Volvo XC60 facelift

D5 2.4 220CP 4x4 Aut

Interior

4.5

Ca şi în cazul lui S60 facelift, Volvo a mers pe o reţetă simplă: a răspândit tot ceea ce avea mai bun în vistierie pe toate modelele din gamă. Aşa se face că XC60 a ajuns să semene izbitor cu V40, S60 sau V60 atunci când treci cu privirea dincolo de portieră.

Interiorul adoptă aceeaşi paletă bogată de culori şi instrumentele de bord digitalizate, introduse pentru prima dată de compacta V40. Grefa digitală care s-a lipit perfect în planşa de bord, animând tot ceea ce se petrece în spatele volanului. Aici apare un ecran multimedia ceva mai mare, iar instrumentele de bord clasice sunt înlocuite de cele digitale, cu multiple posibilităţi de personalizare.

Volvo menţine ştacheta ridicată când vine vorba de materiale. Plasticul este moale, pielea la fel, aluminiul e la locul lui, finisajele sunt bune, iar zonele în care calitatea materialelor este ceva mai îndoielnică nu sunt atât de evidente.

Ornamentarea habitaclului este tipică Volvo. Avem aceeaşi consolă centrală fluidă, orientată către şofer. Butoanele sunt la fel de înghesuite, iar utilizarea lor se va face corect doar după o acomodare prealabilă. Ergonomia de pe volan este ceva mai curată şi intuitivă.

Spaţiile de depozitare sunt extrem de generoase la nivelul uşilor, însă lipseşte un loc pentru telefonul mobil la baza consolei centrale. Unii s-ar putea lăsa tentaţi de utilizarea spaţiului din spatele consolei, însă accesarea sa nu este tocmai uşoară, mai ales atunci când te afli în mers.

Rămânem tot în zona spaţiului pentru a preciza că pasagerii de pe locurile din spate vor călători extrem de confortabil, fără probleme la nivelul capului sau al picioarelor. Nu putem spune acelaşi lucru şi despre portbagaj, care, deşi însumează 495 de litri, se lasă depăşit de cel al lui BMW X3 şi Audi Q5. Doar Mercedes GLK este mai puţin încăpător.

  • Scrooge, luni, 25.11.2013 14:41

    mda. consumul exagerat si globalizarea au adus societatea sa catalogheze masini de genul Volvo XC60 ca "facuta pt autostrada". Trist dar cam adevarat. Urmatoarea intrebare ar cam fi : Porsche 911 pentru ce mai e facuta, pentru strazi intergalactice ?

  • rotila, luni, 25.11.2013 15:33

    motorul are sigur 5 cilindri daca la apasarea pedalei se trezesc doar 4, aste o eroare de calculator, al masinii sau al tau !

  • Catalin, luni, 25.11.2013 15:51

    Are 5 cilindrii nu 4. De acolo si cuplul peste concurenta.

  • ar0gantul, luni, 25.11.2013 16:32

    un test cu o masina echipata cu un motor menit sa fie inlocuit de noile unitati volvo, cu o transmisie obosita, cu o masina arhicunoscuta. inutil test

  • dd, marţi, 26.11.2013 01:43

    oricum,dintre toate suv-urile din clasa lui,tot un volvo mi-as alege,incercati sa conduceti un x3,un q5 si un xc60 si sunt sigur ca veti alege c-a mine!

  • Constantin_u, marţi, 26.11.2013 09:47

    Am cateva nelamuriri cu privire la articolul vostru... -cum au zis si colegii mai sus motorul are 5 cilindri nu 4 -cati km ati facut pentru a stabili acele cifre de consum?(media de consum cu km facuti preponderent in mediul urban e de 7,5-7,7l/100km + depinde si cati km are masina testata) -la capitolul tinuta de drum, daca intram intr-o curba stransa cu 100 si ceva km/h cu o masina cu o garda la sol de 23cm, oare nu e normal sa avem parte de acel ruliu? -pentru a porni fara cheie se poate comanda optiunea keyless -la interior mai puteti bifa noul ecran touch-screen cu "n" functii Concluzia, un test nu foarte bine documentat si facut comparand mere cu pere :)

  • posesor X60, sâmbătă, 22.03.2014 04:27

    Am cumparat acum 1 an de zile un XC60, 6 cilindri, 3000cmc, 304HP (acum 329 HP ca am instalat si softul Polestar) , pe benzina, intr-o tara din Golf (unde zilnic conduc zeci de km, pe autostrazi). Conduc de 25 de ani, pe multe tipuri de masina. Ce pot sa va spun ca si concluzie ca este o masina extraordinara. Intr-un an de zile nu am avut odata senzatia ca motorul se forteaza sa dea putere; este foarte reactiva, efectiv parca iti citeste gandurile. Consmul este mai ridicat (11-12 la suta in oras,9 pe autostrada) ,dar eu zic ca este decent avind in vedere performentele. City Safety lucreaza bine, am avut ocazia sa il testez, fara sa vreau. O sa o aduc in tara, efectiv sint indragostit de masina asta. I-am pus si senzori de presiune, bara de remorcare (poate tracta 2 tone). O recomand fara nici o rezerva.