Motor / Transmisie
L-am obligat pe actualul Peugeot 308 să probeze distincţia de Maşina Anului în Europa cu un test în versiunea diesel de top: 1.6 Hdi de 115 cai putere. Pentru cei profani, este vorba despre motorul HDi cu o carieră de succes în industria auto, un best-seller apreciat de fanii dieselurilor economice.
Instalat pe actualul 308, nu se putea abate de la normele care l-au consacrat în segmentul motoarelor cu patru cilindri.
Compacta se simte extrem de vioaie în compania motorului de 1.6 litri, beneficiind, pe lângă cei 115 cai putere, şi de un cuplu decent, de 270 Nm. Acesta este resimţit devreme şi transmis în efectiv complet roţilor din faţă încă de la 1750 de rotaţii.
Este o senzaţie de îndestulare, resimţită până aproape de 3000 de rotaţii, când cei patru cilindri încep să respire ceva mai greu. Şi tot atunci temperamentul dieselului începe să se facă ceva mai prezent în habitaclu.
Unităţii HDi îi este asociată o transmisie manuală cu şase rapoarte. Ea dozează bine resursele, este optimizată şi pentru un consum redus, iar precizia sa, deşi nu excelează, este bună, având în vedere că şi cursa schimbătorului este mai lungă.
pacat de pret. pacat ca nu ai mai multe motoare din care sa alegi. e o masina superba. si in general nu`mi plac frantuzoaicele.