dacă vrei să profiți de tot spațiul de încărcare, scoți toate scaunele și Jogger se transformă într-un adevărat van, deși Dacia susține că nu va exista o astfel de variantă. În orice caz, e bine de reținut că sunt cam 60 de posibilități de configurare a celor 7 scaune.
La viteze mari, de autostradă, o să ai un zgomot la rulare și un zgomot de vânt, deci antifonarea este perfectibilă.
VIDEO: CE ÎNCAPE ÎN PORTBAGAJUL UNUI DACIA JOGGER
Masina are un raport bun calitate pret, dar va plange mult si bine dupa 1.5 dci de 110 cai, motor ideal pentru aceasta masina, aia e, salvam planeta cu 1.0.