Lexus GS

450h 3.5 340CP Aut F Sport

Motor / Transmisie

4.0

Dorinţa de a fi diferiţi îi face pe cei de la Lexus să nu ofere nicio motorizare diesel în gama GS şi să ofere doar o versiune hibridă şi o versiune pe benzină a modelului său de segment E. Hibridul din gamă se numeşte GS450h şi are un motor V6 aspirat de 3.5 litri şi un motor electric integrat în transmisia sa E-CVT. Împreună sau separat, cele două motoare angrenează roţile din spate într-un mod cât mai rafinat cu putinţă.

Cei de la Lexus reuşesc să puncteze pe partea de silenţiozitate la rularea în modul electric şi prin rafinamentul asigurat de motorul aspirat. GS450h poate să ruleze mai mulţi kilometri în modul 100% electric, autonomia fiind dictată în principal de capacitatea acumulatorului şi în mod secund de cât de răbdător este şoferul la apăsarea pedalei de acceleraţie. Dacă vrei să pleci de la semafor în modul 100% electric, ai nevoie de ceva răbdare şi trebuie să fii sigur că şi şoferii din spatele tău vor fi înzestraţi cu această calitate. Vestea bună este că poţi urmări cu atenţie indicatorul ECO, să accelerezi într-un mod rafinat până la viteza dorită şi apoi să te foloseşti doar de motorul electric pentru a menţine viteza. Iar magia se repetă de la un semafor la altul.

În caz de ambiţii sportive, Lexus ne oferă două moduri sport pentru GS450h. Vorbim despre Sport şi Sport+, ambele oferind un răspuns mai rapid la acceleraţie şi un plus de decibeli din partea motorizării V6. În acele clipe, GS reuşeşte să te lipească de scaun, dar numai preţ de câteva fracţiuni de secundă. Transmisia E-CVT ar fi singurul minus al modelului în aceste momente, aceasta obligând propulsorul să rămână ţintuit la turaţia maximă până la eliberarea pedalei de acceleraţie, lipsind senzaţia clasică de accelerare de la un automobil convenţional.

Eroul poveştii noastre are de ce fie încântat de sistemul de propulsie al lui Lexus GS450h, deoarece acesta te îndeamnă, mai degrabă, să manevrezi acceleraţia cu responsabilitate, dar te ajută şi când vrei să te distrezi.

  • xxx, vineri, 20.09.2013 12:35

    Poate ma ajuta cineva fotografia 14, nu am inteles ce este in partea stanga jos fata de volan (ora 8) pedala?..........? @Automarket ce inseamna pentru voi?: Tren de rulare capabil O parere personala, nu cred ca fotografiile avantajeaza masina prea multe poze cu aparatura de bord, nu cred ca, clientii care pot cumpara masina vor fii foarte interesati de aceste aspecte (eu nu sunt pentru ca nu imi permit)

  • P$T, vineri, 20.09.2013 12:49

    oaaaaa cata toyota la interior la banii aia. Chiar daca este F nota este prea mare (spun asta si dupa ce am vazut review-urile de pe afara)

  • Sebastian, vineri, 20.09.2013 12:53

    @xxx Te referi la pedala moartă?

  • Calingura, vineri, 20.09.2013 13:57

    Ce inseamna directie responsiva? Despre restul nu am comentarii. Sunt cat de cat familiarizat cu Lexus si poate nu as fi obiectiv.

  • xxx, vineri, 20.09.2013 14:21

    @Sebastian din foto nu-mi dau seama daca este pedala(pare plauzibil daca te uiti la celelalte) sau altceva am impresia ca este prinsa pe bord

  • Dan, vineri, 20.09.2013 14:32

    xxx, acolo il tii pe stangul sa nu il incurce pe dreptul

  • Ivanoff, vineri, 20.09.2013 14:39

    Nu cred ca are rost sa mai spun nimic. Masina asta trebuie condusa ca sa iti dai seama cat este de buna. Oricum este cel mai fiabil si mai rafinat sedan de lux din acest segment. A castigat nenumarate premii de la lansare si pana in prezent. Felicitari Lexus! Le-au iesit un sedan foarte gratios, si chiar ador stilul SF a versiunii F sport :D Acum bmw/merced-istilor nu le mai ramane decat sa ''desconspire '' aberatii pe aceasta tema. Numai bine !

  • Scrooge, vineri, 20.09.2013 15:06

    zona de pe bord care include ecranul LCD este de un grotesc cum nu am mai vazut in industria auto. Seamana cu o goarna de camion. Probabil cand au ajuns acolo vara si designerii si-au luat concediu.

  • ala, vineri, 20.09.2013 15:09

    Cautati pe google "lexus gs 450h f soprt review" o sa vedeti ca nota este prea mare. Masina e slabuta in clasa.

  • gelu, vineri, 20.09.2013 15:43

    ma inteb de cate ori vor fi cazurile cu 3 persoane pe bancheta spate. Cred ca nici nu si-au batut capul prea mult cu zona asta. Asta nu e chiar de laudat dar dat fiind destinatia acestui tip de autoturism... in rest...vad ceva atmosfera de Toyota la interior. Bord aproape la verticala, cu textura de Aluminiul cu finisare grosiera si alte mici amanunte care nu te lasa sa uiti ca fac parte din aceeasi familie cum nu sunt nici tanar antreprenor si nici un imperiu IT n-am la degetul mic nu-mi ramane decat sa admir masina de pe exterior.

  • xxx, vineri, 20.09.2013 16:11

    @Sebastian, @Dan Este pedala falsa daca ma uitam mai bine vedeam covorasul decupat

  • @Ivanoff, vineri, 20.09.2013 17:45

    Este cel mai rafinat in capul tau, nu exceleaza la nimic raportat la concurenta, face cate ceva din toate, e ok, dar nu e de ajuns, nu are nici cel mai calitativ interior, nici cea mai buna oferta de motoare, nu este nici cel mai ieftin...ok, este Lexus si te poti crede mai destet decat aia cu germancele, dar uite, un Jaguar XF ii da clasa si la exterior si la interior.

  • Ivanof, vineri, 20.09.2013 19:53

    ''anonimule'' te-ai trezit dupa boala ? Misca inapoi bolnaviorule. Daca tu spui ca ''nu are cel mai calitativ interior '' inseamna ca incerci sa contesti opiniile tuturor jurnalistilor care l-au testat, si asta inseamna ca ai o grava problema la mansarda sa vb tu care tokmai nu ai testat nici macar una. Hai da-i drumul si trateaza-te ca intoxici cu virusi articolele.

  • AndreiRN, vineri, 20.09.2013 21:11

    O masina care deja a schimbat industria auto in Lume.

  • @AndreiRN, vineri, 20.09.2013 22:13

    Numai ca putini sunt cei care o inteleg. Aceasta limuzina este o vitrina tehnologica in acest segment, a castigat f multe premii de la lansare : http://lexusenthusiast.com/2013/04/15/lexus-gs-named-one-of-wards-top-ten-interiors-of-2013/ http://lexusenthusiast.com/2013/02/06/lexus-named-top-luxury-brand-in-kbb-2013-5-year-cost-to-own-awards/ http://www.turatii.ro/2012/07/17/premiul-anului-pentru-inovatii-in-domeniul-dotarilor-interioare-decernat-noului-model-gs/ Stima Andrei, si succes in activitate ;)

  • ∞∞∞∞∞, vineri, 20.09.2013 22:51

    Nu-mi place! Prefer un Infiniti Q70 (ex M35)

  • AndreiRN, sâmbătă, 21.09.2013 01:01

    Infinity copiaza BMW si are viata scurta. Lexus sa luat dupa MBZ si face masini care au depasit fiabilitatea profesorului. Si nicidecum nu este o limuzina. Asta daca cunosti definitia.

  • David, sâmbătă, 21.09.2013 02:25

    @AndreiRN Auzi "Infinity" ! Tu invata cum se scriu corect numele marcilor inainte sa faci pe interesantul. Altfel o dai in penibil. Ca de obicei. PS: vezi ca nici cu gramatica nu stai prea bine.

  • kze, sâmbătă, 21.09.2013 08:44

    comparatiile nu-si au sensul, deja discutam de diferente de performanta insesizabile, ce trebuie remarcat e ca exista alternative la oferta germana, deci o piata mai bogata, cea ce consider ca e un lucru bun, altfel bun venit in communism, sau ati uitat de vremurile cand alternative la dacia era dacia cu imbunatiri.

  • antonny, sâmbătă, 21.09.2013 18:00

    un produs la un pret corect.......

  • dan, luni, 23.09.2013 10:48

    In general, imi placea Lexus, dar... In afara designului exterior si a tehnologiei, nu vad mare lux cat sa justifice pretentiile si pretul. Finisarile interioare sunt cel putin modeste, iar modul in care a fost integrat ecranul central in bord, e nefericit, daca nu chiar grotesc. Mi se pare intr-un contrast neplacut cu tot ce-l inconjoara. Nici pielea de pe bord nu pare atent lucrata sau montata, pare pusa doar ca sa bifeze faptul ca exista. Maneta schimbatorului de Toyota si butoanele in general tot de la sora mai modesta iarasi nu fac cinste. Iar cutia CVT pur si simplu nu are ce cauta pe o masina de lux. Oricat ai rafina-o, modul ei de operare e opus ideii de calm, de liniste, de premium in general.

  • Scorpionul.negru, luni, 23.09.2013 13:42

    E tare masina....l-as alege in locul unui E class sau A6. Dar nu si in locul unui seria 5. Oricum ca berlina in de clasa mare prefer Maserati Ghibli (dai un ban dar ai cea mai buna masina din clasa). Sau pt. confort si lux Infiniti M !!!