Ford Focus 4 usi

1.6 Ti-VCT 105CP M5 Trend

Motor / Transmisie

3.5

Pentru testul modelului nostru global ne-am folosit de motorul pe benzină de 1.6 litri. O unitate aspirată, de 105 cai putere, al cărei loc va fi luat în curând de motorul 1.0 Ecoboost ce se va fabrica la Craiova.

Unitatea este oarecum depăşită de evoluţia actuală a pieţei. Uzura morală nu atrage însă după sine şi o uzură fizică. Motorul se simte binişor, chiar dacă nu excelează la capitolul dinamică.

Cei 150 de Nm se simt abia pe la 4000 de rotaţii şi nu oferă acel imbold pe care l-ai căutat atunci când ai călcat la podea pedala de acceleraţie. În traficul urban, motorizarea este fair-play, decentă, fără pretenţii de sportivitate. La drum întins însă, cu ceva pasageri şi bagaje în maşină, sedanul mai gâfâie uneori.

Resursele celor patru cilindri sunt gestionate de o cutie manuală cu cinci rapoarte. Cursa este una potrivită pentru un sedan familist, precizia este bună, iar etajarea se face bine, ultimele rapoarte fiind ceva mai lungi pentru a favoriza un consum redus. Din păcate se simte nevoie celei de-a şase trepte, care ar fi scăzut şi mai mult consumul extraurban.

  • momo, vineri, 04.05.2012 14:33
    motor depasit

    1.6 benzina cu distributie variabila ar trebuie sa scoata mai bine de atat. corolla scoate 132, cu acelasi motor, 1.6 dublu variabil. chiar si la ford, pe fiesta e un motor de 1.6 Ti-VCT care scoate 120cp.

  • restulecancan, vineri, 04.05.2012 14:54
    @momo

    pai exista si 1.6 aspirat 125 cp ti vct dar mai e disponibil doar cu powershift , ceea ce e o idee f buna ca are 6 trepte si e si f desteapta cutia(un fel de DSG)

  • unckle, vineri, 04.05.2012 15:01

    ce nu inteleg este de ce draq, intr-o lume in care simplitatea si minimalismul sunt "la moda", fac borudurile astea de zici ca-s ozeneuri ... ce mama draq... @masina - mai scumpa si mai slaba decat concurenta ... cam atat

  • sneaker, vineri, 04.05.2012 15:12
    minimalismul

    @unckle pentru că Ford întotdeauna și-a cam creat propriile tendințe, nu le-a urmat pe-ale altora (Sierra? Ka? Focus 1?) Nu că mi-ar plăcea mie în mod deosebit ce-au făcut cu bordul, dar apreciez originaliatea și stând în ea nu pot să zic că mi-a displăcut deloc. Tu ai stat în ea?

  • unckle, vineri, 04.05.2012 15:17

    in asta nu ... dar remarca era la adresa tuturor, nu numai a celor de la ford ;)

  • office, vineri, 04.05.2012 15:24
    sunt cu capu'

    16.550 euro pentru o versiune simpla cu motor 1.6 85 cp este exorbitant !

  • edi80, vineri, 04.05.2012 16:59

    la banii astia mai bine un golf de 80 de cai si motor de 1.4!

  • Vasilica, vineri, 04.05.2012 17:15

    Preturi aruncate aiurea pt prostii! In showroom pt versiunea cu 1.6 turbo pretul la prima discutie era de 11500 EU fara TVA in versiunea Trend.Deci trebuie sa fi nebun sa nu negociezi mult chiar foarte mult.

  • LauCalin, vineri, 04.05.2012 18:30

    Dar poate ca nu intamplator pretul motoarelor turbo este mai mic decat al motoarelor aspirate. Desi traim intr-o perioada in care tot mai multi constructori au motoare supraalimentate, prefer un motor aspirat, chit ca ar consuma mai mult, nu ar fi la fel de puternic si ar avea performante mai slabe.

  • Razvan, vineri, 04.05.2012 19:00
    Ford Focus

    Cuvinte care se potrivesc cu Focus Sedan: tern, insipid, familist. Imi place bordul, este cumva ceva "nou", ca in cazul primului focus. La al doilea era mult prea sters, simplu. Despre stopurile criticate, de ce nu criticati chiar voi, fratilor? De ce trebuie sa isi exprime alti jurnalisti straini parerile si voi doar sa ii citati? Daca ar fi sa imi cumpar, as prefera hatchback-ul, pe rosu, sa mai taie din stopurile alea. Oricum cred ca si-au dar si ei seama ca rosu il prinde cel mai bine si au trei nuante de rosu disponibile la masina asta

  • sandman, vineri, 04.05.2012 19:22
    ford

    masina asta costa mult prea mult pentru ceea ce poate si ce ofera. motorul este total depasit, de prin 98 gasesti motoare ca asta, si pretul este muult prea mare. la banii astia poti sa iti iei orice altceva.

  • hm, sâmbătă, 05.05.2012 00:39

    Mie mi se pare oribila si partea frontala la Focus. Prizele alea de aer triunghiulare si disproportionate sunt absolut ridicole!

  • ionut, sâmbătă, 05.05.2012 12:16
    pret

    masina asta nu costa atat. asta e politica AM sa afiseze pretul de catalog (si e corecta in oarecare masura). Cred ca pretul la modelul testat e in jur de 14.000 euro (cam ca si concurenta). Nu vad sensul pt care ati testat motorul de 1.6 aspirat pt. ca acesta va fi inlocuit cu 1.0 ecoboost. @sandman: Da, asa e de prin 98 se gasesc motoare 1.6 de 105 cai ..numai ca nu sunt cu distributie variabila. Sunt avantaje la poluare, consum, cuplu (nu neaparat pe hartie ..ci in realitate). Exista la Ford si 1.6 de 125 cai. Daca VW foloseste 1.4 80 de cai ..nu vad de ce nu ar folosi totusi si ford 1.6 105 cai. Cred ca sunt totusi persoane care nu au nevoie de mai mult.

  • vio, sâmbătă, 05.05.2012 22:15
    ford

    oricum urata di cale afara

  • edi80, duminică, 06.05.2012 10:52
    @sandman

    asa e ai dreptate la banii astia mai bine iti iei un golf cu motor de 1.4 si 80 cp

  • Ionut.M, duminică, 06.05.2012 12:51

    Din pacate, e la suprapret orice ai face. Cel de 1.6 85CP e prea slab, cel de 105 CP este perfect dar va fi inlocuit de prietenul service-ului, jalnicul 1.0 125 CP iar cel de 1.6 16v 125 CP nu are rost sa il iei fiindca tot pe versiuni la suprapret exista, cel de 1.6 150 CP are turbina, deci din start e jalnic iar dieselurile sunt pentru cei care nu vor sa faca economie in niciun fel. Daca ai bani, e o afacere destul de proata sa-ti iei un Focus, fata de rivali nu se merita. Skoda Octavia Tour e cam cea mai rentabila oferta, 1.6 MPI si destule dotari pentru 14.800 euro iar apoi mai e Renault Fluence 1.6 16v care il poti gasi pana in 16.000 euro cu aprox. la fel de multe dotari ca Tour dar cu designul mai atragator si un port UBS. Este cam ultima sansa sa cumparam motorul de 1.6 MPI 102 CP de pe Skoda, sigur va fi inlocuit permanent de unitatiile jalnice TSI. Acelasi lucru si pentru Fluence, 1.2 TCe bate la usa si factura de service creste.

  • ..., duminică, 06.05.2012 13:39
    Ionut.M

    Rar mi-a fost dat sa vad un comentariu mai prost si mai lipsit de orice legatura cu realitatea. Iti trebuie o turbina la creier, poate ar functiona mai bine. Esti rupt de realitate, amarasteanule!

  • unckle, duminică, 06.05.2012 15:53

    @Ionut - daca motorul are o problema de fabricatie o sa cada rapid si probabil (nu 100%.. din pacate) reparatiile vor fi acoperite de garantie daca motorul nu are o problema si totusi in primii 10000 cade ... inseamna ca "talpa" i-a daunat. Este mare lucru sa fii atent la ce faci si la cum utilizezi masina. Daca esti incantat de cuplul la ture joase similar cu dieselul este foarte probabil sa faci varza motorul calcandu-l blana la 1200rpm ;) Probabil lipsa de cunostinte a utilizatorilor creste un pic incidenta defectelor la motoarele turbo ... dar motoarele turbo nu s-au inventat ieri si nu sunt facute din portelan ca sa se sparga la prima atingere. Eu unul nu as fi asa de infocat impotriva lor si as incerca sa ma gandesc la "legendele" despre motoare turbo-diesel care au milioane de km la activ ;)

  • sandu, duminică, 06.05.2012 21:53
    seat

    un test drive cu orice model marca SEAT cand faceti? Multumesc

  • adi, marţi, 08.05.2012 14:09

    mda....ieri parca avea 4.1 puncte, azi vad ca a scazut la 3.9. Oricum, bine ca are hyundai i30 4.3....

  • restulecancan, miercuri, 09.05.2012 13:35
    @adi

    da ... iti trebuie niste ochelari buni ...ca fapt divers 3.9 a avut de la inceput poate ai vazut citroenul ...

  • Octav72, miercuri, 09.05.2012 23:13
    Globalizare la pret mare

    Si eu cred ca sedanul arata mai bine decat versiunea hatchback. Mai echilibrat. Ma asteptam ca actualul model sa genereze la lansare un efect asemanator cu cel produs de prima generatie. Anumite schite care au circulat pe internet inainte de lansare, prezentau un model foarte atractiv. Globalizarea a hotarat insa altfel lucrurile... Din punctul meu de vedere, generatia anterioara se prezenta si inca se prezinta cu o parte frontala ce denota mai multa personalitate. Cu linii ceva mai simple dar mai de efect. Actualul model mi se pare ca vine cu o parte frontala cam stearsa, cu linii laterale ce nu denota fluiditate, cu o parte posterioara cam complicata pentru versiunea hatchback. Si cu un interior ce prezinta materiale bune, dar care este cam incarcat. Iar la acest aspect se adauga si faptul ca masina nu a preluat tinuta de drum excelenta, care sa-l incante pe cel de la volan, asa cum au reusit generatiile anterioare. In privinta motorizarilor, nici eu nu prea vad rostul ca 1.6 Ti-VCT sa ofere numai 85 CP. Probabil au vrut sa ofere si o varianta pana la puterea noului motor de un litru si 100 CP. Poate mai bine ofereau motorizarea de 1.4 litri si 96 CP prezenta pe Fiesta, dar probabil fiind de putere apropiata cu noul 1.0 EcoBoost, s-a preferat scaderea de putere la 85 CP, pentru 1.6 Ti-VCT. Mi-a placut mereu acest motor, inca de cand oferea 115 CP si pana in prezent, cand este oferit in variantele de 120 CP (pe Ford Fiesta) si 125 CP (pe Ford Focus). Parerea mea este ca nu vin cu preturi prea competitive, pentru variantele de 85 CP si respectiv 105 CP. Off topic: pe cand testul realizat in Maroc, cu Dacia Lodgy?

  • chuck norris, duminică, 03.06.2012 11:06
    decat reno fluence

    trebuie sa fii cam fraier sa iti iei reno fluence daca exista ford focus sedan. Ford e mult mai bun decat reno el facea(si inca mai face)musclecaruri(ford mustang) si chiar si supercaruri(FORD GT) reno nu ar putea sa faca asa niciodata