Motor / Transmisie
Băiatul popular s-a prezentat la testul convingerii cum nu se putea mai bine: cu o unitate pe benzină, de 1.5 litri Ecoboost, înlocuitorul vechiului 1.6 Ecoboost. Pus la punct cu tot ce înseamnă putere şi cuplu, motorul de 1.5 litri poartă o şi mai mare încărcătură pentru mine, jurnalistul român aterizat în Spania. Este construit la Craiova. Acolo unde în urmă cu câteva luni asamblam un Ford B-Max alături de muncitorii olteni.
REPORTAJ: Confesiunea omului-robot
Construit din aluminiu, noul propulsor beneficiază de injecţie directă şi de nu mai puţin de 182 de cai putere. Resurse care îl apropie destul de mult de titulatura de hot-hatch. Sunt mulţi cai pentru un şofer de ocazie, dar sunt extrem de savuroşi pe orice segment de drum.
Ceea ce face ecuaţia şofatului şi mai plăcută este cuplul motor. Sunt 240 de Nm, resimţiţi pe o plajă de turaţii extrem de lungă, cuprinsă între 1600 şi 5000 de rotaţii. E ca o plajă cu nisip fin care nu se mai termină şi de care nu conteneşti să te bucuri. Este o senzaţie permanentă de resurse, o senzaţie că mereu există „ceva acolo”.
Atât de îndestulător e cuplul încât pe traseul virajat croit la nord de Malaga nu am avut nevoie decât de treapta a treia de viteză pentru a rămâne în plaja de cuplu. E ciudat, având în vedere că eşti obişnuit mereu să retrogradezi pentru a găsi mai multă putere. Aici o ai mereu, fără a face asta. Ba dimpotrivă, uneori s-ar putea să ieşi din ea atunci când cauţi treapta a doua, având în vedere că peste 5000 de rotaţii motorul îşi pierde din suflu.
Transmisia cu şase trepte asociată acestei unităţi este etajată lung şi vine cu o timonerie care te bate pe umăr şi-ţi aduce aminte că nu te afli într-un hot-hatch. Este ceva cam lungă şi uneori nu atât de implicată pe cât ai vrea.
Sunetul celor patru cilindri este bine anesteziat. La turaţii mari, atunci când pătrunde în habitaclu, este gâlgâit şi nervos ca cel al unui diesel.
Revedeti partea de performante ca spuneti prostii...datele sunt pentru varianta de 150 cai ;)