
Tinuta de drum
Încă din faza incipientă, cei de la Ford au dorit să-l facă pe Tourneo Custom şi pe fratele său, Transit Custom, să se simtă ca o un turism pe şosea. Fizic vorbind, era aproape imposibil să fie la fel, dar setările potrivite pot oferi o experienţă interesantă la volan şi într-un vehicul de acest tip. Din punct de vedere al moştenirii, Ford Transit era printre cele mai dinamice modele din segmentul său, dacă nu chiar cel mai dinamic. De fapt, vehiculul comercial era atât de dinamic încât Jaguar a folosit un şasiu de Transit pentru a testa propulsorul supercarului XJ220, model care a ajuns să obţină recordul de viteză pe Nurburgring pentru modele de serie şi să-l păstreze vreme de opt ani, după ce a reuşit să-l surclaseze pe deţinătorul precedentului record cu aproximativ 30 de secunde.
În cazul lui Tourneo Custom, cheia unei experienţe plăcute la volan stă în amintirea constantă că eşti la volanul unui vehicul comercial. Cât timp nu uiţi nicio clipă că vehiculul pe care îl conduci are mai mult de cinci metri lungime şi aproape doi metri înălţime şi nu ai impresia că eşti la volanul vreunui Focus RS, ai toate şansele să rămâi pe şosea şi să nu produci vreun carambol. Mai mult decât atât, direcţia va fi suficient de precisă cât să-ţi dea de înţeles ce se întâmplă cu puntea faţă şi fără să te obosească la o călătorie mai lungă. E greu să dai senzaţia unui vehicul dinamic cu o punte spate cu arcuri lamelare, dar cei de la Ford au reuşit să obţină unul dintre cele mai atletice modele din segment.
Chiar la un moment dat un vecin de langa mine,si-a deschis o firma de constructii,si avea nevoie de niste dubite sau monovolume din acestea,si mi-a cerut un sfat ce sa isi cumpere mai repede.Iar eu i-am explicat foarte corect si precis in detaliu.Si drept urmare si-a cumparat 10 modele de Toyota Hiace care pana acum sunt carate si rulate la mult, unele au chiar si 480.000 de km si nu au nici macar o problema.Cand s-a dus la service pt revizie l-a intrebat pe mecanic daca trebuie schimbata si transmisia.Iar mecanicul a inceput sa rada si i-a spus scurt .'' nu as vedea dc sa o schimbam,masina e ok''.Deci nu este problema de fiabilitate,Toyotele chiar sunt masini fiabile.De atunci am inceput sa ma apropii mai mult de aceasta marca,care de regula as renunta si la FX-ul meu pt o Toyota sau poate chiar un micut Lexus IS ,daca nu LS :D .