Sfidător
Planeta asta se întâlnește aleator cu evenimente care o marchează. Pentru că noi, homo sapiens sapiens, ne considerăm ”miezul din fanta”. Scuze pentru această formulare colocvială. Dar avem talentul de a transforma tot ce ni se întâmplă în evenimente cosmice.
Asteroidul ăla de a trimis dinozaurii la culcare? Un fleac. S-a împiedicat Biden pe scara avionului, crapă Twitter-ul. Se topește permafrostul? Să se topească acolo la ei, ce treabă am eu. Ford a lansat un Mustang electric? Incredibil. Opriți planeta, vreau să cobor!
Se spune că am fi lăsat geocentrismul, ca teorie cosmologică, în urmă. Nu prea cred. În altă ordine de idei, haideți să privim lucrurile din punctul de vedere al celor care se nasc azi și vor iubi matur automobilele peste 20 de ani. Reperele lor sunt cele de astăzi, nu cele din urmă cu 60 de ani. Cu alte cuvinte, să dăm o șansă zilei de mâine și mașinilor electrice.
Și pentru că fuga de idei este ceva firesc după o vârstă, aș vrea să spun și faptul că nu sunt în tabăra celor care cred că mâine vom conduce doar vehicule electrice. Cred că piața și nevoile noastre vor decide în ce procent vom arde gazul sau kW.
Dar acum zic să revenim la ce ne interesează: Ford Mustang Mach-E GT AWD. În primul rând, acronimul GT înseamnă acum tot ce nu a însemnat el pentru Mustang în a sa istorie. Adică o masă de 2.348 kg(la gol), tracțiune integrală și o baterie de 98,7 kWh.
Am călătorit la acest test până în Polonia și ne-am bucurat de mașină prin Varșovia și periferiile sale, pe un asfalt și pe o temperatură nu tocmai prietenoase cu o electrică.
Ciudat lucru să nu poți acoperi plafonul de sticlă. Ce or fi avut în minte? Practic te bate soarele-n cap de căpiezi. Iar display-ul ăla central bate lejer în dimensiuni un tv dintr-o sufragerie de nabab...