Honda Jazz Hybrid

1.3 i-VTEC 88CP CVT Elegance

Consum

3.5

Honda anunţă un consum mixt de 4.5 litri la sută pentru Jazz Hybrid. Asta înseamnă o valoare de 4.6 litri în mediul urban şi de 4.4 litri la sută în mediul extraurban. Spre comparaţie, Toyota Yaris Hybrid anunţă 3.7 litri la sută în regim mixt. Singura menţiune pe care o putem face aici este că Yaris a venit la un an pe piaţă după ce a fost lansat Jazz Hybrid, dar este destul de clar avantajul modelului de la Toyota în această bătălie a cifrelor.

În comparaţie cu o compactă diesel, valorile obţinute de Jazz Hybrid nu sunt mai bune, dar măcar reuşeşte să învingă alte compacte cu motorizări alimentate cu benzină şi echipate cu transmisie automată.

În cadrul testului nostru, cu aerul condiţionat în funcţionare în permanenţă, consumul urban s-a situat între 7.5 şi 8.5 litri la sută, în condiţii de trafic aglomerat şi de rulare în ritmul traficului. Când oraşul s-a golit şi ceilalţi şoferi au plecat la culcare, am reuşit un consum de 4.8 litri la sută în Bucureşti. Părăsind oraşul, am obţinut un consum de 5.2 litri la sută fără să depunem niciun fel de efort, doar prin respectarea normelor legale de viteză şi prin apăsarea atentă a pedalei de acceleraţie.

Pe autostradă, rulând constant cu 130 km/h în treapta a şaptea pe modul manual, consumul s-a stabilizat la 7.3 litri la sută. Tot acolo am fost fascinaţi de modul în care sistemul hibrid variază nivelul de asistenţă asigurat de unitatea electrică în timp ce viteza rămâne constantă. Practic, în loc să accelereze motorul cu ardere internă pentru a menţine constantă viteza selectată de şofer prin tempomat, sistemul celor de la Honda foloseşte motorul electric pentru a creşte viteza de rulare, îl activează şi dezactivează după necesităţi şi îi variază intervenţia pentru a reduce cât mai mult necesitatea unităţii cu ardere internă.

Din păcate, nu am reuşit să mergem deloc cu unitatea cu ardere internă oprită complet, sistemul IMA preferând să o ţină pe aceasta la aproximativ 1.000 rpm şi să se folosească de motorul electric şi de transmisia CVT pentru deplasarea la viteze mici. Aceasta este şi principala diferenţă dintre un mild hybrid şi un full hybrid, cel din urmă fiind capabil să propulseze maşina doar cu motorul electric, chiar şi pe câteva zeci, sute sau mii de metri.

  • Kap, miercuri, 22.10.2014 13:34

    7,3 pe autostrada si intre 7,5 si 8,5 in oras in conditii normale. La un pret de 2 Loganuri TCe care consuma mai putin? Ha!

  • eu, miercuri, 22.10.2014 14:01

    Ok, tehnologia hibrida e scumpa, dar ce-i cu motorul ala de aspirator? Doar 14 cai, cam putin, ca si cum ai ruga o babuta sa-ti dea un branci la plecare. Mai bine pt 2000 euro in plus puneau un motor mai mare si poate o baterie putin mai puternica, care sa faca o diferenta cat de cat fata de modelul normal.

  • Sam, miercuri, 22.10.2014 14:19

    Citroenul Cactus pe care l-ati testat adineaori ar avea un consum mixt mai bun, ii cu vreo 200 de kg mai usor si ii mult mai mare, spatios si practic, la acelasi pret.

  • zero barat, miercuri, 22.10.2014 16:23

    N-o spun in sensul:" bah, Geta-i sormea ,bah..."!!sau pe intelesul tuturor"a mea-i mai buna sau cel putin la fel" ci doar ca sa faceti o comparatie. Fiat Albea,1.4mpi/ Ploiesti-Bucuresti(Unirii) si retur cu "dop" (dimineata la dus)doar de la Mc Donalds Otopeni. Consum mediu 5,4L/100km , mers regulamentar.

  • ShelbyV8, miercuri, 22.10.2014 16:23

    Credeti ca vor vinde mai mult de 3 masini in Romania?

  • ShelbyV8, miercuri, 22.10.2014 16:31

    Si totusi de unde ati scos 4.1 puncte? Mai mult de 2.5 nu prea merita...

  • L., miercuri, 22.10.2014 18:36

    Cei din service chiar trebuie să fie ingineri, pe bune. Mai dă-le în... de tocătoare de bani.

  • redalert, joi, 23.10.2014 08:26

    da

  • sandu, joi, 23.10.2014 09:39

    momentan hibridele nu sunt atat de dezvoltate sa merite in fata unui diesel.

  • unu, joi, 23.10.2014 10:35

    Ce de habarnisti in tara asta si totusi Romania este in ca cat pana peste cap. Cum naiba.