
Tinuta de drum
Dacă spuneam că transmisia manuală oferită de Mazda3 este aproape la fel de bună ca cea de pe MX-5, cam așa este și la ținuta de drum. Bine, exagerez puțin. Modelul nipon are o aderență excelentă în viraje, ruliul este bine ținut sub control, iar controlul tracțiunii te lasă să te distrezi destul de mult.
Direcția este surprinzător de precisă și ai parte de destul feedback. Per total, este o mașină de familie, destul de practică și confortabilă, dar care este calibrată să livreze plăcere celui de la volan. Astfel, înțelegi rapid că nu ai nevoie de sute de cai putere pentru a te simți bine cu o mașină.
O mare parte din acest comportament sportiv se datorează și prezenței sistemului G-Vectoring Control, care aplică o frânare ușoară roților din exteriorul virajului pentru a crește stabilitatea.
În restul timpului, Mazda3 este un hatchback cu o suspensie destul de fermă, dar foarte bine antifonată. La viteze mici de oraș, direcția devine ceva mai ușoară, iar mașina se va simți agilă pe străduțele înghesuite ale junglei urbane.
Or fi ei Focus, Golf și 308 principalii concurenți la consum și putere dar, sincer, cred că Mazda le dă clasă la toate capitolele. Superbă mașină din toate punctele de vedere: motorizare, estetic, preț.