Dacia Logan

Calitate / Pret

5.0

Avem cel mai ieftin model din segment, cu cel mai spaţios interior. Are o platformă fiabilă, care şi-a dovedit calităţile în timp (noul Logan împarte mai mult de jumătate din platformă cu vechiul Logan). Puţinii săi competitori, Kia Rio Sedan şi Chevrolet Aveo Sedan (noile Citroen C-Elysee, Peugeot 301 şi Skoda Rapid joacă într-o ligă superioară ca dimensiuni, dotări şi preţuri), au un preţ de pornire trecut de 10.000 de euro. Acest lucru îi asigură o porţie sănătoasă de vânzări lui Logan, modelul fiind disponibil clienţilor care vor cât mai mult spaţiu şi cât mai multe dotări la mai puţin de 10.000 de euro. Iar berlina din Mioveni oferă exact aceste lucruri.

Dacă ne uităm cu atenţie la listele de preţuri oferite de Dacia, Logan s-a scumpit subtil, dar lista sa de dotări s-a îmbogăţit cu numeroase elemente. Acum, Dacia are ESP în standard, alături de patru airbag-uri, servodirecţie electro-hidraulică şi nu numai.  

  • Andy, luni, 12.11.2012 14:25

    O masina corecta, mult mai corecta fata de vechea generatie care avea motoare pe benzina cu perfomante/consum de sfarsitul anilor 90. Daca ar mai fi umblat un pic si la interior, in special la ergonomie (amplasarea claxonului, butoanelor pentru geamurile electrice si a limitatorului de viteza) ar fi fost si mai bine si nu cred ca s-ar fi marit pretul in medie cu mai mult de 3-400 euro si tot best buy ar fi ramas. Acum sa vedem si vanzarile ca vechiul model a prin ani buni fara criza cand lumea lua credite pe banda rulanta.

  • eu, luni, 12.11.2012 14:57

    oare noi romanii putem trece la lucruri serioase. acel next level. sau noi suntem numai LOW COST... un simplu exemplu ar fi comenzile pentru actionarea geamurilor electrice?!?!?!???????????? unde sunt plasate? in acelasi loc ca la vechiul Logan... a fost primul lucru la care m-am uitat. si poate ne spune si noua DOMNUL JURNALIST, atent la toate detaliile, unde sunt plasate comenzile geamurilor din spate...

  • Lupul de la oi, luni, 12.11.2012 15:00

    Dar de ce in poze masina nu are numere romanesti?

  • Cristi, luni, 12.11.2012 15:26

    Felicitari pentru articol! Ma bucur sa aud despre acest model criticile voastre. La fel ca Andy, sunt de acord ca masina este corecta si voi ati aprecit-o la fel, corect. Sper sa fie succes, in ciuda asteptarilor unora care nu vor fi satisfacute.

  • gyoni, luni, 12.11.2012 15:31

    Asteptam cu interes motorul de 1,2 TCe / 115 CP, cred ca era mai bine primit de piata.Sunt posesor de Logan 1.4 si la drum lung, 4 persoane si cu aerul pornit cam moare motorul, cei drept e alta tehnologie pe 0.9 TCe...dar sa-l vedem in drive test facut pe pielea noastra ce poate mult laudatul motor.Oricum per ansamblu e mai mult un facelift reusit decat ceva nou, directia si franele au ramas la fel precum si design-ul general..se vede de la o posta ca-i Logan.Succes Logan 2.

  • Andy, luni, 12.11.2012 15:32

    Asteptarile se reflecta in pret. Cine are pretentii mai mari inseamna ca se poate indrepta spre concurenta Aveo/Rio. Cine vrea insa o masina full cu un motor performant care sa nu fie zgomotos ca un tractor pe motorina la sub 11.000 euro alege noul Logan pentru ca ceilalti doi concurenti principali au doar variante de baza cu cele mai slabe motoare la acest pret. Difera finisarile si siguranta e adevarat insa pana la urma putini isi iau masina cu gandul la un accident dauna totala si pentru multi nu conteaza ca unele plastice sunt mai placute la atingere la alti producatori.

  • victor_24_ct, luni, 12.11.2012 15:37

    @corneliu: Doamne Fereste...

  • Gigel80, luni, 12.11.2012 16:04

    "Noua generaţie a lui Logan împarte platforma tehnică cu prima generaţie. " Asta spune totul, practic noul logan este schimbat doar estetic.

  • verde, luni, 12.11.2012 16:06

    Multumesc pentru articol, dar am si eu o intrebare: chiar a crescut masina in latime fata de primul Logan? Asa scrie la capitolul despre interior. Dimensiunile (mm) pe care le-am gasit eu sunt: Loganul vechi nou Lungime: 4288 4346 Latime: 1740 1733 Inaltime: 1534 1517 Ampatament: 2630 2634 Sau v-ati referit la latimea interioara?

  • Bau-Bau, luni, 12.11.2012 16:27

    Masina asta are dotari bune la varianta full plus optionale, la un pret ce nu trece de 12000 de euro in cazul unui diesel de 90 Cp ! La alti la banii astia la o masina de acsemenea marime ai varianta cheala cu cel mai slab motor. Va face cu siguranta vanzari bune mai ales acum cand este mult praf pe piata si nu mai pupa orice bizon credit de la banca.

  • Mitica, luni, 12.11.2012 16:41

    Singura dezamagire care o am fata de noua generatie este simplul fapt ca nu este "noua". Aveam multe asteptari, se puteau face imbunatatiri fara mari batai de cap dar totusi, acestea nu s-au intamplat. Primim ESP si Tempomat - doua dotari destul de inutile in marea parte a timpului. Primim MediaNav, USB si GPS - lucruri ce le puteai pune pe vechiul Logan cu un MP3 bun si telefonul sau un GPS la 300 lei. Izolatie fonica - destul de usor de pus, acasa, de unul singur. Bancheta rabatabila - presupun ca daca chiar aveai nevoie, iti puteai pune una de pe Sandero si taiai bara aceea. Sunt dezamagit ca nu si-au batut deloc capul, pur si simplu au oferit un mare facelift. Scheletul, ampatamentul, portbagajul, piesele etc. au ramas exact la fel. Nicio schimbare. Chiar a devenit mai urat din anumite puncte de vedere.

  • antonny, luni, 12.11.2012 16:59

    O masina gandita corect doua motoare pe benzina bune de oras si doua motoare pe motorina pentru drumuri lungi .......Motorul de 1.2 tce nu va fi pe acest model ,o sa il regasim pe noul model Dacia mai mare de la anul

  • Andy, luni, 12.11.2012 17:08

    @Eu Ai perfecta dreptate in ceea ce priveste comenzile, dupa cum am zis si eu in comentariul de dinaintea ta, o ergonomie mai atenta nu ar fi marit pretul prea mult. Faptul ca Dacia ramene low-cost si nu urca la un nivel superior asa cum a facut-o Skoda de vreo 10 ani sau Hyundai-Kia de vreo 6-7 si Chevy de vreo 4 se datoreaza pe de-o parte situatiei economice generale la nivel european (unde se vand majoritatea Loganurilor) si pe de cealalta parte faptului ca romanii cumpara mai mult mai multe masini la second decat noi (spre deosebire de vestici si chiar fostele tari socialiste din Europa Centrala. Ceilalti producatori amintiti au facut saltul intr-o perioada cand cererea era mare si lumea isi permitea masini noi de volum, creditarea mergea ca unsa atunci. Acum si in Europa de Vest stagneaza vanzarile de masini noi iar in Romania e dezastru... Dacia incearca pe piata romaneasca sa educe oarecum cumparatorul sa cumpere o masina noua cu garantie si care are dotari decente in loc sa achizitioneze o masina de 7-8 ani cu 100000-200000 km la bord (poate si mai mult) iar pe piata vestica sa ia din felia unor producatori mai consacrati, cumparatorul gandindu-se ca mai bine isi ia o masina cu banii jos decat sa faca un credit. Dacia e o masina pe care un vestic o poate schimba usor la 4-5 ani cum faceau pe vremuri cu marcile lor autohtone.

  • antony, luni, 12.11.2012 17:27

    @andy si @eu .....Dacia a facut pasul cu ce spuneti voi "ceea ce priveste comenzile" au 3 modele noi Lodgy ,Dokker si Dokker Van si va urma si sedanul de la anul care va fi o schimbare mare .......

  • ingineru, luni, 12.11.2012 17:42

    @Sebastian Toma Timpul de accelerare pt generatia trecuta: 1.6 8v -- 11.5s/100km/h si nu 12.9s 1.6 16v -- 10.2s/100km/h si nu 11.3 s Deci noul logan cu motor 0.9 nu este mai performant decat predecesorii sai. Va rog sa corectati asta. Si daca a-ti putea sa spuneti mai detaliat daca stiti ce face butonul Eco, si daca tot are frane cu tamburi pe spate. Multumesc anticipat!

  • Radu, luni, 12.11.2012 17:46

    Deci o masina cu motor de 0.9 primeste 4.5 din 5 la performanta. Bravo, Automarket! Mai praf de atat nici ca puteati fi...

  • antonny, luni, 12.11.2012 18:04

    Automarket care e pretul corect la modelul Dacia Logan 0.9 TCe 90CP Laureate 10850 euro sau 9800 ???? sau ce aveti in plus pe acest model in valoare de 1000 euro ???

  • antonny, luni, 12.11.2012 18:19

    Automarket am uitat de o inca intrebare :De ce in poza 21 e aprins martorul antipoluare/motor ?

  • Sebastian Toma, luni, 12.11.2012 18:46

    @ingineru Mulţumim pentru sesizare, am corectat. @antonny La 9.800 nu sunt incluse dotările - cruise control, harta europei, jante aliaj. Preţul afişat include toate dotările disponibile pentru Logan 0.9 TCe, cu excepţia tapiţeriei din piele. Cât despre imagine, martorul ”Check engine” este aprins deoarece motorul este oprit şi contactul este pe poziţia 1. Găseşti aceeaşi situaţie la orice automobil la care funcţionează martorul respectiv. Până nu porneşti motorul, aşa îţi arată aproape toate automobilele moderne.

  • kg, luni, 12.11.2012 18:53

    Arata destul de bine,imi place testul.bravoo..1cde

  • mr_wizard, luni, 12.11.2012 19:25

    De cand e Loganul in aceeasi clasa cu Aveo Sedan şi Kia Rio? Eu stiam ca Loganul face parte din clasa compacta! Corectati-ma daca gresesc! :)

  • Andy, luni, 12.11.2012 19:51

    Da, Wizard, Logan, Rio, Aveo sunt clasa mica sau clasa B. Poti sa cauti si pe net dimensiunile sa te convingi insa vezi sa nu compari Rio HB cu Logan sedan. Dacia nu are reprezentanti in clasa compacta in timp ce ceilalti doi au: Cee'd si Cruze. Oricum Aveo sedan nou e mult mai mare decat Logan prima generatie si un pic mai mare ca Logan 2.

  • simpaticus, luni, 12.11.2012 20:01

    wow ce masinaaaaaaaaaaaa...... cat costa o miniataura? :)) vreau si eu un breloc sa-mi pun la lanterna :))

  • mr_wizard, luni, 12.11.2012 20:14

    @Andy: Ia uite: http://dictionarauto.blogspot.ro/2007/11/repartizarea-autoturismelor-pe-clase.html

  • Pana, luni, 12.11.2012 21:37

    Dar de faptul ca nu are caroserie galvarizata nici generatia asta nu zice nimeni nimic? In continuare consider ca problema acestei masini nu este nici izolarea fonica, nici confortul mediu, nici comenzile geamurilor care nu sunt pe usi. E drept ca pretul este unul foarte bun pentru o masina noua, dar este stiut faptul ca rugina intra mai usor intr-un Logan decat intr-un Aveo de exemplu. Desi totusi e cam de inteles de ce.

  • vlad, marţi, 13.11.2012 00:01

    "Defunctul" 1,6 16v oferea performante f bune pe "vechiul" model... Designul versiunii cu facelift al primului model este mai reusit decat noua interpretare.. Singurul plus al noii versiuni ar parea prezenta ESP ului, dar daca nu se poate decupla, mai bine nu l mai ai! Desi am apreciat prima generatie (acum am varianta cu facelift 1,6 16v), noul model nu ma incanta cu aproape nimic... Consider ca nu va avea succesul primei generatii, de fapt se stie ca Renault are obiceiul sa lanseze cateodata niste "ciudatenii" de masini si apoi se mira de ce naiba au esecuri pe linie....

  • flavius, marţi, 13.11.2012 00:15

    Pacat ca nu mai este in gama ,1.4 16 v 98 CP.Am testat Clio 4 cu 0.9 TCE si este net inferior la performante.Din pacate nu are cum sa fie mai bun la fiabilitate=turbo=3 cil. si pret.Baietii nostri de la Boteni(Titu) ar face bine sa proiecteze in 4 cilindri sau 6 ,fara turbo,cu un randament mai bun.Mazda a facut asta.Downsizingul ,+2-3 cilindri (turbo) inseamna bataie de joc !

  • zic eu, marţi, 13.11.2012 00:24

    da pretu e bun ...dar daca unii producatori vin cu niste oferte tari de ex :peugeot 308 hdi cu clima dubla,caroserie galvanizata,volan reglabil si in adincime,follow me home,oglinzi electrice si incalzite,comenzi volan,geam elecric fata,interior de exceptie, etc etc la 10900 euroi,e adevarat cu tichete rabla,se cam schimba treaba...desi sint fan dacia, in fata unei asemenea oferte uit ca exista dacia pe terra ...

  • xulescu, marţi, 13.11.2012 01:48

    hai s-o zicem direct: cine are 10-11.000 in mana banu jos nu o sa-i dea niciodata pe un Logan nou, sau ma rog prea putini o sa-i dea. Ai atatea variante sa jonglezi cu banii, poti sa-ti iei un super secand cu putini kilometri, poti sa mai pui putin 1-2000 pt o compacta vestica negociata la o promotie buna...etc. E acum o mica euforie ca a aparut, dar va trece repede. Nu am nimic cu Dacia, chiar imi place asa ca marca nationala, dar pur si simplu pretul ar trebui sa fie mai mic cu macar 1000 de euro. Eu am avut Logan, si cam stiu cu ce se mananca masina. Portiera fata dreapta lovita si reparata de "nea caisa" mergea mai bine decat stanga originala din fabrica.

  • Gigel80, marţi, 13.11.2012 04:58

    Suspensie si directie neschimbate, aceeasi platforma tehnica si rating de 4.0?? Ma iertati dar asta-mi miroase a spaga de la Dacia. N-are cum!

  • ', marţi, 13.11.2012 08:06

    Autorul articolului, Sebastian Toma, nu prea a fost consecvent la punctare comparativ cu Sandero. Vedeti nr de stele acordate pt Logan si pt Sandero la capitolul performante. De unde diferenta?

  • mircea, marţi, 13.11.2012 09:33

    @, Diferența vine din reperele pe care le are fiecare model în segmentul său. Altfel spus, Sandero are cncurenți cu nume - de la Chevrolet Aveo la Ford Fiesta și VW Polo - iar asta nu-l lasă să primească note mari. De cealaltă parte, Logan se bate doar cu Chevrolet Aveo Sedan și Kia Rio Sedan, ceea ce e un avantaj la notare.

  • verde, marţi, 13.11.2012 11:27

    @ Sebastian Toma Banuiesc ca ai fost sigur ca ingineru a oferit datele corecte, pentru ca ai modificat articolul. Totusi, eu cred ca datele initiale din articol erau corecte, 12,9 secunde pentru 1.6 MPI si 11,3 secunde pentru 1.6 16V, cel putin asta vad eu aici: http://www.adras.ro/dacia-logan/performante-consum.php si aici: http://dacia.automeridian.ro/gama-dacia/logan/versiuni-si-echipamente.html . Care or fi valorile corecte?

  • danny, marţi, 13.11.2012 11:57

    Pe mine nu ma deranjeaza nici claxonul uitat pe maneta, si nici butoanele de la geamuri ramase pe bord, ci faptul ca suspensiile si directia au ramas neschimbate. In special la directie puteau lucra mai mult, are o demultiplicare groaznica pentru oras si necesita un efort destul de mare la parcari, chiar si pt un low cost. In rest, bravo pt evolutie, pt noile dotari si in special pt antifonare, daca e asa un salt precum mentioneaza autorul articolului.

  • cornel, marţi, 13.11.2012 12:43

    Nu-i cam mare diferenta intre notele obtinute intre cele 2 noi modele Dacia testate in conditiile in care vorbim de aceeasi motorizare ?

  • ', marţi, 13.11.2012 13:48

    @mircea, Nu poti compara Sandero cu Polo sau Fiesta ci poate cu Hyundai i20, Kia Rio hatchback sau Aveo hatchback. Logan-ul e un Sandero sedan care se compara cu Kia Rio sedan si Chevrolet Aveo sedan care sunt tot masini de clasa mica. Ce alte repere trebuie sa ai pentru o evaluare?

  • sandman, marţi, 13.11.2012 15:55

    cum ziceam, o prostie de masina care merita la banii astia. bine, nu cu motorul asta. cu un 1.5dci da.

  • adm@mircea, miercuri, 14.11.2012 00:37

    "virgula" :) cam are dreptate. Daca tu compari Sandero cu Polo si Fiesta e cam groasa treaba. Si se face si mai groasa cand vorbim de variantele de varf (la ambele). La finisaje mai e cum mai e, dar la mecanica........... Ok, poti compara Sandero cu Rio si Aveo la fel cum poti compara Rio si Aveo cu Polo si Fiesta. Intre Sandero si Polo cam lipseste o treapta de comparatie.

  • JOC, joi, 15.11.2012 16:25

    Logan cu 120 cp pe cand?

  • eu, vineri, 16.11.2012 13:14

    cornel:la performante loganul a primit 4 stele jumatate,in timp ce sandero doar 3 stele,in conditiile in care au acelasi timp pt acceleratia 0-100 si viteza maxima identica:))

  • Gigi, luni, 19.11.2012 10:55

    Nu mai prezentati date eronate ! Loganul cu motor de 1,6 MPI are viteza maxima de 175 km/h, nu de 169, iar cu motorasul de -,9 3 cilindri acceleratia 0-100 se face in 12,1 s, nu 11,1. Iar consumul declarat, chipurile, de 5,3% este o gogoasa, fiind calculat la viteza constanta, fara accelerari si franari bruste, care sunt regula in Romanica, nu exceptia, ca in alte tari cu drumuri adevarate. Consumul real e de minim 7 in regim mixt.

  • Leo, marţi, 20.11.2012 09:05

    Am sofat un 09 tce, si nu este peste 1.6 16V al meu. consumul recunosc ca arata mult mai bine la 0.9, dar nu trage bine. Eu am cuplu de la 2000-6000 chiar si peste fara taieri de benzina, iar caii in plus fac diferenta. In general pare ok, dar pretul nu prea este ok. Avem un nivel de trai scazut, nu stiu cum voi putea schimba o masina de 3 ani + diferenta. La drum am avut consum de 5,7% iar tce-ul ia undeva cu 1 litru mai putin, asa pare.

  • GeoS, marţi, 20.11.2012 13:23

    Am avut aproape toata gama Dacia dea lungul timpului si am un gust amar in gura studiind datele tehnice ale noului model. Daca tabla arata mai bine, motorizarea.....ce sa spun? In cea mai buna traditie romaneasca, la fraierii astia merge. Sunt mecanic de aviatie de meserie, am o idee despre fieratanii in general asa ca, sa ma lasati cu reprize de moare lume si consumuri mirobolante. Scenariu ipotetic: noapte, ceata, vara, casetofonul pornit, 5 insi in masina. Cu ac-ul, faruri, lumini de ceata, radio, mai discutam de consum si reprize cu minunatul, fantasticul si inegalabilul motor de 0,9 trei cilindrii? Pa Dacia, sa nu mai aud e voi!!!

  • boxer, miercuri, 21.11.2012 07:14

    masina romaneasca facuta in spania ? daca e romaneasca de ce nu a ti facut testul la noi in tara spania =turcia piese si lucrare prosta ex bosch fabrica din turcia calitatea lasa de dorit mdae in germani = turcia asta e adevarul skoda= china

  • cosmin, vineri, 23.11.2012 09:16

    parerea mea este k acest logan se va vinde fff bn la noi.acest motor, din cate se vede , e destul de performant si ofera necesarul pt orice roman.pretul e unul f bun la aprox 12000 euro varianta full option cu acest motor...astept mototrul 1.2 tce de 115 cp..sunt curios care se va vinde mai bn dintre cele 2...oricum e o masina fff corecta pt orice roman avand si un pret accesibil...sper k va avea succes k si predecesorul lui....BV DACIA!!! bv automarket pt acest test si astept si testul in RO!multa bft!!!!!!!

  • xedos6, sâmbătă, 24.11.2012 18:32

    chiar nu are sistem isofix sau pozele ma pacalesc? ar fi ciudat pentru o masina din 2013

  • un roman, vineri, 15.02.2013 18:13

    Daca ar scoate si logan hatchback,ar rupe tot la vanzari in Europa.

  • Costin Stoica, duminică, 02.06.2013 18:14

    Salutare. Si eu vreau un Logan cu motor de 0.9. Am facut test drive in Bucuresti de vreo 3 ori si ma convinsese, insa ma intrebam cum se va descurca in zona Comarnic sau traversand muntii spre Brasov. Ca sa-mi fac o impresie am mers la Targoviste si am urcat la Manastirea Dealu Mare. Pot spune acum, ca in calitate de posesor de Logan 2005 cu 1.4 mpi , motorul de 0.9 nu va pune probleme. Abia astept sa pot avea unul. Felicitari Dacia !!

  • Epurasul, joi, 09.01.2014 00:14

    Am un Sandero 0.9 TCE si sunt dezamagit de motor. Practic, daca vrei putere trebuie sa o urci in ture mult, ceea ce evident influenteaza consumul. In Constanta am consum de circa 9%, mai mult daca e cat de cat aglomerat. In afara ma usuca... La 100-110 consuma in jur de 6-7%, daca urc la 130 km/h deja consumul bate spre 10, ceea ce ma cam dezamageste...

  • Anaantonia, miercuri, 05.02.2014 23:47

    Superba masina!

  • mihai, duminică, 18.05.2014 14:07

    deci nu am ceva cu dacia...pt ca ma uimeste ca face masini bune la pret avantajos...pt romani...nu chiar pt toti...ca suntem o populatie f saraca...dar as dori ca acest site sa nu fie gen cancan...si sa minta populatia....motor de 0.9 e mort...poate cu o persoana in ea ati reusit performantele acelea....eu va spun la...la munte 4 persoane in ea si cateva haine in porbagaj...consumu a sarit de 10l...dar nu asta e marea problema....marea problema e ca nu reusea sa ne duca pana sus...am crezut ca trebuie sa coboram....deci nu va vine sa crede`ti....eram cu prima treapta la 3500 de turati...motoru turuia exact ca cele de curse...prostia a fost ca am schimbat in a doua`a...supriza...mi`a murit motoru...deci cred ca ce`a ideala e ce`a de 1.6 desi nu cred ca se mai face pe ce`a noua sau cred ca diesele`ul...nici nu am intrebat...pt ca dacia era inchiriata...si avea doar 9000km...in rest la drum lung e buna...zgomotoasa ...corect mai putin zgomotoasa ca ce`a veche...aceeasi problema...nu reuseste sa ia curbele...asta e rezultatul la suspensile eftine...dar in rest buna...navigatorul cu mici erori...ca orce masina....intradevar consumu ajunge la 7 doar la drum drept si pana in 100km pe ora...maxim am prins 150km\h...cum am mai zis eram 4 persoane in masina....poate prindea si mai mult dar si pana la 150 a durat o eternitare...daca nu ma inshel a durat in jur de 2 min si ceva pt viteza asta...sincer nu stiu cn era mai panicat eu sau restul in masina...pt ca la fiecare trecere pe langa un tir...sau o rafala mai mare de vant....trebuia sa joc din volan...faceam zig ziga pe propia banda....eu am inchiriat`o ca era ce`a mai eftina si cand vrei sa faci o vacanta masina e ultima care te intereseaza...deci mi`a placut masina