Lexus IS

2.5 Hibrid (300h) 223CP Aut1 F-Sport

Tehnologie

4.5

Mi-am notat atât de multe la capitolul tehnologie încât nu ştiu cu ce să încep. Prefer totuşi să vă derulez povestea pe un fundal sonor plăcut, liniştit, redat perfect de un sistem audio Mark Levinson, capabil să citească două suporturi USB şi alte suporturi de stocare de ultimă generaţie.

Povestea începe cu instrumentele de bord. Ceasul principal glisează în partea dreaptă, la simpla apăsare a unui buton. E greu să vă descriu funcţia care lasă să se întrevadă şi alte funcţii ale instrumentelor. Este un gadget preluat de la LFA pentru a smulge sunete de uimire. Şi smulge.

Ca de altfel şi ajustarea tactilă a temperaturii pentru şofer şi pasager. Este o funcţie a climatizării asupra căreia aveam rezerve. Am fost însă uimit de răspunsul funcţiei tactile. Mai ceva ca în cazul unui telefon mobil inteligent.

Navigaţia, tradusă în româneşte de o doamnă care tocmai şi-a dresat vocea cu vreo cinci păhărele de sake, nu este chiar o delectare vizuală. Afişajul pare învechit, în deplină antiteză cu restul habitaclului. Cred că s-ar fi potrivit mai bine o navigaţie 3D, ca în cazul lui...

Îmi place în schimb „mouse-ul” gândit de cei de la Lexus pentru a putea naviga prin sistemul multimedia. Este uşor de folosit, cu o singură excepţie: atunci când trebuie să scrii o adresă, trebuie să fii Speedy Gonzales ca să poţi nimeri literele corect.

Lista de dotări include scaune încălzite şi ventilate. Am fost uimit de cât de rapid funcţionează ambele funcţii şi de cât de mult te ajută atunci când sunt temperaturi extreme de o parte şi de alta a termometrului. Ca şi volanul încălzit de altfe.

Nu aş trece cu vederea nici scaunele reglabile electric, cu trei trepte de memorare, şi nici parbrizul încălzit electric, extrem de util în această perioadă a anului.

Pentru cei care nu pot trăi fără internet nici atunci când se află în mişcare, Lexus pune la dispzoiţie o conexiune wi-fi. Am încercat cumva să împerechez conexiunea lor cu hot-spot-ul creat de iPhone-ul meu, dar fără succes. Probabil nu m-am străduit suficient.

Era să uit de accesul fără cheie. E acelaşi de la Corolla, deci foarte inteligent. Lumina din habitaclu şi LED-urile din oglinzile laterale se aprind încă de când tu te apropii de maşină, cu cheia în buzunar. iar atunci când îndrepţi mâna către mânerul portierei, deschiderea uşilor se face aproape instant.

  • Scorpionul.negru, marţi, 28.01.2014 12:45

    La 56 de mii s epoate cumpara un GS si e alta masina ! Mi-a placut prima generatie de IS...acesta mi se pare prea agresiv si SF...poate este 10 ani o sa ma obisnuiesc cu el.

  • Dacia Plant, marţi, 28.01.2014 14:24

    Cum sunt masinile astea care au si un sistem hibrid ? cat de fiabile sunt ? sistemul ala merge anumit numar de km si trebuie inlocuit ? as dori mai multe detalii de la cei care cunosc si sunt pasionati de astfel de sisteme. Eu de exemplu ma uitam la un Civic Hybrid. Mie imi place aceasta masina.

  • VladBZ, marţi, 28.01.2014 14:43

    Mda...233 de cai si are performante de 2 litri diesel.

  • Inexo-cuantic, marţi, 28.01.2014 15:28

    Masina asta combina frumos utilul cu placutul, iar calitatea acestei masini se resimte pe sosea, caracteristicile fine si exteriorul sportiv vor depasii cu siguranta asteptarile clientului. IS300H cu pachet F-Sport prezinta un stil atletic; interiorul masinii pare destul de confortabil oferind o combinatie perfecta intre practic si design. Doar finisajele mi se par o idee cam slabe, si nu numai IS ci toti competitorii noi din acest segment, iar la capitolul asta Rover 75 exceleza foarte mult, dand o nota de exclusivism. Sa auzim numai de bine !

  • Plastic lucios, marţi, 28.01.2014 16:18

    "consola centrală, îmbrăcată într-un plastic lucios, care începe să îşi piardă din strălucire odată cu vremea." - inteleg ca ati calatorit in timp si ati vazut ca asa se intampla sau s-a intamplat deja in cateva zile de test? Probabil ati vazut ca s-a intamplat asta in cazul unor modele fabricate acum cativa ani si ati tras concluzia ca asa se va intampla si acum... or mai fi schimbat si ei materialele, nu puteti sa-i condamnati pe viata :)

  • Roveru, marţi, 28.01.2014 18:02

    @idioto-cuantic: Ma termina cu rovaru tau adus din anglia ca deja nu te mai pot vedea la fiecare articol comentand ori despre rover 25 ori despre 75. Cu jantele astea de la lexus imi cumpar 2 rovere ca a tale. Tu sti macar filozofia sau ce inseamna Lexus ?

  • @Roveru, marţi, 28.01.2014 18:24

    Baiatu e @mafia, inainte dispera lumea cu toyota si lexus, acum si-a gasit cu rover si jaguar, nu-l mai bagati in seama, este bolnav.

  • Sam, marţi, 28.01.2014 19:03

    Am zis si la articolul cu Polo. Inexo-Psiho-Cuantic, degeaba esti obsedat cu marcile auto englezesti ca ii absolut stupid sa compari un model din urma cu 15 ani cu unul din prezent. Si serios, stiu ca esti un troll, dar de unde naiba ai atata timp sa scrii despre masinile englezesti la absolut fiecare articol de pe acest site (comentarii de obicei complet irelevante). Te rog pastreaza-ti iubirile auto pentru tine ! (Eventual incearca si un control psihiatric).

  • mog, marţi, 28.01.2014 19:06

    daca mi`as dori o masina cu tractiune spate si as avea 50000 eur, as lasa BMW pt cunoscatori si mi`as lua asa ceva. E superba, iti da un aer exclusivist si as fi mai mult decat fericit cu acei 233 cp combinat.

  • Lache, marţi, 28.01.2014 20:04

    Eu am o regula. Chiar daca suna extraordinar si tentant,totusi este un model recent lansat pe piata.Motoare noi despre care nu stim cum se vor descurca in viitor.Orice producator auto da garantie de 3 ani.Dupa ce iese din garantie(100 000 de km pot fi facuti intr-un an) ce o sa fac? La un slariu mediu(pe care cei mai multi il viseaza,cam 400 de euroi pe luna) précis am sa-mi permit sa intretin masina asta cum trebuie.Ideea este ca trebuie asteptat si vazute concluziile despre o masina complet noua. Asta poate sa ia si 2 sau 3 ani.Dupa aceea mai stam de vorba!

  • Dorin, marţi, 28.01.2014 21:55

    Masina arata foarte bine, dar de ce este asa inceata? Totusi vorbim de 233 de cai, te-ai astepta la un 0-100 undeva pe la 7 secunde, si viteza maxima de macar 240.

  • Inexo-cuantic, marţi, 28.01.2014 21:59

    Roveru, Dupa lipsa bunului simt nu as putea crede ca faci parte din categoria de cunoscatori cu buna credinta. Lasa asa, nu are rost sa mai continui cu tine. Ia permisul, condu masini, creaza-ti o parere, dupa aceea iti fac cinste cu un Schweppes sa stam de vorba. Salutare ! Tot nu am inteles la ce s-a referit userul de jos. Ce Toyota ? Ce Lexus ? Ce mafie ? Unde suntem aici in jocuri video unde sa visam si sa ne acuzam fara scrupule unii pe altii din motive bizare fara nici cea mai mica legatura cu realitatea ? Eu cred ca redactia Automarket, are datoria de a ne proteja noua utilizatorilor logati, demnitatea si calitatea de membri cu drepturi depline. Va rog mult nu mai lasati sa se scrie off topic, fiindca nu le vad rostul la astfel de comentarii care sunt paralele cu informatiile auto.

  • unckle, marţi, 28.01.2014 23:50

    deci nu ati testat consumul ... probabil pentru ca testul s-a defasurat intre reprezentanta si pasajul victoria .. (??!!??) deeeci ce ziceti ca face in realitate motorul ala ? acu sa-i vad pe fanii japonezi cum spun ca motorul asteia cuplat la electric au o mega fiabilitate si ca nu ai nici o sansa sa ti se strice ceva dintr-un ansamblu cu (probabil) 1000 de componente ... dap, va stabili noi recorduri de fiabilitate (dar ce stiu eu ... care chiar am o masina japoneza :)) )

  • Mr.Bean, miercuri, 29.01.2014 19:21

    Rover sunt masinile alea care "la vremea lor", in afara de englezoi, nu vroia nimeni sa le cumpere ?