Tehnologie
Trecând peste tehnologia de sub capotă, ne concentrăm atenţia asupra habitaclului, acolo unde găseşti cam tot ce e necesar într-un automobil convenţional. Aer condiţionat, sistem audio cu multiple conexiuni, un afişaj digital care ia locul instrumentelor de bord şi o face cu succes, dar şi noul sistem multimedia R-Link.
Acesta din urmă este promovat de oficialii Renault ca fiind apogeul gadget-urilor din gama franceză. Are rolul de a îngloba mai multe funcţii, însă noi o să ne concentrăm atenţia asupra navigaţiei. A făcut deliciul întregului echipaj de jurnalişti români prezenţi la testul internaţional. Motivul? Pronunţia personajului principal, Oana. Fătuca înregistrată de Renault pentru a te ghida pe tine, un român aflat la bordul lui Zoe, în limba natală este savuroasă.
Ca să înţelegeţi, nu vă spun decât că Oana sună ca o englezoaică ce abia a învăţat româneşte. Şi, culmea, a învăţat româneşte în Moldova, pentru că nu-i lipseşte un uşor accent. Colac peste pupăză, apar expresii amuzante, de genul: ”Urmează o cotitură la dreapta”, ”Întoarceţi la prima ocazie”, etc.
Strict din punct de vedere tehnologic, navigaţia poate părea puţin depăşită uneori. Are dificultăţi în a ţine pasul cu tine şi sunt momente în care are nevoie de timp pentru a oferi o indicaţie preţioasă. Timp de care tu, uneori, nu dispui. Mai mult, există o funcţie care măreşte mereu harta. Nu e tocmai util atunci când te apropii de un sens giratoriu cu multe ieşiri. Această funcţie poate fi însă corectată din setări.
Altfel, afişajul navigaţiei şi proiectarea funcţiilor este plăcută, high-tech, iar meniul nu este dificil. Oricum ar fi, ecranul tactil este o pată de culoare utilă şi necesară pe planşa de bord a micului Zoe. Ce e şi mai bine este că el vine în standard.
Haaa.... puiul de foca obez isi face din nou aparitia.