Tinuta de drum
Marca Jeep în industria auto e precum Xerox în rândul copiatoarelor. Sau precum Adidas în lumea pantofilor sport. Când pronounţi acest nume, te gândeşti automat la un vehicul capabil să abordeze orice traseu off-road. În ţara noastră, denumirea mărcii americane a devenit substantiv comun, fiind asociată din oficiu cu toate modelele care prezentau o gardă la sol ceva mai înaltă. Şi observăm că acest lucru încă se mai întâmplă în unele cercuri.
Există şi explicaţii pentru asta. Iar acestea vin din istorie şi, apoi, din imagine. Grand Cherokee prezintă un apetit dezvoltat pentru off-road, mulţumită unghiurilor largi de atac, degajare şi trecere. Garda la sol favorizează şi ea abordarea unor trasee cu dificultate medie, mai ales că suspensia pneumatică Quadra Lift este standard odată cu al doilea nivel de echipare. Principala limitare în off-road este dată de anvelope, situaţie pe care o regăsim la majoritatea modelelor din segment. Un compromis uşor de înţeles având în vedere faptul că maşina va fi condusă pe asfalt în majoritatea timpului. Ca la orice SUV cu reale abilităţi off-road, există şi un reductor.
Între timp, Jeep Grand Cherokee facelift rămâne aceeaşi maşină confortabilă, perfectă pentru cei care nu se grăbesc prea tare pe şosea şi chiar ies de pe asfalt cu SUV-ul lor. Deşi exemplarul testat beneficia de pachetul "Performance Handling Pack", care include discuri de frână cu performanţe superioare, pneuri 265/50/20 şi suspensii sport, Grand Cherokee facelift încă prezintă un anumit nivel de ruliu în viraje, asociat maşinilor orientate spre confort. Direcţia este şi ea orientată spre confort şi încearcă să amortizeze cât mai mult din şocurile apărute pe teren accidentat. Această configurare duce la un feedback mai slab pe şosea, dar potrivit în raport cu setările suspensiei.
Masina este ceva proaspat pe strazile din Europa dar nu cred ca se ridica la nivelul celor nemtesti. Poate ca e ceva mai rafinat ca Touareg si merita facut compromisul. In rest sa fim realisti....Q7, X5, ML, Cayenne, Range Rover sunt prea bune sa alegi Jeep in locul lor. Imi aduc aminte in 1998 cand vecinul meu isi cumparase un Jeep Grand Cherokee V8 de 5.2 litri bleumarin cu praguri si tot ce se putea pune pe el atunci eram impresionat mai ales de sunetul acelui monstru.Nu erau asa multe suv-uri pe piata...era ML si Range Rover parca. Nu am urcat in noile Jeep G. C. Nici nu sunt interesat. Pt. mine Jeep-ul adevarat este Wrangler ! Si modelul vechi de G.C de 5,2 sau 5,9 litri....(ceva deosebit care nu se va mai fabrica niciodata).