Toyota GT86

Tinuta de drum

5.0

Toyota GT86 a fost făcută pentru şosea. Sau pentru circuit, în cazul în care aveţi la dispoziţie destui bani pentru a vă construi unul adevărat în România. Modelul japonezilor iese clar în evidenţă în faţa rivalilor printr-un comportament dinamic echilibrat şi neutru. O maşină destinată şoferului, o maşină care nu a fost creată pentru a te duce sec din punctul A în punctul B, ci pentru a-ţi lăsa amintiri plăcute între cele două repere.

Direcţia este corectă şi îţi imprimă feedback-ul corect, chiar dacă uneori pare îngerunată artificial. Nu ai însă probleme de adaptare, iar primul viraj îţi arată exact ce vrea maşina asta să exprime. În funcţie de modul de rulare pe care îl doreşti (VSC Sport este dedicat circuitului, de exemplu), GT86 iese din limitele conservatorismului european şi ne arată de ce japonezii sunt nebuni după modelele sport din deceniile trecute. Botul maşinii urmează perfect trasa pe care i-o imprimi, dar spatele profită de propulsie şi se aşează aşa cum vrei pentru a prelua trasa, pentru a scăpa jucăuş în viraj sau pentru a se aşeza pentru un drift adevărat, în care toate cele patru roţi pleacă pentru a te face să simţi ca-n filmele cu raceri. Limitele dintre cele trei comportamente sunt clare mai ales datorită centrului de greutate mult coborât şi le simţi imediat, astfel că după două 15 minute de încordare simţi că GT86 este o extensie a ta şi te relaxează plăcut la volan. 

Suspensiile lui GT86 nu aduc nimic spectaculos în peisajul tehnic al anului 2012, dar suspensiile McPherson pe faţă şi Double Wishbone cu bară stabilizatoare pe spate combinate cu o distribuţie perfectă a maselor faţă/spate (53/47 reprezintă echilibrul perfect pentru o maşină sport cu motor frontal şi propulsie spate, spun inginerii japonezii) determină un caracter echilibrat. Maşina poate fi condusă fără probleme pe şosea sau în oraş şi nu trebuie să-ţi faci griji dacă nimereşti câte o groapă mioritică. Vei simţi, dar nu vei fi bun de operaţie.

Un detaliu colorat: pneurile de pe GT86 sunt aceleaşi de pe Prius, inginerii Toyota susţinând că nu au dorit să-şi lase "copilul" pe mâna pneurilor de performanţă din simplul motiv că elementul sportiv este prezent indiferent de "gume". 

  • ft86, joi, 24.05.2012 14:48
    toyota

    sunt curios de un 80-120 km/h cu 4 adulti in ea.

  • momo, joi, 24.05.2012 14:59
    interesant...

    ...ca in state scion FR-S costa cam 25,000 USD, adica aprox. 20,000 EUR. as fi curios sa stiu cum justifica toyota diferenta asta de pret. de 13,000 EUR.

  • ScorpyonVAG, joi, 24.05.2012 15:02
    @

    Toyota se pare ca incepe sa implementeze un design frumos la modelele sale. @ft86: vrei sa mergi la liniute pe autostrada cu familia ? =))

  • un oarecare, joi, 24.05.2012 15:10

    Foarte frumoasa si consider ca are un pret corect! @momo, de ce compari preturile din State cu preturile din Europa?si un seria 5 costa 50 000$ in State si la noi e 50 000 de euro!Nu ne place dar asta este!

  • ytbu, joi, 24.05.2012 15:28
    0-100 - 7.6 sec ???

    totusi la 1239kg, 200cp motor boxer, tractiune spate doar 7.6 secunde 0-100 mi se pare cam mult.

  • Alunel, joi, 24.05.2012 19:21
    GT86

    In sfarsit o masina adevarata. Ne-am saturat de sisteme penale care ne dau masini electronice. Vrem masini adevarate. Bravo toyota!

  • Bamse, joi, 24.05.2012 19:27
    Legat de nemultumirea cu timpii de acceleratie

    Raspul este unul cat se poate de simplu. Timpii sunt scazuti din cauza primelor raporte ale cutiei de viteze gandite sa fie cat mai lungi. Vorbim de un motor aspirat ca are cuplul maxim sus in ture! Daca cei de la Subaru faceau primele 2-3 raporte cat mai scurte pentru un cuplu la roata mai mare si implicit o acceleratie mai rapida, aparea problema unui consum foarte mare in uzul de zi cu zi in traficul urban. Pana la urma masina trebuie sa ramana cat mai practica pentru omul de rand(adica un compromis optim intre performante si consum). Multa bafta!

  • Opel, joi, 24.05.2012 20:52
    2 cuvinte

    ASTRA GTC

  • Ionut.M, joi, 24.05.2012 21:54

    Ignor faptul ca este absolut inutila si prea scumpa asa ca tot ce pot spune ca interiorul zici ca-i facut de Noble sau alta firma mica de sport cars. Ma gandeam ca va fi un rival mai slab si mai "ieftin" a lui Nissan GTR sau ceva de genul avand in vedere exteriorul care este destul de sportive si oarecum futuristic.

  • GTS, vineri, 25.05.2012 00:34

    Doamne ce roti de Lastun are, cred ca sunt 135/65/14 :)) . Pe bune ? cum sa scoti o masina care se vrea sportiva cu rotitele astea de trotineta ? De jante nu mai zic : kitch e putin spus. de performante nu ma leg , in fond ce mi-e 7 secunde ce mi-e 7.6 nu se simt 6 sutimi atat de mult incat sa faca diferenta , totusi insignia mea face suta tot in 7.6 si are 220 de cai la peste 1550 kg . Interior superb , nu arata rau deloc la exterior dar rotile alea nu sunt absolut deloc de acolo . Ma asteptam la ceva gen nissa 370 z cu niste gume mai late pe spate da mult mai bine .

  • Bamse, vineri, 25.05.2012 02:19
    @GTS Frumoase jante de 17'' avea Lastunul!

    Din ce observ in poza cu numarul 16 din galeria foto, cauciucurile sunt 215/45 R17. Iar aceasta dimensiune se gaseste si pe Subaru Impreza WRX 2.5 236 CP. Cred ca autorul articolului se referea ca modelul este echipat cu acelasi tip de anvelope(cu rezistenta scazuta la inaintare) ca si Toyota Prius si nu ca ar veni echipata cu jante de 14. Bafta!

  • danutz9393, vineri, 25.05.2012 11:10

    Masina asta nu a fost facuta pentru soferii romani ... pentru ei e prea important sa plece de la semafor primii si sa spuna prietenilor ca motorul lor de 1.9 diesel scoate vreo 5000 CP decat sa aprecieze senzatiile la bordul unei masini de genul asta.....

  • DANY, vineri, 25.05.2012 18:37
    WTF

    " Cutia este una dintre cele mai scurte dintre cele pe care le-am întâlnit" SUPER TARE TATA.

  • cvm6, vineri, 25.05.2012 22:51
    @DANY

    uita-te si tu la sectiunea drive-test cate masini de genul asta au intalnit...

  • CHUCK NORRIS, sâmbătă, 26.05.2012 12:49
    FOARTE TARE MASINA

    EU O PREFER CU EMBLEMA DE SUBARU

  • t, sâmbătă, 26.05.2012 15:45

    tre sa fi batut in cap sa compari o masina cu 10k euro mai scumpa

  • ALEX, duminică, 27.05.2012 01:50

    asa jante ? strica tot

  • mihai, luni, 28.05.2012 17:00

    bun testul.masina este ok...are sange de sportiva si un sasiu demn de luat in seama in categorie. Astept insa cu nerabdare un test cu STI sedan 2012.

  • DANY, marţi, 29.05.2012 11:51
    @cvm6

    " Cutia este una dintre cele mai scurte dintre cele pe care le-am întâlnit" Am facut referire la modul de exprimare , nu la cutia de viteze.

  • Andrei, joi, 02.08.2012 01:05

    Sunt curios cati dintre cei care au comentat la acest articol au si testat masina in realitate. E usor sa vorbesti din poze si din review-uri vizualizate pe youtube.