Motor / Transmisie
Propulsorul TwinAir Turbo de 0.9 litri este "vedeta" gamei Ypsilon, fiind oferit doar pe versiunile superioare de echipare - Gold şi Platinum. Unitatea care a primit în acest an titlul International Engine of the Year are un sunet specific şi tinde să vibreze în mod neplăcut în anumite momente, deranjând urechile unor şoferi care ar putea crede că este defectă. Situaţia se schimbă când apăsăm pedala de acceleraţie, deşi valoarea cailor putere nu este mai mare decât a rivalilor din segment.
Motorul se mişcă impresionant odată ce trece de 3.000 rpm, iar distracţia continuă până la 6.000 rpm, când limitatorul de turaţie ne aminteşte că nu există egalitate între motoarele cu doi cilindri şi motoarele de motocicletă. Cutia de viteze este etajată bine, având în vedere că nu am simţit că ne trebuie a şasea treaptă. În raport un un propulsor convenţional, cu patru cilindri în linie şi configuraţie aspirată, unitatea TwinAir se comportă bine, având mulţi Nm în faţă la capitolul "cuplu maxim", ca să nu mai vorbim de valoarea la care îi oferă - 145 Nm la 1.900 rpm.
-
ScorpyonVAG, luni, 19.12.2011 21:24@
18.000 ? =)), imi cumpar X5 sh aproape nou =))
-
VladyF, luni, 19.12.2011 21:26
Cat de ieftin poate sa arate schimbatorul ala de viteze :(
-
je, luni, 19.12.2011 22:14@ScorpyonVAG
adevarul e ca,atunci cand vrei sa-ti cumperi o masina mica,x5 sh chiar intra in discutii :))
-
LUCCI, luni, 19.12.2011 22:34Consum
De ce 5 stele? Pt. 9% in oras si 6,9-da,da 6,9 in afara????????????? Am o Fiesta de 1242 cmc din 2007 si-mi ia 8,3 in oras ,la drum 5,6-6 si motorul n-a castigat niciun premiu .Si nu are start& stop=aparat de facut nervi! Stelele sigur le-ati dat pt. datele teoretice de consum.Dar ce credeati ca Fiat o sa publice un consum de 9% pt. un motor de 900cmc? Fostul meu Tico lua 7% in oras si 4, 5 %afara.De fapt era un Suzuki Alto model 1088 dar asta e alta discutie. ...5 stele ,da?!
-
LUCCI, luni, 19.12.2011 22:36PS
MODEL 1988
-
antonny, luni, 19.12.2011 22:48******
cine vrea Lancia are gusturi si rafinament ....nu pre o sa vedem masina asta pe la noi
-
thenuts, marţi, 20.12.2011 01:09@Lucci
Prietene tu citesti printre randuri ? 9 La era la mers sportiv. Romanu vrea si 300 de cai si consum de 5 in oras.
-
LauCalin, marţi, 20.12.2011 01:11
Aspiratii premium si faceti comparatie cu Polo si Fabia. Masina asta este pentru cei care O VOR si nu ii intereseaza de nici o alta masina.
-
raoul, marţi, 20.12.2011 09:33!
Citez: ' Deşi modelul "trage" destul de bine, poate că noua tehnologie TwinAir ar fi fost acceptată mai uşor de public dacă ar fi oferit performanţe spectaculoase, respectiv un comportament mai plăcut sub 3.000 rpm şi posibilitatea atingerii unei turaţii de peste 6.000 rpm' . Se pare ca nu mai sunt suficiente ' 5000 si ceva de rot/min ' , cum se plangea colegul dumneavoastra cand a testat Panda cu acelasi motor , acum nici macar 6000 nu mai ajung ?!!! Recapitulam, 2 clindri, 875 cm , 85cp , 975 kg, puterea maxima la 5500 rot/min , oare pana unde ati fi vrut voi ' sa traga' motorasul respectiv ?! Propun sa facem o plangere catre FPT , sa taie alimentarea la 8500 rpm si poate vedem ceva focuri de artificii de la Fiat -urile 500, Panda si Lancia Ypsilon care circula prin Italia si nu numai. Sarbatori Fericite !!!
-
octav71, marţi, 20.12.2011 10:07
Se vrea premium dar ... - interiorul trebuie sa vina cu ceva mai mult pentru ce vrea Lancia; - farurile sunt jenante, sa ceri 18k euro si sa nu oferi xenoane, doar un amarat de bec si nici ala cu lupa, come on!!! - motorul: cei de la Fiat au scos un motor interesant, il folosesc peste tot, dar daca se vrea premium (aici, pe Lancia) trebuie rafinat; - ceva ornamente pe interiorul portierelor punem? - tot premium este si diferenta de aliniere dintre finitiiile usilor in poza 11? Parerea mea.
-
Sorin, marţi, 20.12.2011 10:19Parere
Eu zic ca masinuta este exclusivista, exact cum spunea si colegu de mai sus ... Este exact pt cine si-o doreste, ca si Beetle si DS3 si ce mai vreti voi ... singurul amendament pe care il am este ca interiorul e aproape GROAZNIC ... arata extrem de rau ...indraznesc sa spu ca bordul matizului e mult mai prietenos ca aspect ... pacat
-
Excomunicatorul, marţi, 20.12.2011 11:10:)
La 18.000 de euro... Mi se pare ridicol de mare pretul.De fapt masinile noi in general au preturi mari. La 18.000 de euro imi cumpar un seria 5 din 2007 cu un diesel de 3000 cm cubi si zbor pe sosele patriei.
-
edi80, marţi, 20.12.2011 11:41uhaaa
meltenismul romanesc a atins cote maxime!! multi care au avut masini cu motoare f mari vor sa scape de ele k ii omoara la intretinere consum etc..si care nu au avut si nici un iq sa gandeasca ce inseamna isi doresc!! dar stii cum e fiecare masina are prostul ei!! iar despre Lancia..ce sa pot sa zic cam scumpa..insa e poezie pe roti!!!
-
swart, marţi, 20.12.2011 12:21
un interior oribil (nu pot sa cred ca un designer s-a gandit sa "arunce" ceasurile alea pe mijloc in modul ala -vezi poza 19- nu v-au incurcat in trafic deloc? oricum un interior ...de toata jena) premium cu 0.8?? wow! exteriorul poate place sau nu! personal nu sunt innebunit dupa el insa nici nu imi zgarie retina! (p.s sunt van vag! imi pare rau ca nu sunt in trend cu toti hipsterii sa imi placa fiat si sa fiu cool! ce prosti e romanii ca nu stiu ce e frumos si bun! bineinteles ca nu or sa fie prea multe pe strazi pt ca suntem cea mai de rahat natie! --pamflet pt toti h8arii! )
-
sandman, marţi, 20.12.2011 15:00lancia
lancia este o masina exclusivista, care o cumpara cel caruia ii place fff mult cum arata si nu vrea altceva. acestia o sa fie f putini, si o sa ajunga ca in situatia Saab. masina arata, parerea mea, f urat. plasticele din interior sunt f ieftine, exteriorul nu are nici un fel de design atragator.
-
ScorpyonVAG, marţi, 20.12.2011 15:19@
@sandman: Ce trebuie sa fac ca sa ajunga in situatia SAAB si LANCIA ? :)) @je: adevarul este ca trebuie sa fi **** sa dai 18.000de euro pe o asa masina. Mai bine prefer un Kia model nou, care este mai ieftin si mult mai bun. Dar gandeste-te ca in 18.000euro iti poti alege multe variante, nu numai X5.
-
t, marţi, 20.12.2011 16:15
italienii sunt cunscuti pt istoria in design, dar la micutul asta au cam gresit complet partea frontala. acele faruri NU au legatura cu nimic din designul total. pur si simplu au pus niste faruri. overall arata ca un delta inghesuit. pacat, caci in trecut lancia Y a fost mereu putin ciudata, si funky. faza cu dotarile lipsa la un produc cica premium e snobismul din oameni. nu il va cumpara nimeni pe ala ci doar sa se laude ie ca pretul de pornire este X euro. la fel ca si loganul de 5000 euro care de fapt nu a exista niciodata si prima echipare nu prea se comercializa
-
Romania, miercuri, 21.12.2011 23:56
la cotetul ala de vw up (desi nu a vazut-o nimeni, nu a atins-o nimeni) era cea mai tare, cea mai buna, calitate, fiabilitate, tot ce se poate. la asta din niste poze toti "simt" ca plasticele sunt ieftine, schimbatorul e ieftin, ca motorul e nu stiu cum..... ce natie de tot ......a ajuns si romanul asta! incep sa ma scarbeasca locuitorii din tara asta din ce in ce mai mult pe zi ce trece! nu va place un o cumparati! cum scria cineva mai sus "cine vrea Lancia are gusturi si rafinament " e clar ca aceasta masina nu a fost facuta pt ROMANIA
-
LUCCI, vineri, 23.12.2011 00:14BMW=/= Lancia
Edi,Excomunicatorul a spus ca pur si simplu nu merita sa-ti iei un lucru prost de nou ci unul bun ,s.h.!Care e problema? Vrei un gunoi doar pt. ca e nou?
-
Victor, sâmbătă, 24.12.2011 16:09
Fratilor aberati cand spuneti ca masina asta era un consum imens,in primul in mediul urban consumul declarat al masinii este de 5%,in acest cei de la Automarket au obtinut un consum de 7% intr-un stil de condus relaxat si 9% intr-un stil de condus sportiv,acum din proprie experienta am observat ca in Bucuresti orice masina consuma cam cu 20% mai mult decat consumul declarat de catre constructor,bun valoarea de 7% masurata in timpul testului corespunde cu o diferenta de 40 de procente intre consumul declarat si cel real,numai ca aici vorbim de o masina nou-nouta,undeva dupa 500-2000 Km parcursi incepe sa se observa consumul real al masini,iar daca in Bucuresti(la o ora normala nu la cele de varf sau seara),are un consum in jur de 6 atunci de este nemaipomenit,daca intr-o zi orasul Bucuresti va deveni un orasi civilizat dpdv al trafaicului atunci o sa inregistram intr-un mod de conducere normal consumul declarat de catre constructor,dar ma rog este o alta discutie. Consumul extraurban pe care cei de la Automarket l-au inregistrat este total irelevant,in primul rand acesta se masoara la viteza de croaziera a masinii(care de obicei corespunde unei turatii a motorului intre 1500-2000 rpm si o viteza in jurul a 100 Km/h,cu exceptia masinilor supersport sau cu motoare foarte performante gen BMW M,AMG,Ferrari,etc etc),iar viteza la care sa inregistrat consumul de 6,9 din test a fost de 120 Km/h la o turatie de 3200 rpm,probabil ca viteza de croaziera a masinii in care se inregistreaza consumul de 3,8% declarat de catre constructor este undeva pe la 80 Km/h.
-
D@v!!D, luni, 09.01.2012 14:15Lancia
Nu-mi placee delocc exterior interior , in afara de motor ,climatizare nu-si merita banii parerea mea Fiecare cu gusturile lui:) Respect
Ypsilon este o masinuta cocheta, de fite, care se departajeaza de celelalte masini din clasa mica prin aparitia originala .... micile imperfectiuni nu cred ca ar trebui tratate prea dur, ele adaugand caracter acestui automobil. Italian style! :P