Motor / Transmisie
Nu puteam face cunoștință cu 500X într-un loc mai potrivit decât Torino, orașul în care pulsează inima brandului italian. Iar dimineața înmuiată în ploaia de peste noapte ne-a adus față în față cu versiunea de 2.0 litri diesel a crossover-ului italian. Este cel mai puternic diesel din gamă și opțiunea celor care vor visa la un 500X gata să o ia razna pe coclauri.
Cei patru cilindri, cu o carieră impresionantă în spate, poate prea lungă ar spune unii, livrează 140 de cai putere la 4000 de rotații și un cuplu motor de 350 Nm. Acesta din urmă se face simțit încă de la 1750 de rotații, ceea ce imprimă un spirit vioi plăcut.
Plaja de cuplu nu este impresionantă, însă cineva are grijă ca tu să te situezi mereu acolo unde trebuie. Iar acel cineva este transmisia automată cu nouă trepte, o a doua premieră în segmentul SUV-urilor mici, după fratele de concern, Jeep Renegade.
Cutia de viteze este nouă și alternează liniar cele nouă rapoarte. În plus, este și destul de intuitivă, fiind capabilă să retrogradeze rapid două sau trei trepte dacă piciorul tău caută ceva mai multe resurse de la pedala de accelerație. Schimbarea cu ajutorul padelelor amplasate în spatele volanului grăbește lucrurile și oferă un sentiment de sportivitate.
Tot sportivitate încearcă să mimeze și dieselul atunci când se face auzit în habitaclu, însă rezultatul nu este același. Din punct de vedere al silențiozității ar putea fi preferat motorul mai nou, de 1.6 litri și 120 de cai.
@Automarket Daca modelul de baza va avea in Romania un pret de 22 000 de euro, cat ar putea sa coste modelul testat? De asemenea, varianta de baza va avea tractiune integrala?