Motor / Transmisie
În ultimii trei ani, Ford a plecat mereu acasă cu distincţia pentru „International Engine of the Year”, oferită micului 1.0 Ecoboost. Conştient sau nu am obiectat de fiecare dată, convins că motorul anului nu se află în gama Ovalului Albastru. M-am înşelat. Recunosc. Motorul anului se afl[ ]n gama Ford, dar nu este unitatea Ecoboost de 1.0 litri. Este agregatul 1.6 Ecoboost instalat pe Fiesta ST. Cel puţin în opinia mea.
Motorul cu patru cilindri dispune de 182 de cai putere la 5700 de rotaţii şi un cuplu motor de 240 de Nm. Avantajul acestui propulsor este dat de plaja generoasă a cuplului motor, resimţită încă de la 1400 de rotaţii. Tocmai această trăsătură face ca micul Fiesta ST să tragă voiniceşte în orice treaptă de viteză îl aşezi. E ca un sac fără fund, în care găseşti mereu câte o rezervă de putere şi chiar un powerboost dacă eşti suficient de ascultător şi îngăduitor cu turbina. Am căutat, dar n-am găsit explozia vechiului Clio RS dincolo de 5000 de rotaţii. Poate aşa ecuaţia ar fi fost perfectă.
Pentru performanţe demne de invidiat, motorul a intrat în parteneriat cu o transmisie manuală cu şase trepte. Puţin cam lungi uneori, dar precise şi bine etajate. Chiar şi în treapta a şasea, dincolo de 120 de km/h, Fiesta ST se trezeşte la viaţă dacă piciorul tău bruschează acceleraţia. Senzaţia de saţietate nu conteneşte, este mereu acolo şi este acompaniată de un sunet plăcut al evacuării.
Foarte tare masina. Nu ai nevoie de mai multa putere in Romania. E mica, agila economica. Pentru cine vrea o masina sportiva e o optiune foarte buna.