Ford Focus

1.0 EcoBoost 125CP Titanium S/S
4.1
de Sebastian Toma, Foto: Ford, marţi, 21 februarie

Asul din mânecă

Din când în când, constructorii de automobile ne aduc "pe platou" surprize plăcute. Constrânşi de avansul tehnologic al concurenţei, cei de la Ford s-au pus din nou pe treabă şi au construit un motor nou, 1.0 EcoBoost. Acesta va intra în echiparea lui Focus, C-Max şi B-Max şi este construit de la zero. Deşi nu pare o motorizare potentă, nu vă lăsaţi păcăliţi de cilindreea mică. Cea mai puternică iterare, testată de noi pe Focus, dezvoltă 125 CP şi 170 Nm, impresionant pentru un motor de asemenea calibru.

  • AndreiRN, marţi, 21.02.2012 19:01
    Fabricatia?

    Si unde este acest motor produs? Se pare ca au inceput sa puna motoare de "motocicleta" pe masini. Adica capacitate mica si turati mari la o compresie ridicata. Viata de folosinta scurta. Eu banuiesc ca sunt fabricate in China la fabrica de $1 miliard construita de Ford acolo.

  • Andrei RN2, marţi, 21.02.2012 19:20
    tu

    e facut in romania motoru

  • Thor, marţi, 21.02.2012 20:11

    Inghesuit rau pentru un motor de 999 cmc

  • BBR91, marţi, 21.02.2012 20:58

    Prost review. Nu inteleg de ce insistati sa comparati performantele acestui motor mult mai economic cu ale unora de 1.4. TSI 1.4 122CP consuma 10 in oras, punct. Acest motor e unic, daca consuma macar aproape de cat pretinde Ford, iar voi ziceti ca asa e, este ceva extraordinar. Ofera economia unui diesel si sportivitatea unui motor pe benzina. Nu puteti sa depunctati la performante un motor care nu are concurenta, e unic. Ar mai fi si altele de zis...

  • ionele, marţi, 21.02.2012 21:19
    ...

    Nu sunt fan Ford, dar nu inteleg chestia cu "design controversat" chiar intorc capul pe strada sa ma uit la ea si imi place, dupa Golf nici nu ma obosesc, in fine la faza cu motor cei de la Ford au mai creat cateva locuri de munca in Craiova, sau mai bine zis nu i-au disponibilizat pe fostii angajati ai Daewoo.

  • slv83, marţi, 21.02.2012 21:34
    1

    Masina asta e urata satului! Aproape 20 000 pe un motor cat un penis de colibri.............?!

  • BBR91, marţi, 21.02.2012 21:39
    @ionele

    Complet de acord cu tine. Focus are un design potrivit, in sensul ca variantele entry-level se integreaza perfect in trafic, neiesind prea mult in evidenta, dar am vazut variante Titanium cu faruri negre si cu day running lights si aratau ca de pe alta planeta. Superior Astra sau Megane, iar Golf nu are design exterior. Interiorul mi se pare excelent, superior Astra, incomparabil cu Megane sau Golf care au o ergonomie functionala si atat, nu design adevarat. Focus te face sa te simti bine in interior, te invita, iti ofera o satisfactie. Desigur, eu am 20 de ani, imi place ca este o masina mai tinereasca si inauntru si afara, si am un Focus, deci probabil nu sunt impartial. Dar totusi, ca masina are multe lucruri excelente (de amintit ar fi optiunile inutile, dar spectaculoase pentru o masina din clasa asta), iar ca motor iarasi, mi se pare ceva spectaculos, Fiesta cu motorul acesta va fi masina de oras perfecta.

  • LauCalin, marţi, 21.02.2012 21:58
    nelamurire

    "Cuplul maxim vine la doar 1.400 rpm şi rămâne la acelaşi nivel până la 4.500 rpm, eliminând senzaţia de submotorizare. Singurul reproş adus acestei motorizări vine la capitolul reacţii sub 2.500 rpm, moment în care acesta are nevoie de ceva mai mult timp pentru a accelera la maximum în sarcină." Deci ziceti ca motorul incepe sa traga serios incepand de la 1400 rpm. Apoi spuneti ca reactiile sunt slabe sub 2500 rpm. Cam neclar ce scrieti voi.

  • kim_vl, marţi, 21.02.2012 23:26
    Portbagaj

    Pana la urma portbagajul are 363 (ca in text) sau 316 litri (ca in tabel).

  • xy, miercuri, 22.02.2012 01:23
    dilema

    In primul rand, ii felicit pe cei de la Ford pentru acest motor, e o bijuterie inginereasca dupa parerea mea, adica 125 de cp dintr-o cilindree de 999 cmc, fie si turbo, e pur si simplu din alta galaxie. Totusi, am si eu o mica dilema in legatura cu tinuta de drum "orientata spre confort" a acestei masini. In cam toate review-urile pe care le-am vazut pana acum, masina e considerata cea mai dinamica din clasa compacta (exceptand modelele premium). Ofera cam cel mai bun compromis intre sportivitate si confort... Sa nu uitam ca Focus Mk3 are suspensia spate in continuare independenta, ceea ce duce la o tinuta de drum sportiva/stabila. Si in plus, mi-e foarte greu sa cred ca Ford si-ar fi permis sa isi strice reputatia de "the driver`s car" tocmai cu Focus, un model foarte apreciat si vandut. Cat despre performantele motorului, mi se pare cam aberant sa fie comparat cu propulsoare care au 400 de cmc in plus... ca o fi mai lent cu 0,3-0,4 secunde la sprintul 0-100 e partea a doua, asta e reversul medaliei, e compromisul in favoarea unui consum foarte scazut si a cilindreei la fel de scazute. Chiar si asa, in viata reala sunt pur si simplu insignifiante sutimile alea. In fine, Focus ramane o masina geniala dupa parerea mea, tin sa zic ca m-am urcat in majoritatea modelelor din clasa compacta si feeling-ul in Focus e pur si simplu altul, e altceva, in sensul bun. In concluzie, v-ati putea stradui ceva mai mult la unele articole. In rest, face-ti o treaba buna. Toate bune!

  • Burebista, miercuri, 22.02.2012 08:15

    Masina urata, motor mic va afecta consumul substantial . Inteleg ca sunt multi fan Ford, dar trebuie sa recunoasteti ca masina asta e depasita rau de concurenta. Sa o compari cu designul Astrei, cu calitatea si ergonomia Golfului sau cu pretul Megane-ului mi se pare o blasfemie. Si apropo, vedeti ca AM a facut un test cu Hyundai i30 care obtine un punctaj superior Focusului.

  • unckle, miercuri, 22.02.2012 09:24

    Motorul se produce "si" la fabrica dinf Cologne, Franta. Asta pentru curiosi ;) Interesant consumul, poate prin aprilie-mai faceti si un test pe meleaguri mioritice ca sa ne dumurim de performantele citadine. @LauCalin -- motorul fiind mic probabil se simte o oarecare "ezitare" la turatii mici ... turbo-lag ... cine stie. Gandeste-te al un motoras de matiz ca tre sa-l sui la 3000 numa ca sa pleci de pe loc. Treaba asta se simte probabil numai daca ai la activ ceva ore de condus intr-o masina cu motor turbo mai mare si ai asteptari similare de comportament .. dar daca pleci cu masina din showroom si inainte ai avut un 1.5DCi .. motorasul asta ti se va parea belea :) Maina asta va face furori la "sehash" peste vre-o doi ani ... taxele de inmatriculare vor fi mai mici decat drumul pana in romania.... iar motorul va fi produs in franta nu la craiova (nu ca as avea ceva cu marfa romaneasca... dar ...)

  • Tudor2.0, miercuri, 22.02.2012 09:27
    @kim_vl

    spatiul de depozitare in portbagaj este de 316 litri, cu roata de rezerva de dimensiuni reduse si 363 litri, cu kit de reparare pneuri

  • Sam, miercuri, 22.02.2012 11:03
    @unckle

    Motorul se produce si la fabrica Ford din Koln, Germania. Ce nu stii tu e ca Cologne sau Koln e acelasi lucru!

  • tudosedan, miercuri, 22.02.2012 11:12
    Focus

    unckle@ COLOGNE este de fapt ....KOLN....google pls. este o masina unica, deocamdata. nu mai comparati cu 1.4 s.a.

  • Alex, miercuri, 22.02.2012 11:13
    focus

    este o masina f. reusita. Sunt convins ca va castiga anul asta European Car of the Year. Are prea multe inovatii tehnologice sa sa poata fi invinsa de contracandidate.

  • adrian, miercuri, 22.02.2012 15:43
    ADAPTATI-VA LA NOU!

    masina este bestiala clar; nu pot sa inteleg cum ii da la design o nota asa mica , iar daca ma duc la alte marci sa vad cum s-au acordat punctajele, deja ma doare capul. cel mai important este faptul cei de la FORD vin mereu cu ceva nou si deschid drumuri noi asa ca adaptati-va la tot ce este nou, traiti in viitor si nu in trecut!

  • QQQ, miercuri, 22.02.2012 16:14
    unkle mereu pe dinafara cu bemveuri in cap

    unkle numai prostii debitezi ma baiatule! cum a zis si adrian traiti in viitor masina arata grozav si sunt convins ca si motorasul o sa fie de exceptie,altfel nu l-ar si scos pe piata,e testat destul sa merite a fi aruncat pe piata.

  • @adrian, miercuri, 22.02.2012 18:12

    Adapteaza-te tu la asta: http://www.youtube.com/watch?v=4oK-dileuIw&feature=related

  • @@adrian, miercuri, 22.02.2012 19:41
    asa si ?

    chetia aia nu are nici o treaba cu masina ... plus ca ala e si bou (probabil e american :) ) trebuia sa scoata cheia sa se opreasca . E o problema soft de la unitatea de navigatie /multimedia ... se vede ca e pe plaforma microsoft :))

  • @@@adrian, miercuri, 22.02.2012 20:52

    Cam atata despre "minunatele" tehnologii folosite de Ford. Ca sa nu mai spun de reclama aia penibila cu "masina care se parcheaza singura"- tehnologie folosita de concurenta cu cel putin 3 ani mai devreme pe modelele de aceeasi clasa.

  • @@@@adrian, miercuri, 22.02.2012 21:08

    ia spune-ne tu atotstiutorule care masini de la concurenta folosea de cel putin 3 ania ceasta tehnologi! asteptam explicatii si cu dovezile aferente.

  • din nou pentru adrian, miercuri, 22.02.2012 22:55

    1. Sistemul de asistenta activa la parcare- http://www.youtube.com/watch?v=--16sRIyPz8 (folosit de min. 3 ani) si mai sunt si alte marci. 2. Sistem de avertizare şi asistenţă la păstrarea benzii de circulaţie- Opel Astra il foloseste de 1-2 ani. 3. Asistenţă la păstrarea benzii- Opel Astra J, Citroen C4. Il are si Golf dar nu in Romania. 4.Tempomat adaptiv cu avertizare frontală- Golf, C4 5. Sistem de avertizare pentru unghiul mort- C4 il foloseste din 2010 6. Sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie- Opel Astra il are de 1 an. M-am plictisit sa mai caut. Iti dau un singur link catre un site din tara care iubeste Ford-ul si anume Marea Britanie: http://www.youtube.com/watch?v=WhLtEFrI8p8. Oricum nu vreau sa intru in polemica cu tine: am fost, am vazut, nu mi-a placut.

  • Eu, joi, 23.02.2012 13:30
    Design

    Sincer, cred ca ar trebui sa eliminati partea de "Design" din review-urile voastre. E pur subiectivism. Daca va uitati la comment-uri, unora le place, altora nu. Deci nu puteti fi obiectivi in aceasta masura. Si inca ceva: lui Focus 1.6 tdci i-ati dat 3,5 stele din 5 la "tinuta de drum", iar acestei versiuni i-ati dat 4 stele. E aceeasi masina, doar cu alt motor. Si motorul il punctati doar la "Motor/transmisie". Cum vreti sa va credem daca nu sunteti consistenti ?

  • BBR91, joi, 23.02.2012 14:05
    @Eu

    Si ambele review-uri au acelasi autor. De asemenea, 1.6 TDCi are nota generala putin mai mica desi difera doar motorul care este mai economic si ofera performante mai bune. Cred ca mai bine renuntati complet la a acorda scoruri. Si da, nu puteti spune ca nu v-a placut designul controversat, ori va place, ori nu va place, ori e controversat. Desigur asta e parerea domnului Toma cu care unii nu sunt de acord, eu inclusiv.

  • Sebastian Toma, joi, 23.02.2012 14:18
    @Eu, BBR91

    EcoBoost-ul testat în Spania nu era echipat cu jantele standard de 16 inch şi anvelopele aferente, ci cu jante de 17 inch şi anvelope Michelin Primacy HP. Vă asigur că este o diferenţă. În compania jantelor de 17 inch şi a anvelopelor mai mari, Focus se comportă ceva mai bine pe drum, de unde şi nota diferită. Sigur, totul merge astfel până la un punct, în care revenim la trăsăturile menţionate în testul anterior, cu versiunea diesel.

  • andrei, joi, 23.02.2012 19:30
    @din nou pentru adrian

    @din nou pentru adrian ce bine ar fi daca am si pricepem linkurile pe care le dam ca exemplu si, mai ales, daca am si gandi un pic. nu mult. doar putin

  • vesa, duminică, 04.03.2012 00:44
    motor zzz

    chiar ca este motor de motocicleta,iar aceste motoare nu o duc mai bn de 50 000 de km,deci serios poate ca are motor mic si economic dar costurile de intretinere + durabilitate nu se justifica.pe un matiy ii bun ca pret dar sa dai 20 000 de e nu se merita parerea mea ,numai bine si asfalt uscat

  • bibi, luni, 05.03.2012 09:49

    era bine daca era motor de motocicleta, ale au viata si putere, vezi ducatii, honda, suzuki, kawasaki ,etc.nu ca asta, mai are si turbo

  • valyuragan, marţi, 20.03.2012 17:12
    ford focus

    nu mai induceti lumea in eroare .Motorul de 1.0 125 cp are 200 n/m nu 170

  • andrei, miercuri, 25.07.2012 10:24

    Acest motor inca nu este fabricat in Romania, ci la Cologne (Germania), ca de altfel, toata masina. Odata cu lansarea lui BMAX vor incepe sa produca acest motor in Romania. Eu am testat masina si am ramas placut impresionat, atat de capacitatea motorului cat si modul in care aceasta se conduce. Pretul este de 14.100 E si nu de 20.000, iar dotariile sunt mai mult decat suficiente. Exista de asemenea o gramada de optionale. In privinta design-ului, imi place foarte mult masina.

  • Razvan, miercuri, 10.10.2012 13:24

    Motorul e foarte reusit! Am facut dest drive si am ramas impresionat. E muuuuult peste asteptarile mele. E foarte economic (daca conduci economic), super silentios, si trage foarte bine.

  • jax1, duminică, 16.06.2013 20:35

    cum poate avea motorul mai multa putere in treapta 3 decat in 1 si 2? Motorul are aceeasi putere in toate treptele de viteza.

  • Dani, miercuri, 07.08.2013 23:19

    Prost review ... Masina are un design superb (int/ext) si e foarte fiabila. Singurul lucru care m-a dezamagit este consumul ... oricat m-am chinuit nu am reusit sa scot un consum mixt de 6.4 - avand in vedere ca, am condus mult in afara orasului si foarte putin prin oras e mare diferenta fata de valorile oficiale. Probabil din cauza ca este noua (am sub 400km parcursi)... sper sa se stabilizeze pe parcurs.

  • ARGES, vineri, 23.08.2013 17:29

    SALUTARE TUTUROR, NU M-AM PUTUT ABTINE CITIND ACESTE COMENATRII SA NU INTERVIN. CONDUC FOCUS DIN 2009 PE BENZINA CA MASINA DE SERVICIU, IAR CEA DE ACASA ESTE TOT FORD FOCUS 2007, DAR 1.8 TDCI MASINA ACEASTA CU MOTOR 1.O ECOBOOST 125CP ESTE UNICA SI NU POATE FI COMPARATA CU ALTE MASINI CU MOTOARE DE PESTE 1,2; 1,4 ;1.6 TSI REFERITOR LA DESIGN TINE DE GUSTUL FIECARUIA, PERSONAL PREFER MODELUL CU FACE LIFT 2008, PARE MAI MARE, DA SENZATIA DE MAI MULT SPATIU.. CONSUMUL ACESTUI MOTOR, DACA ESTE CA AL UNUI MOTOR 1,6 ASPIRAT AR TREBUI SA-L CONSIDERATI UNUL FOARTE BUN, DEOARECE MOTORUL DE DOAR 1.0L ,CAT AL UNUI MATIZ SAU MOTORAS DE STERGATOR DE BMW SERIA 7 SI ESTE PUS PE O CAROSERIE DE 1250KG. ESTE O MASINA FOARTE BUNA, FIABILA ( COMPARATIV CU UN DIESEL) , CU O TINUTA DE DRUM EXCELENTA , POATE UN WV GOLF 6 E MAI BINE INCHEGAT DAR SI BANII SUNT PE MASURA. UN SFAT PT CEI CARE SUNT FANI DIESEL DATORITA CUPLULUI SI CONSUMULUI, MAI GANDITI=VA ODATA LA AMORTIZAREA DIFERENTEI DE BANI DINTRE UN TDCI SI UN BENZINAR, COSTURI INTRETINERE, NR KM CE VOR FI FACUTI; SI MAI ALES CALITATEA CARBURANTULUI DIN RO, REPET AM UN TDCI ACASA, SI RAMAN DIN PACATE DIN CAUZA CALITATII MOTORINEI, TOT FAN BENZINAR.

  • mike, joi, 15.05.2014 11:12

    Salutare tuturor. Ca si ceilalti incerc sa caut plusuri pe care le aduce aceasta masina, si sunt intr-adevar, dar de ce s-au chinuit atat de mult sa reduca volumul protbagajului (a se observa diferenta portbagajului unui focus hatch 2005 - 385 l si unui focus nou 2013- 316l, aprox 70 l) si ce e mai tare e ca ei compara cu volumul altor masini. Mentionez ca eu conduc un Focus si imi place ce conduc, insa e deranjant cand incerci sa cauti defecte in "curtea" altora.