Motor / Transmisie
Când m-am gândit la un SUV de talia lui CR-V, alăturat unui motoraş de 1.6 litri, fie el şi diesel, mi-am adus aminte de acele versiuni entry-level pe care le vând unii producători în acest segment.
Mi-am dorit să nu găsesc aşa ceva şi sub capota lui Honda. Mi-am dorit şi am primit. Am fost ascultat parcă de acei ingineri care şi-au dat seama că ideea downsizing-ului nu poate fi acceptată de utilizatorul unui SUV decât atunci când performanţele sunt similare cu cele ale unui motor generos.
Dieselul de 1.6 litri, pe care l-am testat în trecut şi sub caroseria lui Civic, rămâne la fel de rafinat şi plăcut ca la prima întâlnire. Încă sunt de părere că este unul dintre cele mai bune dieseluri de 1.6 litri existente în prezent pe piaţă. Chiar dacă resursele sale nu îl aşează printre fruntaşi.
Pe hârtie nu avem nimic impresionant. Doar 120 de cai putere. Cam atât cât are nevoie o compactă de bun simţ. Mai avem însă şi un cuplu motor de 300 de Nm, livrat de la 2000 de rotaţii şi distribuit pe o plajă de turaţii îndestulătoare. Tocmai această senzaţie de cuplu permanent face din CR-V un model plăcut chiar şi în compania unui motor aşa mic.
Maşina nu pare să gâfâie decât foarte târziu, aproape de 3500 de rotaţii. Alături de o familie completă şi bagajele lor, CR-V promite să se achite decent de deplasare, fără a transpira şi fără a da senzaţia de nesiguranţă.
Cei patru cilindri sunt asistataţi de o transmisie manuală. Am apreciat că s-a păstrat amplasarea levierului schimbătorului în partea de jos a planşei de bord. Ceea ce m-a surprinsă însă a fost cursa ceva mai lungă a timoneriei. Etajarea se face destul de bine, favorizând accelerarea în primele trepte.
Şi fiindcă tot vorbim despre un diesel, nu puteam trece cu vederea nici insonorizarea lui. Bună la ralanti, uşor sesizabilă atunci când turaţia depăşeşte 2500 de rotaţii.
Pret piperat ? E o HONDA mare si buna pana la urma !!! La Kia Sorento nu vi sa mai parut mult 37.211 € !!! Nu e corect !!