Ford Tourneo Connect

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Man5 Titanium SWB
4.2
de Dragoș Băltățeanu, marţi, 12 noiembrie

Pseudomonovolum

Înainte de a începe testul în sine, trebuie să facem un pic de lumină în noua ierarhie şi nomenclatorul modelelor Ford utilitare. Ford a schimbat denumirile într-un ritm ameţitor, aşa că este destul de uşor să te simţi confuz. Marca şi-a împărţit familia de modele utilitate în două părţi. Automobilele destinate transportului de marfă se numesc Transit, iar cele pentru pasageri Tourneo. Apoi, fiecare subfamilie are la rândul ei câte trei membri bazaţi pe platforma folosită. Utilitară pe platforma de clasă B se numeşte Courier, clasă C - Connect, iar cea pe platforma mare - Custom. Pentru modelele de pasageri, căci despre ele vorbim, avem Ford Tourneo Courier (care se va lansa în curând), Ford Tourneo Connect (model despre care vorbim astăzi) şi marele Tourneo Custom.

Simplu, nu?

Ei bine, la finalul săptămânii trecute am mers la Munchen pentru a pune la încercare noul Ford Tourneo Connect, un model utilitar dedicat familiilor. Este construit pe o platformă comună cu modelul Focus şi este disponibil în două variante de ampatament. SWB oferă cinci locuri, în timp de LWB are o modularitate complexă şi loc pentru şapte pasageri. Un monovolum cu logică uşor diferită.

  • arhitect, marţi, 12.11.2013 14:02

    ar fi bine de completat datele tehnice cu versiunea pentru 7 locuri !

  • flavius, marţi, 12.11.2013 14:15

    Inca o cascaraveta echipata cu preamult titratul Ecoboost 1.0.Ma astept la un succes fulminant ,gen B-max.Pacat !

  • so, marţi, 12.11.2013 14:35

    mai bine i-ar pune un motor de 49,9 cmc si 180cp, hai ca vreau so vad si pe asta...

  • ioi, marţi, 12.11.2013 14:57

    un pic mai frumoasa decat multipla

  • ovidiu, marţi, 12.11.2013 15:25

    Ford are deja in gama de multa vreme C-max si Grand C-max. Oare nu este foarte apropiat de C-max acest Tourneo Connect ? Isi au rostul doua automobile atat de similare in gama? Oare ce le diferentiaza atat de mult? Gresesc?

  • merc, marţi, 12.11.2013 15:37

    @flavius Chiar daca nu are vanzari spectaculoase B-Max este cel mai bine vandut monovolum de clasa mica din segmentul sau. Sunt sigur ca si Tourneo Connect va avea vanzari bune.

  • Dacia Plant, marţi, 12.11.2013 15:47

    Mi se pare o prostie acest motor in asociere cu Tournero. Este clar submotorizat. Loganul 1.4 are aceeasi viteza maxima si prinde suta cu o secunda mai repede, iar la drum lung mi se pare un calvar. Ma intreb cum se misca Tournero cand este incarcat (caci sub aceasta forma va fi folosit) si cand are si aerul conditionat pornit. Am ajuns la concluzia ca motoarele slabe te obosesc mult la condus.

  • @Dacia Plant, marţi, 12.11.2013 20:09

    Comentariul tau mi se pare unul dintre cele mai pertinente puse pe acest site.

  • antonny, marţi, 12.11.2013 21:04

    De ce @Dacia Plant ti se pare o prostie acest motor .....iti garantez cu greutate de 1t se misca la fel ca un diesel

  • MRC, marţi, 12.11.2013 21:23

    @ Automarket: Atunci cand faceti comparatii de pret intre Dacia si orice alta marca, e bine sa va interesati de preturile efective de vanzare. Ford, ca multe alte marci, ofera discount-uri la preturile de lista. Eu am inteles, ca in cazul Transit Connect / Tourneo Connect ar ajunge chiar si la 17%. Chiar si asa, pretul este sensibil mai mare decat al unui Dokker dar comparatia este mai apropiata de adevar. Ma bucur sa vad ca acordati atentie vehiculelor comerciale. @Dacia Plant si celor care fac comparatii aberante: Haideti sa nu mai comparam mere cu pere. Cred ca am depasit faza asta de dezvoltare. Acum avem internet si acces la informatie. Ce va doriti? Minim 300 CP si 600 Nm pe fiecare masina, doar ca sa nu fie submotorizata? Ce ganditi voi, de fapt, cand spuneti "submotorizat"? In afara de performantele motorului, conteaza si cum este transmisa puterea catre roti (cutie de viteze, rapoarte de demultiplicare, etc.). @ovidiu: desi asa pare, cele doua masini de care vorbesti nu sunt chiar atat de ...similare. Diferentele sunt multe: Tourneo Connect ofera un spatiu interior mult, mult mai mare decat in C-Max (atat pentru pasageri cat si pentru bagaje). Tourneo Connect este gandit ca un automobil pentru transportul frecvent al persoanelor (pe santiere, la / de la punctele de lucru ale companiilor). Apoi este vorba de solutiile constructive (sa nu uitam ca Tourneo Connect are o suspensie spate cu osie rigida, nu cu roti independente). Acest lucru influenteaza confortul, manevrabilitatea, etc. Apoi, Tourneo Connect va putea fi comandat si in variante spartane (chiar si fara radio) companiilor care achizitioneaza flote (curieri, etc.).

  • Pana, marţi, 12.11.2013 21:27

    Este cam acelasi lucru ca in cazul lui Logan 1.2 de 75 CP care are performante similare cu cele ale unui Polo cu motor de 1.2 si 60CP.In cazul asta Loganul nu ar fi submotorizat? Asta ca sa-ti dai seama ca nu intelegi defapt ce inseamna o masina submotorizata. Defapt este vorba de o masina cu performante medii pentru aceasta clasa. Pe de alta parte performantele mai slabe se pot datora in principiu etajarii cutiei de viteze care e gandita astfel incat motorul sa "traga" mai bine in turatii mai joase,si datorita aerodinamicii. PS: mi se pare o masina urata si scumpa. Poate ca motorul e bun, dar chiar si asa nu cred ca isi merita banii.

  • Dacia Plant, marţi, 12.11.2013 22:42

    @MRC: Se observa cum este transmisa putearea pe fisa tehnica. Daca era transmisa bine scoatea 10secunde nu 14. Doar sa nu crezi ca in realitate se misca mai repede. O masina normala ar trebui sa aibe 0-100km/h in sub 11secunde si viteza maxima de minim 180km/h. 0-100 - ma ajuta sa vad cum se misca masina in viata de zi cu zi, cam ce reprize are si cum va trage motorul, cum va misca motorul masa masinii. Viteza maxima - imi indica modul in care se comporta masina. Cat de fortata va merge. De exemplu voi putea sa merg lejer pe autostrada cu 130km/h fara sa fortez masina si sa scot un consum mare si fara sa fie turat motorul.

  • Dacia Plant, marţi, 12.11.2013 22:48

    @MRC: Tu ai condus un drum lung cu o masina cu performantele acestui Ford Tournero sau mai slaba ? Sa vezi cum trebuie sa te avanti din timp ca sa poti face o depasire in siguranta sau cum trebuie sa stai in spatele unui tir la drum lung ca nu-l poti depasi repede ? Cand conduc una din asta trebuie sa las masina din fata sa mearga mai repede si apoi sa intru mai puternic in curba si sa vin cu ,,avant" din spate in speranta ca nu prind o masina din fata care sa imi taie tot elanul si sa pot face depasirea in siguranta. Pe cand cu o masina mai puternica doar te joci si depasesti din orice pozitie. Nu iti trebuie strategii ca a lui Hitler sa faci o depasire. Este obositoare. Eu vorbesc din experienta. Si fac comparatie intre 50cp, 75cp si 140cp. Ce este peste nu se pune deoarece o sa zici ca ma cred racer si visez la 300cp.

  • MRC, marţi, 12.11.2013 23:17

    @Dacia Plant: Da! Am mers vreo 200.000 km cu un Transit de 1.8 tone, 85CP, 250 Nm. In privinta depasirilor....ce pot sa spun? Da, uneori trebuie retrogradat. Dar am gandit fiecare depasire in asa fel incat sa ma simt in siguranta atunci cand fac manevra respectiva, sa o execut cat mai repede posibil si fara a pune pe cineva in pericol. Chiar si asa, trebuie sa recunosc ca au fost si depasiri facute aproape de limita (fie din greseala mea, fie ca cel depasit a gasit de cuviinta sa mareasca viteza, fie din alte cauze). La drum lung, mai ales pe autostrada, mi-as dori ca masina sa aiba macar 100 CP (desi are un alt minus, si anume aerodinamica). Dar dincolo de toate astea, sunt constient ca este o masina utilitara si are anumite limitari. Si daca vreau mai mult confort, trebuie sa ma uit la concurentii marcii, sa vad daca ei ofera ceva in plus sau daca tot segmentul respectiv este "victima" unor solutii tehnice diferite fata de un autoturism. In acelasi timp, inainte de Transit am condus alti 100.000 de km o Dacia Pick-up 1.9D. Desi este muuuult mai usoara ca Ford-ul, si ceva cai putere in minus, cutia de viteze nu o ajuta deloc. Nu are absolut deloc demaraj. Din cauza asta am spus ca trebuie luat in calcul si modul cum este livrata puterea la roti. Si aici, iti dau dreptate. Sprintul pana la 100 Km/h ne spune cum este transmisa puterea. Cu toate astea, zic ca trebuie sa judecam fiecare masina si prin prisma concurentilor nu doar prin prisma a ceea ce ne dorim.

  • Dacia Plant, marţi, 12.11.2013 23:31

    @MRC: Avea 250NM. Deci o valoare acceptabila/buna pentru o astfel de masina. Avea cuplu. De acest element are nevoie o autoutilitara, nu de cp. Si am ajuns la concluzia ca cilindreea conteaza cel mai mult. Nu poti compara 85cp si 250nm cu 100cp si 170nm. Este clar mai bun ca 1.0 acel 1.8. Motoarele astea sunt super pentru masinile de oras dar sa pui pe Mondeo, Passat, Tourneo si altele mi se pare aberant. Dacia nu ca nu avea transmisa puterea bine (este adevarat ca are si o cutie proasta), dar nu avea turbo, deci din cate stiu are sub 130nm. Degeaba are 64cp si 1.900cmc3 daca are 130nm. Cuplul la 1.8-ul ce l-ai condus era dublu. Deci conteaza mult si cuplul la o masina. Acesta trebuie sa fie in ,,armonie" cu c.p. Iar daca ne raportam la concurenta atunci da. Decat un 1.2 sau 1.4 16v de la Renault Kangoo (nu stiu daca mai au motorizarile astea pe noul model ca nu ma intereseaza), atunci prefer 1.0turbo. Dar ar fi recomandat motorul diesel indiferent de putere pentru o astfel de utilitara. Conteaza mult cuplul la greutate.

  • Ovi, miercuri, 13.11.2013 09:14

    E scris in text ba Turneo, ba Tourneo, ar fi bine sa va hotarati :)

  • @Dacia Plant, miercuri, 13.11.2013 11:01

    Nu poti compara 1.4 de pe logan care avea un cuplu de cacat incepand cu 3000 RPM pana la 5000RPM, asta macar are 170nm de la 1400 RPM pana la 5000 RPM, ceea ce nu e putin. Loganul de 1.6 si 135nm are zvac??? Nu are! Deci nu se compara turbo cu aspirat, cel putin nu motoarele mici. Practic ford face o aroganta cu motorul asta, este un motor entry-level pt calasele compacte, deci fara pretentii! Pt cine isi doreste o masina din clasa asta cu bani putini, doar pe asta si-o poate cumpara. Mai mult ca sigur motorul doar masinile echipate cu motorul asta vor avea discounturi mari. Versiunea cea mai buna va ramane momentan diesel, chiar si ala de 75 CP.

  • MRC, miercuri, 13.11.2013 19:52

    @Dacia Plant: Da, intr-adevar, conteaza mult cuplul la utilitara. Se simte la demaraj. Este destul de vivace. Dar dupa 2500 rpm se plafoneaza. Iar puterea mica face ca pe autostrada sa turez destul de mult motorul. Motorul este 2.2 TDCi. Pe noul Transit (Custom) am vazut ca s-a renuntat la varianta de 85 CP (si bine au facut!). Se pleaca acum de la 100 cp si 310 Nm, in varianta de baza (acelasi motor de 2.2 litri). La Dacia un turbo ar fi fost excelent (dar Renault a decis altceva la momentul respectiv). Cuplul la 1.9, la Dacia, mi se pare ca este de 117 Nm. No comment :))

  • antonny, miercuri, 13.11.2013 22:00

    @Mrc....spui ca ai mers cu un transit 2.2 85 cp .......eu cred ca nu ai mers gol ......la ce vrei sa te astepti la o greutate de minim 3.5 t ??

  • Razvan, joi, 14.11.2013 10:22

    Producatorii fac autoturisme care se vand, surpriza, nu doar in Romania. Exista tari in care nu prea exista motorizari diesel. De exemplu Grecia, Cipru, asta ca sa dau exemple doar din Europa. Exista 2 motorizari pe benzina si 3 diesel, astfel incat sa existe variante rezonabile pentru cat mai multe tipuri de clienti. Nu ma intelegeti gresit, masina de mai sus nu mi se adreseaza, nu as da banii pe ea, pentru ca nu am ce face cu atata spatiu, insa nu sar repede sa zic ca e nasoala. Pentru o persoana care are o mica afacere, mai cara si marfa, dar foloseste masina si in concedii unde merge cu catel, cu purcel, e o masina ideala. Motorul asta de 1.0 e ideal pentru o anumita categorie de clienti: pentru cei care fac Km putini, sau pentru cei care au taxe foarte avantajoase pentru genul asta de motoare. Nu mi se pare ca are performante proaste pentru o masina de genul asta. Cine da banii pe o astfel de masina, nu vrea performante sportive. La capitolul design, mi se pare ca arata foarte bine fata de concurenta, Caddy si Citago, etc.

  • Dacia Plant, joi, 14.11.2013 14:24

    @Dacia Plant (te rog pune numele si in comentariu pune @ ca asa nu mai stiu cui ma adresez). De ce sa nu compar cuplul ? 1.4-ul are cilindree mai mare si este mai usor loganu ca fordul acesta. Micile laguri ale turbinei ii arata adevarata cilindree a motorului, iar 170nm raportat la masa sa, nu cred ca sta mai bine ca loganul 1.4. Deci tot la fel va merge. Si daca tinem cont ca loganul are o cutie mai prost etajata ca fordul si cu toate acestea are performante mai bune, rezulta ca 1.0 pe acest model nu este cea mai fericita alegere. 1.0 este recomandat pe Fiesta cu mare placere si poate chiar Focus. Pe focus minuni cu acest motor poti face doar de la 4000rpm in sus.

  • MRC, joi, 14.11.2013 15:14

    @antonny: Jumatate din kilometrii facuti cu Ford s-a realizat cu masina goala. Ba chiar o folosesc si ca masina personala (am fost in multe excursii de 3-4 zile cu ea in tara). Deci stiu foarte bine cum se conduce masina asta fara incarcatura (nu este masina de la serviciu, este masina mea). Goala are 1.8 tone iar modelul meu este omologat pentru 3 tone (MTMA 3 tone, adica o sarcina utila de 1.2 tone). In activitatea mea nu trebuie sa car nici greutate si nici volume mari (e vorba de distributie de prajituri). Si cum scrisesem si in comentariul anterior, masina, la gol, se misca destul de fasnet. Chiar nu-mi este rusine cu ea; este destul de manevrabila si foarte spatioasa. Pot pleca si primul de la semafor dar si ultimul (totul depinde de cel de la volan :) ). Discutia pe care am purtat-o cu Dacia Plant se referea, de fapt, la cum si la ce ne raportam (si ce pretentii avem) de la anumite masini, avand in vedere clasa din care fac parte.

  • lord, sâmbătă, 16.11.2013 16:30

    Dacia Plant + MRC = tot respectul meu De mult timp nu am mai asistat la o dezbatere pertinenta si fara "rautate" pe situl asta.Chiar daca nu ma intereseaza masina a fost o placere sa citesc comentariile voastre.