Interior

4.5

Dacă vă învârtiți în cercuri de reali pasionați auto care știu ce vorbesc, o să auziți destul de des expresia „Mazda este un BMW de buget”. O dată pentru că aproape toate modelele Mazda se conduc foarte bine, iar a doua oară, pentru că Mazda folosește cele mai bune materiale și niciodată nu face rabat. Luăm ca exemplu mașina mea de test.

Nu veți găsi o mașină din același segment de piață și aceeași zonă de preț care să îți ofere materiale mai calitative decât Mazda3. Iar de izolare fonică, nici nu vreau să mai zic, pentru că este excelentă. Acum că ești izolat de tot zgomotul acela de afară, ne întoarcem la materiale, care țintesc spre zona premium.

Avem un plastic moale pe planșa de bord, zone îmbrăcate într-un material care imită pielea, iar pe scaune avem, iarăși, materiale bune. De amintit că noi nu avem de-a face cu cel mai înalt nivel de echipare, ci cu echiparea Nagisa, care este de mijloc. Astfel, pe scaune am avut parte de o piele sintetică de culoare maro Terracota și o imitație de piele întoarsă neagră.

Desigur, cum te aștepți la segmentul acesta de piață, în părțile inferioare ale consolei centrale și ale portierelor există un plastic ceva mai neprietenos, dar din fericire, mâinile tale vor ajunge rar prin acele zone. Gurile de ventilație sunt frumos integrate în linia planșei de bord, unde regăsim și cusături contrastante, tot în culoarea maro Terracota. Volanul este de dimensiuni potrivite, cu o formă și grosime create parcă pentru momentele când vrei să mergi sportiv.

Spațiile de depozitare sunt mari și numeroase. Cotiera centrală este absolut uriașă. Avem un torpedou de dimensiuni decente, spațiu destul de bun în portiere, suport de pahare pe consola centrală și o zonă pentru încărcat telefonul wireless.

Scaunele, pe lângă faptul că îți oferă o poziție destul de sportivă și coborâtă, vin la pachet și cu un confort sporit, cu o susținere laterală bună și cu o tetieră integrată. În spatele lor, pasagerii de pe bancheta spate se bucură de un spațiu decent la nivelul picioarelor.

Din păcate, ai un tunel median destul de ridicat, care incomodează un al treilea pasager. Spațiul la cap este și el limitat. Dar, până la urmă, este o concesie pe care o faci pentru forma "delicioasă" a caroseriei hatchback.

Din punct de vedere al volumului în portbagaj, Mazda3 se laudă cu 351 de litri, cel mai mic volum față de rivali. Comparativ, Volkswagen Golf oferă 381 de litri, în timp ce Peugeot 308 stă mai bine, cu un volum de 412 litri. Ford Focus oferă un volum al portbagajului de 392 de litri.

  • ds, vineri, 25.04.2025 14:11

    Or fi ei Focus, Golf și 308 principalii concurenți la consum și putere dar, sincer, cred că Mazda le dă clasă la toate capitolele. Superbă mașină din toate punctele de vedere: motorizare, estetic, preț.

  • CS05, vineri, 25.04.2025 14:42

    De acord cu @ds. De asemenea, mentionez ca ati selectat gresit tag-ul modelului in titlu. Apare ca fiind Skyactiv-X 186 AWD, in loc de Skyactiv-G 140, Manual, FWD. Spor!

  • Jeremy Clarkson, vineri, 25.04.2025 16:20

    "Admirata din lateral, Mazda 3 este precum un caine care nu isi refuza nevoile fiziologice." (Top Gear)

  • Elektrikkk, vineri, 25.04.2025 20:30

    Bagi benzină în maşină, poluantă se cheamă că este.

  • Andrei, vineri, 25.04.2025 21:22

    Masina asta ar fi putut fi viitoarea mea alegere, dar: portbagajul este mic, locurile din spate sunt chinuite si are geamuri mici, iar singurul motor care merita este cel de 186 de cai putere. Si ma dispera instrumentarul apei. La toate masinile e pe mijloc la 90, la Mazda e la 100 si acul sta la 90, de parca e mereu hipotermica :)))

  • zarnesteanu, vineri, 25.04.2025 22:00

    @Jeremy Clarkson, daca nu ma insel, expresia ii apartine lui Matt Watson. Pe chestia asta Mazda l-a "blacklisted" :):):) N-a mai vazut nici o masina la test de atunci. Deci nu e chiar universala admiratia pentru mazda 2. De la mine sigur nu vine.

  • Banditos, vineri, 25.04.2025 22:39

    Sedanul e mai reusit din orice unghi. Hatch-ul, nu. In rest nu ma pronunt, fiecare masoara dupa buget.

  • parere, sâmbătă, 26.04.2025 07:48

    Am testat si nu m-a convins deloc. Are ceva Mazda in masinile lor care nu este compatibil cu stilul meu. Motoare de turatie, nimic tehnologic avansat (de acolo si consumul mare desi ei se marketizeaza altfel). Plus suprafetele alea care se zgarie si cand te uiti la ele, materialele sunt vizual bune dar pe termen lung nu fac fata utilizarii unui om obisnuit. Prea mult plastic glossy, prea multa musama care imita piele veritabila.

  • alex_cu_a_mic, sâmbătă, 26.04.2025 08:50

    La consum e cat un 1.0-1.2 turbo pe o masina similara.

  • dan_grc, sâmbătă, 26.04.2025 11:42

    Sedanul arată mai bine, prețul este ok, mai rar sub 30k la o compactă dotată decent .

  • Nsrei, luni, 28.04.2025 06:12

    Wow. 140 cp din 2.5 litri. Așa performanta mai rar. Honda avea motorul 1.6 vti de 150 de cai, golf GTI avea 1.8 140 cp. Opel avea motorul 1.8 mpi de 140 de cai, Suzuki motorul de 1.6 și 136 cp. Dar na Mazda e buna , mergeți voi cu ea. Eu as alege Suzuki 1.6

  • Wolf, luni, 28.04.2025 06:30

    Ce hidoșenie. Daca mi as lua vreodată un hatch asta ar fi printre ultimele la care m as gândi. Total oribil designul și înghesuită , poate pt mini doamne mașina asta :))

  • alex_cu_a_mic, luni, 28.04.2025 09:54

    Wow, suntem pasionati auto dar nu stim cum se joaca puterile la motoarele aspirate pe banzina. Cuplurile insa nu mint. 1.6 de la Suziki, motor bun dealtfel, are cuplu de 1.6 ~150nm la 4800rpm si puterea de 136cp la aproape 7000rpm!! Motorul de Mazda are cuplu de motor de 2.5 adica ~240nm la 3300rpm si puterea de 140cp la 5000rpm. Si mult succes sa obtii consum mult mai bun la 130 cu un 1.6 pe o masina similara decat 2.4-ul asta. Eventual ne dai si example.

  • Testarossa, luni, 28.04.2025 10:32

    @Andrei: Am eu sedan X186 manuala. Sedanul are portbagajul mai mare ca hatch-ul si pe bancheta se sta mai lejer la sedan comparativ cu hatch-ul.

  • Banditos, luni, 28.04.2025 10:49

    Observ, " decat".....foarte important consumul la 130. E viteza medie, minima, e aia zilnica, e aia de rutina pana la cumparaturi si inapoi? Nu ma pricep, de aia intreb. Multumesc.

  • alex_cu_a_mic, luni, 28.04.2025 11:34

    @Banditos Consumul la 130 e un etalon pentru cat de aerodinamica e masina. Un consum de 6 la 130 inseamna probabil 5% la 110 si aproape de 4% la 90. Intreg setupul de fata pare unul centrat pe eficienta.

  • GabiA, luni, 28.04.2025 13:53

    Mega tehnologie Mazda: 140 CP din motor de 2.5. De ce sa-ti iei asa ceva cand poti sa-ti iei un golf cu motor si tehnologie din secolul acesta?!

  • Catalin, luni, 28.04.2025 23:26

    Pentru varianta hatchback, imi place mai mult generatia anterioara, adica Mazda 3 Mk3, facelift 2017. Partea din spate nu are montanti C atat de grosi, precum generatia actuala. Modelul din prezent parca este cocosat in partea din spate, iar la acest aspect contribuie si linia ascendenta a geamurilor spate. Ca si aspect, prefer modelul anterior. La capitolul motorizare, cei de la Mazda probabil au cautat sa obtina emisii mai mici, de aici si puterea de 140 CP din motor de 2.5 litri. Mai curand ca si comparatie, in urma cu 10 ani Suzuki reusea sa scoata din 2.4 litri natural aspirat 178 CP, motorul echipand modelul Kizashi. Insa era vorba de Euro 5. Acum normele de emisii cam strang de gat orice motor mai bun.

  • Banditos, marţi, 29.04.2025 09:19

    Kizashi fu ca meteoru'.....era in carti pentru achizitie. Pana sa ma hotarasc eu disparuse; si nu numai din Romania.