Tinuta de drum
Spre surprinderea mea, Fiat 500X s-a dovedit o mașină mai temperamentală decât am crezut inițial. Deși aș fi fost tentat să o cataloghez ca fiind extrem de relaxată, bazându-mă pe experiențe din trecut și pe intenția de a spori confortul, Fiat 500X m-a contrazis.
Este un crossover cu suspensii destul de rigide, dar echilibrate. E ceva mai rigidă decât mă așteptam și chiar abordează virajele cu aplomb. E drept că vorbim despre versiunea cu tracțiune integrală, care beneficiază de o fixare mai bună în viraje și de o aderență îmbunătățită chiar și pe carosabil umed. Avem de a face cu un ruliu prezent la smucituri de volan și cu o direcție care pierde din precizie.
În teren accidentat, 500X are unghiuri de atac și de dehajare curajoase. E departe de performanțele lui Renegade, dar asta nu înseamnă că nu poate aborda trasee cu dificultate ușoară spre medie.
Am încercat urcarea unei pante cu înclinație de 37%, în condiții de aderență scăzută, iar tracțiunea integrală nu a trădat. La coborâre lucrurile au stat la fel de simplu. E drept că am avut nevoie să trecem din modul auto al tracțiunii integrale în cel dedicat off-road-ului, cu ajutorul selectorului poziționat pe consola centrală.
@Automarket Daca modelul de baza va avea in Romania un pret de 22 000 de euro, cat ar putea sa coste modelul testat? De asemenea, varianta de baza va avea tractiune integrala?