Tinuta de drum
Ford Fiesta ST şi drumurile din România nu fac o pereche foarte bună. Hot-hatch-ul este atât de îndârjit să-ţi arate ce poate şi cât de bine se înţepeneşte el în asfalt, încât uneori ar putea să devină deranjant de insistent.
Mai exact, suspensia, calibrată de ingineri strict pentru performanţă, ar putea să solicite mai multe decât recomandă doctorul coloana, rinichii şi alte organe interne afectate de zdruncinături. E drept că la astfel de simptome concură şi starea dezastruoasă a drumurilor noastre. Într-o ţară civilizată suspensia lui Fiesta ST mi s-ar fi părut senzaţională.
Recomandarea mea înainte de a urca la volan? Mai uşor cu mâncarea. S-ar putea să nu vă pice bine chiar şi în cazul unui drum drept.
Aş putea spune că afli cu adevărat starea drumurilor din România după ce te urci la volanul unui Fiesta. ST. Nu are rost să mai vorbim despre feedback, extrem de prezent. Totuşi, dacă a venit vorba despre direcţie trebuie să precizez că ea este poate la fel de bună ca acea a lui Clio RS. Dispune de o greutate echilibrată, de un răspuns excelent şi de o precizie care ar putea servi drept exemplu în acest segment. Ce nu ar fi trebuit să găsim este un uşor torque-steer resimţit la plecarea de pe loc şi la forţarea acceleraţiei pe carosabil ud.
M-am tot plâns de suspensia rigidă, deşi nu ar fi trebuit. Pentru că ea se dovedeşte incredibilă pe segmentele de drum virajate. Este o plăcerea de care nu te saturi nici măcar atunci când anvelopele scârţâie puternic, anunţând limitele fizicii.
Pentru cei care vor să le încalce cu orice preţ, există şi două setări ale sistemului ESP, care devine mai permisiv şi invită la joacă.
Foarte tare masina. Nu ai nevoie de mai multa putere in Romania. E mica, agila economica. Pentru cine vrea o masina sportiva e o optiune foarte buna.