Motor / Transmisie
Jeep foloseşte pentru noul său model platforma dezvoltată împreună cu cei de la Fiat, aceeaşi platformă ce se va regăsi şi pe modelul Fiat 500X. Era normal ca şi motorizările să provină din aceeaşi bancă de organe comună dintre mărcile Chrysler şi Fiat. Europenii vor prefera noul Renegade cu motorizare diesel, iar Jeep a ales două propulsoare Multijet. Unul de 1.6 litri şi 120 CP şi al doilea de 2.0 litri în două variante de putere 140 şi 170 CP.
Am putut să le încercăm pe toate la lansarea oficială pentru Europa a noului model şi putem spune că preferatul nostru este cel de 140 CP. Este un Multijet de generaţia a doua mult mai rafinat faţă de propulsoarele diesel Fiat de acum o generaţie. Chiar şi faţă de fratele său de 1.6 litri, motorul diesel de 2.0 este vesel şi fericit să urce în ture oferind suficient cuplu pentru a imprima un caracter deosebit noului Jeep de buzunar.
Dacă motorul de 1.6 diesel oferă 120 CP la 3.750 rpm şi 320 Nm la 1.750 rpm, cel de 2.0 litri adaugă 20 CP în plus pentru un total de 140 CP la aceeaşi turaţie şi 350 Nm. Motorul de doi litri este mai rafinat faţă de cel de 1.6 şi se potriveşte mai bine cu caracterul noului Renegade. Reprizele sunt mai mult decât satisfăcătoare, micul Jeep dovedind-se chiar foarte sprinten indiferent dacă rulăm pe asfalt sau pe macadam.
Noul Renegade va fi oferit atât cu transmisie 4x2 pentru cei care nu au de gând să părăsească prea des asfaltul, dar şi cu sistem 4x4 de două feluri. Modelele Renegade normale folosesc un sistem de tracţiune integrală numit 4WD Active Drive, în timp ce varianta supremă numită Jeep Renegade Trailhawk foloseşte un sistem mai adecvat off-roading-ului numit 4WD Active Low.
În ceea ce priveşte cutiile de viteze folosite, cele manuale au cinci sau şase trepte, cu o timonerie placută şi precisă. Un mare plus pentru mânerul din aluminium, foarte ergonomic. Pentru cei care preferă transmisiile automate, Jeep oferă două variante: o cutie cu două ambreiaje asociată cu motoarele pe benzină şi o cutie automată clasică cu nouă trepte pentru motoarele diesel. Da, nouă trepte, aţi citit bine. Nimeni nu mai oferă o cutie similară în acest segment. Am avut ocazia să mergem cu un Renegade dotat cu o asemenea transmisie şi dacă lăsăm cutia în modul automat nici nu vom remarca că avem atâtea trepte la dispoziţie. În modul manual, cutia nu te lasă să urci mai mult de treapta a şaptea la viteze mici, treptele superioare devenind utille la viteze de croazieră.
chiar daca articolul de ieri era varza nu cred ca este o tema demna de atata atentie oare scrieti fiecare cate un articol despre jeep renegade si asteptati aprecierile cititorilor?