Tinuta de drum
Suspensia oferită de Kia Rio are configuraţia clasică: McPherson pe puntea faţă şi bară semirigidă pe puntea spate. Nu este nimic ieşit din comun şi la fel este şi ţinuta de drum. Suspensia este reglată însă pentru un comportament sportiv şi este prea rigidă pentru uzul zilnic. În plus, la modelul de test nu a ajutat faptul că automobilul era dotat cu cele mai mari jante din ofertă. Sfatul nostru este sp optaţi pentru o jantă de dimensiuni mai mici, chiar dacă nu arată la fel de bine ca cele de 17 inch. Confortul celor de la bord va creşte.
La viteze de croazieră, Kia Rio 1.4 se dovedeşte a fi silenţioasă, dar zgomotoul la vânt este prezent. Însă cel mai interesant lucru este că Rio se simte ca un autumobil de clasă compactă. Rafinamentul a crescut, iar dimensiunile exterioare au depăsit cu puţin patru metri în lungime. De multe ori am avut senzaţia că conduc un automobil de clasă superioară. Şi nu mă refer aici la dimensiuni.
-
Costi, vineri, 16.12.2011 19:27
arata trasnet
-
Costi, vineri, 16.12.2011 19:35
se merita fat de 12500noul opel corsa cu facelist si faruri adaptive adica varianta full scune piele incalzite volan clima fata de modelul testat de AUTOMARKET.va rog sa imi raspundeti cei de la site si restul membrilor ce vor vb aici
-
edi80, vineri, 16.12.2011 19:37superba
am vazut prima data masina in Germania! era rosie...prima data am zis ce naiba e asta cand am ajusn mai aproape am vazut Rio am zis waw! kiar e waw masina!!si ce e interesant k oamenii nu au facut prea mare valva si tam tam k se laseaza ..sa scoata schite nush ce..ei au scos-o!! tot respectul!!
-
lorinczi.thomas, vineri, 16.12.2011 21:21E naspa...
interiorul de la Kuga!
-
dumy78, vineri, 16.12.2011 22:34
a cam "pus-o" Corsa .................
-
LUCCI, sâmbătă, 17.12.2011 02:11ok
Am vazut pe youtube si modelul american;e sedan si putin altfel in fata.Parca si la bord e un pic altfel.Nu ar fi rau sa aduca si varianta sedan in Europa.La EURONCAP ,in viziunea mea ,Rio si Panda au fost de departe cele mai sigure si nedeformabile in zona habitaclului.
-
BBR91, sâmbătă, 17.12.2011 02:46
Sunt foarte surprins si impresionat. Nu ma asteptam la asa ceva de la Kia. Imi placea de ceva vreme Cee'd, dar cu noul Rio cred ca vor da lovitura. Nu stiu cat de fiabile sunt, dar garantia de 7 ani inspira incredere, desi am inteles ca nu acopera totul pe toata perioada de 7 ani. Designul si interior si exterior mi se pare foarte ok, si in trend cu competitorii. La interior este peste cele 3 din grupul VAG, iar Clio si Sandero nici n-au design interior, deci Rio castiga detasat. Cel mai mult ma impresioneaza dotarile standard si optiunile ieftine de care dispune masina, dar si ratingul de 5 stele EuroNCAP. Deobicei masinile low-cost nu stau prea bine la capitolul siguranta. Cel putin pana acum vedeam Kia ca o marca low-cost, dar mi-am schimbat parerea. Dupa cum prezentati masina, mi se pare spectaculoasa, ceva nou si neasteptat. Mi-as dori sa stiu mai multe totusi despre fiabilitatea masinilor Kia. Ma bucur ca ati facut review la un model atat de interesant!
-
Marius, sâmbătă, 17.12.2011 05:03Ce aparat foto utilizati?
@ PENTRU REDACTIA AUTOMARKET Intrebarea nu e aiurea. Ce aparat foto utilizati pentru fotografii cu diverse masini? Este clar ca pozele sunt facute cu un aparat profesional. Va rog sa-mi raspundeti, conteaza mult pentru mine. Multumesc.
-
LauCalin, sâmbătă, 17.12.2011 12:30
Da, o masina interesanta, mai ales daca te gandesti ca ceva asemanator de la concurenta costa cu vreo 2-3000 de euro mai mult. Poate nu o fi referinta clasei la toate capitolele, dar in priinta raportului calitate/pret/dotari este imbatabila. Iar daca mai adaugi si garantia de 7 ani tre' sa fi un fan inrait Ford sau VW ca sa alegi o Fiesta sau Polo. Ma uit la cum arata Rio de acum 10 ani si cum arata generatia asta si parca sunt masini din alta lume. Bravo, Kia!
-
Cris, sâmbătă, 17.12.2011 14:26Catre automarket
M-ar interesa un test si date tehnice legate si de motorul 1,4 diesel si chiar 1,1. Pe site-ul Kia.ro nu au afisat mare lucru.
-
Catalin, sâmbătă, 17.12.2011 16:20am cee'd acasa
si daca m-ar da banii afara din casa, as cumpara si RIO fara sa ma gandesc.
-
Alex Radoi, sâmbătă, 17.12.2011 19:15@Automarket:
Am remarcat o mica eroare, fara importanta dar interesanta dintr-un anumit punct de vedere. Anume ca acceleratia 0-100km/k la Sandero 1.6/16v este de 10,8s nu de 10,1 cat ati scris dvs., dar (si aici ajungem la partea interesanta) folosind ca si combustibil etanol E85. Cu benzina fara plumb, acceleratia reala este de 11,3s. De ce afisaza Dacia performantele motorului 1.6/16v cu utilizarea unui carburant indisponibil in Romania? E stupid...
-
Thor, sâmbătă, 17.12.2011 19:54
Alta chinezarie
-
ingineru, duminică, 18.12.2011 08:15chilipir
ca pret::::::>imbatabila, un succes garantat o sa fie
-
cmg_george, duminică, 18.12.2011 09:02wow masina
masina este surprinzartoare, felicitari Kia. Totusi sarticolul mare scris mai mult asa... hai sa treaca si asta. motorul asta devine lenes dupa 4000rpm? pai sa ne povesteasca un posesor de ceed cum se simte pe ceed intre 4-5000rpm... si apoi ganditiva cum se simte pe rio, o masina sensibil mai usoara. Ce impresioneza la rio este si motorul de 1.1 diesel...
-
Papu, luni, 19.12.2011 14:34
Detin varianta 1,4 CRDI 90 cp , sunt foarte placut impresionat de noul Rio. Minusul intalnit in faza incipienta este suspensia care ajuta pe o sosea foarte buna la viteze mari, dar la cele mai mici denivelari rigiditatea ei o veti simti intru totul. In rest, materiale de calitate, consum f mic si o tinuta de drum buna pentru clasa ei. Daca introducem si pretul foarte accesibil se detaseaza pozitiv de concurenta
-
dan, luni, 19.12.2011 14:58test
comparabila cu noul chevrolet aveo- la pret , dimensiuni si motorizare. Am testat noul chevrolet si merege ok - ramane sa testez si rio
-
mtk1, luni, 19.12.2011 15:19Hyundai-Kia
spunea cineva mai sus de ce sa dai 2000 euro in plus pt. un polo/fiesta ? In primul rand pentru calitatea lor dovedita in timp. In al doilea rand pt. service (pret + promptitudine). Daca o sa va interesati cat costa piesele la kia o sa imi dati dreptate. Chestia asta se rafrage si in costul asigurarilor casco ..de ex. Multi nu se gandesc la asta cand iau o masina si apoi ii ustura. Nu mai zic de valoarea/usurinta de a vine masina. Per total sigur costurile o sa fie cam egale (trebuie si kia sa castige bani de undeva..nu ?), chiar daca la achizitie este mai ietina cu 2000 euro.
-
cmg_george, luni, 19.12.2011 15:51@mtk1
Ai sa fi suprins sa constati ca preturile la alte mari (si cele enumerate de tine) sunt mai scumpe decat la Kia... dar no... Din pacate service-urile nu sunt chiar la cel mai inalt nivel insa asta vedem la majoritatea marcilor. Totusi, au inceput sa se lucrurile si prin service-urile Kia... dar mai este loc si de mai bine. Interesant ar fi daca transmisia este pe lant la Rio, asa cum este la Ceed... daca da este iara un mare plus pentru Rio.
-
Gerula, luni, 19.12.2011 16:51@cmg_george
Ce face motorul de 1.4 si 109 cai pe Cee'd? Toata treaba. Asta face. Consumul optim atat pentru urban undeva la 8 - 8.5 % si pana in 7% extraurban in medie cu 25% mers pe autostrada (sau cum s-or numi astea de la noi). Personal cred ca pentru clasa mica e cam mult dar pentru cine are un stil mai sportiv e OK. Referitor la pret, 12500 e cam mult pe vreme de criza dar pentru cine vrea fitze de piele si tot felul de alte gadgeturi, merge. E o masina corecta la un pret corect si atat.
-
Alex Radoi, luni, 19.12.2011 17:42@mtk1
Probabil ca Polo este "regina" acestei clase din punct de vedere al finisajelor si al calitatii, in general. Foarte probabil chiar! INSA, un Polo 1.2 TSI cu dotari echivalente cu modelul Rio testat (si uita-te bine la poze ca are MULTE dotari care nu sunt mentionate in articol) GARANTAT se duce (daca nu chiar sare de) in 19.000eu!!! Breeee, nouasprezecemii!!! Scuza-ma, dar de la 12.500 la 19.000 sunt 6500eu diferenta!!! Adica un Polo costa cu 50% mai mult. O fi bun, dar SIGUR nu e cu 50% mai bun decat Rio. Bravo KIA. Momentan e in lista preferintelor mele, langa Swift Sport 2012. ;)
-
@ Alex Radoi, luni, 19.12.2011 17:51...
ai fi surprins sa afli ca noul polo nu e deloc primul la calitatea finisarilor interioare. daca nu ma crezi, urca intr`unul si uita`te cu atentie... e un plastic nu tocmai placut, peste tot...nici vorba de piele cum are rio asta. eu am fost si am vazut, nu vorbesc din auzite.fiesta e peste, cred ca si corsa - ma refer strict la interior...de restul nu discut.
-
Alex Radoi, luni, 19.12.2011 18:07
Vorbesti prostii... Tocmai, ca ma urc intr-un Polo nou cam o data pe saptamana (are un prieten). Masina este finisata impecabil este absolut la nivel de Golf. Si ce logica are comparatia pe care o faci tu, intre vreun Polo chel si Rio asta full-option, oare? Daca vrei sa faci o comparatie de pret corecta si mai ales logica, compari masini cu dotari cat mai apropiate, preferabil identice. Ma rog, asa ajung sa ma zbat degeaba pentru unii si altii... Cine are un minim de ratiune intelege ce am vrut sa zic.
-
leonte, marţi, 20.12.2011 11:08@alex radoi
esti un fel de Dom Profesor matale... ne dai margaritare si noi suntem prea porci sa le primim cum trebuie... si cum le stii matale pe toate, ca un om mare. ntz, ntz, ntz. scuze de off topic :)
-
BBR91, miercuri, 21.12.2011 19:34@Alex Radoi
Te rog, nu exagera cu calitatea Polo. Masina nu este finisata deloc decent, este la nivel de Logan. Si nici Golf nu mai este ce a fost. Inteleg ca sunteti fani VAG, dar deschideti putin ochii. Inafara de marca, nu vad niciun motiv pentru care ai cumpara Polo in loc de acest Rio de exemplu. Nici macar nu poti spune ca au fiabilitatea dovedita in timp, pentru ca nu mai este asa la masinile noi din grupul VAG. Sunt masini ok, dar apar masini mai ok ca ele. Nu mai sunt ce au fost, in raport cu concurenta. In momentul de fata, Rio si Fiesta mi se par cele mai bune alegeri in aceasta clasa. Polo este o teapa. Desigur sunt foarte multe alte modele, dar stiu despre toate ca sa ma pronunt.
-
Mgh, sâmbătă, 24.12.2011 20:41Kia Rio alternativa
Kia Rio este ca preturi cu 20-30% mai ieftin decat consacratele si motorul de 1.1 75cp diesel este umar la umar ca si consum cu 1.2 75cp de la concurenta. Dotarile de baza sunt destule inclusiv pe partea de siguranta. Pentru firme devine o alternativa serioasa, sa mai amintim ca prin vara 2011 au scos si un 1.1 85cp diesel deci si aici peste concurenta. Tinand cont ca o masina dupa 3-4 ani ajunge sa se devalorizeze la jumatate de pret parca nu-ti mai vine sa platesti doar pentru marca iar producatorii vor scoate mereu noi modele, noi motoare etc.
-
gabone, duminică, 01.01.2012 16:35Garantie
Referitor la valoarea pieselor de schimb si la fiabilitate...Kia are garantie 7 ani, transmisibila in cazul vanzarii autoturismului...daca alte marci erau atat de sigure de produsul lor nu dadeau garantii doar de 2 ani.
-
David, luni, 09.01.2012 14:09Rio
Chiarr superr faina Finisarile imi placc ff mult interiorul motorul Kio este mult peste Fiesta :)))nu mai punem in calcul si Sandero care este pe din afara:))
-
Ionut, marţi, 06.03.2012 20:47Rio
Am condus noul Rio atat motorul 1.4 gsl cat si motorul 1.4 dsl ,si se prezinta foarte bine amandoua , cel diesel neauzindu-se deloc ca un diesel din interior si nefiind deloc zgomotos , in comparatie cu cel pe benzina care neavand izolatie la motor e destul de galagios ,iar ca si consum ,cea pe benzina avea un consum mediu de 9 pe oras ,iar cea disel undeva la 5.5 mers obisnuit ,nici sport nici lenes...in rest, ca si calitate mi se pare mai mult decat ok ,si ca si pret la fel... am dat comanda de un model confort cu motor 1.1 dsl cu optiunea ISG si dupa ce soseste peste vreo 2 -3 luni va mai zic noi pareri..
-
Istrate, joi, 03.05.2012 14:41Chinezaraie?
Mi-a placut enorm cand un intelectual a numit aceasta masina "O alta chinezaraie". Posibil ca in vreo cateva mii de ani Coreea va fuziona cu China, iar Europa se va scufunda. Dar pana atunci dragul meu, arunca o privire mai atenta pe harta lumii. Masina aceasta este pentru cineva care judeca lucid si nu este afundat pana la gat in ideea preconceputa ca doar VolksWagen conduce la acest capitol. Pentru cei saraci cu duhul exista intotdeauna varianta Polo sau Golf, clasica, cum are toata lumea, ca de, "fug de rup si is super bune". Sfatul meu, sunteti afoni, lasati Kia in pace. Mergeti linistiti la marcile cu renume si bucurati-va ce emblema VW. Va pricepeti oarecum la masini? Veniti cu argumente bune daca aveti ceva de spus. Eu unul am studiat piata intens, m-am documentat despre toate marcile curente, si nu am gresit deloc cand am ales Rio. Lasati sa fiu eu fericit cu "chinezaraia mea".
-
aniujual, luni, 23.07.2012 13:33
Intrebarea de care nu scap eu de vreo saptamana este urmatoarea : Care sunt costurile de intretinere ulterioare pentru masinile coreene ? Din auzite si doar ca si exemplu, un parbriz de Tucson (e Hyundai, adevarat si nu Kia) costa undeva pe la 900 euro, cu vreo 50% mai mult decat unul de A8 ... Vin cu preturi de vanzare mici spre foarte mici, insa cele de intretinere cum sunt ? Ca si alea conteaza pana la urma, nu ?
-
mihnea, marţi, 01.01.2013 21:06
pretul modelului testat nu ia in seama decat nivelu 3 de echipare, nu si optonalele. Cred ca coste spre €14-15k defapt. Still, e ieftina si asa pt ce e pus pe ea
-
AlexandraE, duminică, 16.02.2014 18:40
Imi poate spune cineva care este codul vopselei? :)
suspensia nu e la fel ca la elantra ? , in sensul ca tot semiindependenta pe spate , si na aici aveti jante pe 17" cu o flegma de cauciuc , cu alea mergi prin tari asfaltate nu la noi , eu sincer nici 16 nu mi-as lua pe rio ; mi-as lua 15" aliaj de vara si de tabla pe 14 pt iarna :)