Jeep Grand Cherokee facelift

3.0 Diesel Turbo 250CP 4x4 Aut8 Overland

Tinuta de drum

4.0

Marca Jeep în industria auto e precum Xerox în rândul copiatoarelor. Sau precum Adidas în lumea pantofilor sport. Când pronounţi acest nume, te gândeşti automat la un vehicul capabil să abordeze orice traseu off-road. În ţara noastră, denumirea mărcii americane a devenit substantiv comun, fiind asociată din oficiu cu toate modelele care prezentau o gardă la sol ceva mai înaltă. Şi observăm că acest lucru încă se mai întâmplă în unele cercuri.

Există şi explicaţii pentru asta. Iar acestea vin din istorie şi, apoi, din imagine. Grand Cherokee prezintă un apetit dezvoltat pentru off-road, mulţumită unghiurilor largi de atac, degajare şi trecere. Garda la sol favorizează şi ea abordarea unor trasee cu dificultate medie, mai ales că suspensia pneumatică Quadra Lift este standard odată cu al doilea nivel de echipare. Principala limitare în off-road este dată de anvelope, situaţie pe care o regăsim la majoritatea modelelor din segment. Un compromis uşor de înţeles având în vedere faptul că maşina va fi condusă pe asfalt în majoritatea timpului. Ca la orice SUV cu reale abilităţi off-road, există şi un reductor.

Între timp, Jeep Grand Cherokee facelift rămâne aceeaşi maşină confortabilă, perfectă pentru cei care nu se grăbesc prea tare pe şosea şi chiar ies de pe asfalt cu SUV-ul lor. Deşi exemplarul testat beneficia de pachetul "Performance Handling Pack", care include discuri de frână cu performanţe superioare, pneuri 265/50/20 şi suspensii sport, Grand Cherokee facelift încă prezintă un anumit nivel de ruliu în viraje, asociat maşinilor orientate spre confort. Direcţia este şi ea orientată spre confort şi încearcă să amortizeze cât mai mult din şocurile apărute pe teren accidentat. Această configurare duce la un feedback mai slab pe şosea, dar potrivit în raport cu setările suspensiei.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 16.10.2013 13:01

    Masina este ceva proaspat pe strazile din Europa dar nu cred ca se ridica la nivelul celor nemtesti. Poate ca e ceva mai rafinat ca Touareg si merita facut compromisul. In rest sa fim realisti....Q7, X5, ML, Cayenne, Range Rover sunt prea bune sa alegi Jeep in locul lor. Imi aduc aminte in 1998 cand vecinul meu isi cumparase un Jeep Grand Cherokee V8 de 5.2 litri bleumarin cu praguri si tot ce se putea pune pe el atunci eram impresionat mai ales de sunetul acelui monstru.Nu erau asa multe suv-uri pe piata...era ML si Range Rover parca. Nu am urcat in noile Jeep G. C. Nici nu sunt interesat. Pt. mine Jeep-ul adevarat este Wrangler ! Si modelul vechi de G.C de 5,2 sau 5,9 litri....(ceva deosebit care nu se va mai fabrica niciodata).

  • titisnickers, miercuri, 16.10.2013 13:13

    Eu tot nu inteleg de unde luati voi volumele astea la portbagaje? Ca si la alte masini care au fost prezentate aici - Range Rover Evoque - si aceasta are o greseala in datele tehnice la dimensiunea portbagajului care este de fix 457 litri. Mai verificati.

  • OIIIIIIIO, miercuri, 16.10.2013 13:18

    E un suv reusit. Arata bine,e confortabil si se descurca destul de bine in off-road.Daca ar fi sa aleg un suv din segmentul asta,cu siguranta G.Cherokee ar fi alegerea mea.

  • gigilica, miercuri, 16.10.2013 13:29

    la pretul asta poti avea ML250 cu pachet airmatic, xenon, tapiterie piele, ornamente int. nuc, geamuri fumurii spate, jante 19

  • gore, miercuri, 16.10.2013 13:43

    @gigilica si crezi ca jeep-ul nu are asa ceva?

  • Misha, miercuri, 16.10.2013 13:49

    @Automarket Ca de obicei atunci cand vorbiti de masini 4x4 sunteti extrem de zgarciti in a da detalii. Tractiunea este permanent? Daca da, ce sistem s-a adoptat? Exista diferentiale blocabile? Cate? @Jijilca Te-ai gandit de 2 ori pana sa faci comparatia asta?

  • Tudor2.0, miercuri, 16.10.2013 14:00

    @titisnickers in fisa tehnica de pe Jeep.ro este valoarea corecta http://www.jeep.ro/company_info/Fisa-Jeep-Grand-Cherokee-MY-2014-12.06.2013.pdf

  • Sebastian, miercuri, 16.10.2013 14:09

    @Misha În standard, modelul are sistem de tracţiune integrală permanent, nedecuplabil. Versiunea de bază are sistemul QUADRA TRAC II, pe când versiunea Overland şi cele superioare ei au sistemul QUADRA DRIVE II. Aici găseşti o animaţie care explică diferenţa dintre cele două http://www.jeep.com/en/4x4/how_systems_work/quadra_drive_2/

  • Adrian24, miercuri, 16.10.2013 14:18

    @scorpionul.negru Q7, X5, ML, RR, Cayenne- de unde pana unde asemenea comparatii. comparatia cea mai buna se poate face cu LR4, Land Cruiser 150 si prin extensie eventual Tuaregul dotat cu toate cele pt offroad.

  • gigilica, miercuri, 16.10.2013 14:32

    Misha ce nu-ti convine la comparatie, dpv al pretului, dotarilor, consumului, impozitului, etc consider ca ML250 este superior. Ai ceva impotriva parerii mele?

  • Misha, miercuri, 16.10.2013 15:10

    @Automarket Multumesc frumos. Apreciez mult raspunsul dumneavoastra. O ultima clarificare va rog. In cadrul articolui, la capitolul "motor-transmisie", mentionati un cuplu maxim de 740 NM, iar in lista de date tehnice unul de 570 nm.... Care este valoare corecta? Sau vorbim de aceeasi cilindre cu valori de cuplu diferite? Sau datele tehnicie sunt ale alte masini decat ale celei testate? @Gigilica Impotriva parerii tale nu am ce sa am doar ca unde merge indianul, ML-ul tau nici nu viseaza sa ajunga. Las la o parte valorile de cuplu si de putere superioare, in ciuda inexactitatilor din articol. Fiecare masina are admiratorii ai.

  • ovidiu, miercuri, 16.10.2013 15:22

    @automarket Frumos articol, dar s-a strecurat o greseala legata de cuplul motor la capitolul motor/transmisie: "Motorizarea V6 diesel de 3.0 litri dezvoltă 250 CP şi 740 Nm" Numai bine!

  • ..., miercuri, 16.10.2013 15:36

    @Misha Vai de capu' tau si ideile tale preconcepute! Poate uiti ca tot ei fac si G-Class. 4Matic este foarte performant, iar un ML echipat corespunzator cu pachetele optionale se poate plimba cam peste tot in spatele unui G-Class. Grand Cherokee n-are absolut niciun atu.

  • Sebastian, miercuri, 16.10.2013 15:47

    Într-adevăr, a fost o greşeală la cuplul motor specificat în articol, mulţumim pentru atenţie.

  • unckle, miercuri, 16.10.2013 15:59

    cam mari pozele :P (a doua are aproape 10MB)

  • AndreiRN, miercuri, 16.10.2013 18:35

    O masina cu multa istorie in spate dar timpul ne va spune cat de fiabila este combinatia de motor Italian si transmisie Chinezeasca. In rest sunt un fan partinitor Dodge.

  • ShelbyV8, miercuri, 16.10.2013 18:50

    @ gigilica Nu spun ca nu e mai bun Mercedes-ul, dar un ML 250 cu dotarile pe care le are acest Jeep GC Overland casta 78000 euro. Daca luam in considerare si "reducerea" de la Jeep, Mercedes-ul cu motor mai mic e cu aproape 20000 euro mai scump.

  • Lucian, miercuri, 16.10.2013 19:48

    Apropo de discutia de mai sus (Mercedes vs. Jeep), personal, niciodata, dar absolut niciodata, NU voi alege un Jeep in defavoarea unui Mercedes. Daca as avea cu adevarat nevoie sa merg pe coclauri as face-o in compania unui G-Klasse.

  • Scorpionul.negru, joi, 17.10.2013 00:19

    @@scorpionule Domnule anonim ! Poti specifica ce nu iti convine in ce am scris eu ?

  • AndreiRN, joi, 17.10.2013 01:21

    Pretul cerut este foarte SPECULATIV. http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks-/6001/i.html?_dmpt=US_Cars_Trucks&_mqf=0&_qfkw=1&_trksid=p4506.c0.m273&_myi=2014&_fpos=90604-2930&_lsbx=0&_fspt=0&_flso=0&Make=Jeep&Model=Grand%2520Cherokee

  • A M_C, duminică, 20.10.2013 17:55

    ".....În cadrul testului nostru, am obţinut un consum de 8 litri la sută în regim mixt......" Ati scris un rand despre consum si 9 randuri comparatia cu Touaregul si Pathfinder-ul. Testul vostru a constat in ce?Aveti o poza cu..probabil DN1 si restul off-road.Iar voi ati scris consum mixt.(sa inteleg aici Dn1 si offroad= mixt sau l-ati "tavalit" si prin oras?) Sunteti "zgarciti "in detalii.

  • Omide, marţi, 26.11.2013 12:29

    Scump domle, scump !!! Astea "e" preţuri neimţite. 2400 de kile e greutatea la gol. Cu soacră, copii, caţel, purcel si alte acareturi, greutatea trece de 3 tone. Atunci să vedem dacă mai este valabil consumul mixt superoptimist de 8 %. Testul lor a constat în simulrea pe computer, adunand mere cu pere. Astea nu sunt informaţii serioase, ci barfe si reclama mascata. Niciodata o maşina ca asta nu va comsuma mai puţin de 15 % în oras intru-un trafic real. In articol se spun detoate, dar nimic despre confort. Evident că maşina nu e construită pentru români, dar îi va fi cumpărată vreunei închipuite de către masculul ei, pe principiul că e mare, tare, bună şi alte alea. A, era să il uit pe Gită ciobanul. Masina este perfectă pentru a ajunge la stana lui.

  • Blower0, joi, 28.11.2013 20:53

    eu as alege Jeep Grand Cherokee SRT8

  • autoparma, marţi, 04.02.2014 15:24

    Va asteptam la TEST- DRIVE in Galati la AUTOPARMA 0749.202.472