Tehnologie
Mi-am notat atât de multe la capitolul tehnologie încât nu ştiu cu ce să încep. Prefer totuşi să vă derulez povestea pe un fundal sonor plăcut, liniştit, redat perfect de un sistem audio Mark Levinson, capabil să citească două suporturi USB şi alte suporturi de stocare de ultimă generaţie.
Povestea începe cu instrumentele de bord. Ceasul principal glisează în partea dreaptă, la simpla apăsare a unui buton. E greu să vă descriu funcţia care lasă să se întrevadă şi alte funcţii ale instrumentelor. Este un gadget preluat de la LFA pentru a smulge sunete de uimire. Şi smulge.
Ca de altfel şi ajustarea tactilă a temperaturii pentru şofer şi pasager. Este o funcţie a climatizării asupra căreia aveam rezerve. Am fost însă uimit de răspunsul funcţiei tactile. Mai ceva ca în cazul unui telefon mobil inteligent.
Navigaţia, tradusă în româneşte de o doamnă care tocmai şi-a dresat vocea cu vreo cinci păhărele de sake, nu este chiar o delectare vizuală. Afişajul pare învechit, în deplină antiteză cu restul habitaclului. Cred că s-ar fi potrivit mai bine o navigaţie 3D, ca în cazul lui...
Îmi place în schimb „mouse-ul” gândit de cei de la Lexus pentru a putea naviga prin sistemul multimedia. Este uşor de folosit, cu o singură excepţie: atunci când trebuie să scrii o adresă, trebuie să fii Speedy Gonzales ca să poţi nimeri literele corect.
Lista de dotări include scaune încălzite şi ventilate. Am fost uimit de cât de rapid funcţionează ambele funcţii şi de cât de mult te ajută atunci când sunt temperaturi extreme de o parte şi de alta a termometrului. Ca şi volanul încălzit de altfe.
Nu aş trece cu vederea nici scaunele reglabile electric, cu trei trepte de memorare, şi nici parbrizul încălzit electric, extrem de util în această perioadă a anului.
Pentru cei care nu pot trăi fără internet nici atunci când se află în mişcare, Lexus pune la dispzoiţie o conexiune wi-fi. Am încercat cumva să împerechez conexiunea lor cu hot-spot-ul creat de iPhone-ul meu, dar fără succes. Probabil nu m-am străduit suficient.
Era să uit de accesul fără cheie. E acelaşi de la Corolla, deci foarte inteligent. Lumina din habitaclu şi LED-urile din oglinzile laterale se aprind încă de când tu te apropii de maşină, cu cheia în buzunar. iar atunci când îndrepţi mâna către mânerul portierei, deschiderea uşilor se face aproape instant.
La 56 de mii s epoate cumpara un GS si e alta masina ! Mi-a placut prima generatie de IS...acesta mi se pare prea agresiv si SF...poate este 10 ani o sa ma obisnuiesc cu el.