
Interior
Dacă vă învârtiți în cercuri de reali pasionați auto care știu ce vorbesc, o să auziți destul de des expresia „Mazda este un BMW de buget”. O dată pentru că aproape toate modelele Mazda se conduc foarte bine, iar a doua oară, pentru că Mazda folosește cele mai bune materiale și niciodată nu face rabat. Luăm ca exemplu mașina mea de test.
Nu veți găsi o mașină din același segment de piață și aceeași zonă de preț care să îți ofere materiale mai calitative decât Mazda3. Iar de izolare fonică, nici nu vreau să mai zic, pentru că este excelentă. Acum că ești izolat de tot zgomotul acela de afară, ne întoarcem la materiale, care țintesc spre zona premium.
Avem un plastic moale pe planșa de bord, zone îmbrăcate într-un material care imită pielea, iar pe scaune avem, iarăși, materiale bune. De amintit că noi nu avem de-a face cu cel mai înalt nivel de echipare, ci cu echiparea Nagisa, care este de mijloc. Astfel, pe scaune am avut parte de o piele sintetică de culoare maro Terracota și o imitație de piele întoarsă neagră.
Desigur, cum te aștepți la segmentul acesta de piață, în părțile inferioare ale consolei centrale și ale portierelor există un plastic ceva mai neprietenos, dar din fericire, mâinile tale vor ajunge rar prin acele zone. Gurile de ventilație sunt frumos integrate în linia planșei de bord, unde regăsim și cusături contrastante, tot în culoarea maro Terracota. Volanul este de dimensiuni potrivite, cu o formă și grosime create parcă pentru momentele când vrei să mergi sportiv.
Spațiile de depozitare sunt mari și numeroase. Cotiera centrală este absolut uriașă. Avem un torpedou de dimensiuni decente, spațiu destul de bun în portiere, suport de pahare pe consola centrală și o zonă pentru încărcat telefonul wireless.
Scaunele, pe lângă faptul că îți oferă o poziție destul de sportivă și coborâtă, vin la pachet și cu un confort sporit, cu o susținere laterală bună și cu o tetieră integrată. În spatele lor, pasagerii de pe bancheta spate se bucură de un spațiu decent la nivelul picioarelor.
Din păcate, ai un tunel median destul de ridicat, care incomodează un al treilea pasager. Spațiul la cap este și el limitat. Dar, până la urmă, este o concesie pe care o faci pentru forma "delicioasă" a caroseriei hatchback.
Din punct de vedere al volumului în portbagaj, Mazda3 se laudă cu 351 de litri, cel mai mic volum față de rivali. Comparativ, Volkswagen Golf oferă 381 de litri, în timp ce Peugeot 308 stă mai bine, cu un volum de 412 litri. Ford Focus oferă un volum al portbagajului de 392 de litri.
Or fi ei Focus, Golf și 308 principalii concurenți la consum și putere dar, sincer, cred că Mazda le dă clasă la toate capitolele. Superbă mașină din toate punctele de vedere: motorizare, estetic, preț.