Mazda CX-3 facelift

1.8 Diesel Turbo (SKYACTIV-D) 115CP 4x2 Man6 Revolution
4.2
de Dragoș Băltățeanu, vineri, 28 septembrie

Actualizare

Încă de la lansarea din 2015, cel mai mic SUV din gama Mazda a întors capetele la show-uri auto și în traficul din marile orașe din Europa și nu numai. Cu linii fluide desenate în stilul limbajului de design Kodo, CX-3 a cucerit multe inimi, mai ales în zona publicului feminin.

Bazat pe platforma B a grupului, aceeași care este folosită și pentru modelul Mazda 2, SUV-ul CX-3 a atras și prin faptul că a rămas un ultim mohican în ceea ce privește motoarele pe benzină aspirate. Într-o lume auto dominată de downsizing, motoare turbo minuscule și hibridizare, Mazda păstrează motoare aspirate de 2.0 litri, dar reușește să le facă incredibil de eficiente. De asemenea, Mazda crede încă în motorul diesel și oferă acest tip de propulsor pentru noul CX-3. Ba chiar îi crește cilindreea de la 1.5 la 1.8 litri.

Mazda propune acum o versiune 2018 a modelului CX-3: un facelift optic discret, o serie de îmbunătățiri la capitolul sisteme de siguranță și mai ales noul motor diesel de 1.8 litri și 115 CP. Pentru a încerca noua versiune am călătorit în sudul Spaniei, unde Mazda a ales o serie de drumuri de munte pentru prezentarea noii versiuni.

  • Alex D., vineri, 28.09.2018 13:00

    Consum ridicat in comparatie cu concurentii directi nu reprezinta nimic intr-o lume in care fiecare minte cat poate la consum si emisii. Va fi relevanta o comparatie in standardul WLTP intre aceste modele.

  • grig, vineri, 28.09.2018 14:09

    Iar cutie manuala si iar diesel...nici n-am mai citit testul...

  • dan_grc, vineri, 28.09.2018 14:40

    Mazda, tot timpul altfel, nimeni nu mai are 1.8 diesel, ori 1.6, ori 2.0. Puterea putea fi totuși ceva mai mare, dacă tot n-au renunțat încă la diesel, dar prețul este fenomenal, cu cateva mii mai scump ca Duster în varianta de top. Singurul minus, după părerea mea, este c-au uitat să mai pună și a doua gură de ventilatie pe centru :).

  • vianu, vineri, 28.09.2018 14:56

    s-a facut un compromis intre design (3 guri rotunde) si ergonomie, cate 2 de fiecare

  • pipo, vineri, 28.09.2018 15:46

    Diesel 1,8/115 cai. Asta imi aduce aminte de vechile motorizari diesel de pe Ford . Era o motorizare mai mult decat decenta pe-atunci (acu vreo 10-15 ani) dar acum suna cam "anapoda". Ma intreb daca oare chiar o fi un nou motor dezvoltat de la zero asa cum se intelege din articol sau are la baza chiar vechiul motor de care vorbeam mai sus tinand cont de faptul ca pe-atunci chiar erau "infratite" cele 2 companii.

  • Dudu, vineri, 28.09.2018 18:01

    @dan_grc Daca te uiti atent in dreapta gurii centrale rotunde, ai sa vezi ca mai este una foarte subtil ascusa. Faptul ca tu nu ai reusit sa osbervi denota cat de bine au integrat-o :)

  • PMC, vineri, 28.09.2018 18:49

    @pipo: sa spun si eu cum va apuca pe voi emfaza cand vorbiti de electrice? De fapt nu ai nevoie de mai mult de 115 CP :) Lasand argumentele penibile la o parte, masina va fi un succes cu motorul ala. Oricine se va gandi la buget si la eficienta va alege acel motor. Mazda arata din nou ca intelege si asculta nevoile clientilor si ofera cilindree adaptate la nevoile reale ale modelelor lor. Stiu sa ofere 2.2 Diesel pe noua M6, o mutare stralucita dupa parerea mea. VW ofera acelasi prafuit de 2.0 TDI iar daca iti doresti ceva mai performant; varianta de 3L te duce spre pretul unei case: absurd!!! Imi place ENORM de mult felul in care se pozitioneaza Mazda pe piata cu oferta lor. In mod aproape incredibil, o mica companie nipona are o strategie atat de buna, incat oricare din marii jucatori ar putea sa plece urechea. Dar cum sa asculti cand tu esti orbit de "revolutia electrica"? :D Bravo Mazda! Mult succes in continuare! Il meritati din plin!

  • kim_vl, sâmbătă, 29.09.2018 10:25

    @AM Daca tot ati facut test la CX-3 de 1.8 trebuia sa actualizati datele si la rubrica "Masini noi". Oricum, aveti multe restante acolo, mai faceti si voi un refresh din cand in cand. Dau numai cateva exemple: a aparut pe piata din Romania Toyota Aygo 2018, se gasesc la dealeri si preturi la Jeep Renegade 2018, la Vitara 2018 si multe altele care nu-mi vin in minte acum.

  • mircea, sâmbătă, 29.09.2018 12:14

    @kim_vl E în lucru o secțiune nouă dedicată Mașinilor Noi. Mult diferită și modernizată. Până la lansare, care va veni curând, e posibil ca unele modele să fie ușor întârziate pe actuala secțiune. Scopul nostru primar e acela de a lansa noua secțiune cu informații la zi. Mulțumim pentru înțelegere.

  • adi_10, luni, 01.10.2018 14:51

    Ati scos consum de 5.6/100km si totusi ati punctat-o cu 3 stele din 5???? pentru ca alti concurenti declara un consum mai mic? pai degeaba il declara, daca in realitate este dublu...chiar nu pot pricepe cum ati ajuns la concluzia asta. 5.6 este un consum f bun pt un motor de 1.8 L, dar ce stiu eu. daca era VW probabil ii dadeati 6 stele din 5 posibile.

  • pipo, luni, 01.10.2018 19:59

    @PMC : cred ca ma confunzi , altfel nu inteleg ce vrei sa spui cu "emfaza cand vorbiti de electrice?" . Nu ma pasioneaza subiectul "electrice" mai mult decat este cazul (dorinta de a fi la curent cu noutatile in domeniu auto) si nu cred ca am mai mult de 3-4 comentarii pe-aci despre acest subiect si in afara de unul (unde culmea imi exprimam indoiala ca voi conduce vreo electrica prea curand) restul sunt asa..mai mult constatative sau adiacente si in care imi exprimam exasperarea fata de aducerea in discutie a subiectului "electrice" fara motive (sau mai nou "electrice vs VW") in cadrul oricarei discutii despre total alte subiecte. Asa cum e cazul si al commentului tau de mai sus, nu vad care e legatura intre acest model si electrice. Ca sa fie clar, nu am absolut nimic/sau nu sunt fanul absolut al nici-unei tehnologii si sunt convins (si ar trebui ca multi sa se obisnuiasca cu ideea) ca benzinarele , dieselul si electricele vor convietui in continuare multi zeci de ani . Revenind la subiect , nu cred ca ai citit prea atent comentariul meu (sau erai prea "chitit" pe mine sau altcineva care nu ar fi "exaltat" de noul motor de la Mazda). Unde am scris eu ca nu e suficient sau chiar potrivit acest motor pe acest model ? Prin "suna anapoda" nu am vrut sa fiu neaparat critic , ci doar ca din perspectiva puterii vs cilindree trebuie sa recunosti ca parca ne intoarcem in timp acum 10-15-chiar 20 ani cu acest "nou dezvoltat motor" , mai ales ca discutam in continuare de un turbo-charged. Dar sunt la curent cu ultimele motoare de la Mazda , stai linistit, departe de mine criticile despre motorizarile acestei marci , dimpotriva sunt absolut placut surprins de ele dupa ce le-am testat pe unele ( benzina 2.0 de 120/160 cai si chiar si 1,5 D) si abia astept si noile Skyactive x . @adi_10 : sunt total de acord cu tine. Dar AM se pare ca e absolut "surda" cu privire la criticile despre punctajul la consum. Sa compari un consum "real" cu niste cifre "teoretice" de la alti competitori e aiurea rau dar sa mai si dai 3 stele pt. un consum real de 5,6 la SUV (fie el si de clasa mica) imi pare chiar de ..no comment...dar nu ma pot abtine.

  • Alex, marţi, 02.10.2018 13:17

    "Mazda arata din nou ca intelege si asculta nevoile clientilor si ofera cilindree adaptate la nevoile reale ale modelelor lor. Stiu sa ofere 2.2 Diesel pe noua M6, o mutare stralucita dupa parerea mea. VW ofera acelasi prafuit de 2.0 TDI iar daca iti doresti ceva mai performant; varianta de 3L te duce spre pretul unei case: absurd!!!" Ce-mi plac mie parerile astea atat de subiective si departe de adevar ale fanilor inraiti artificial. Nu am vreo afinitate exacerbata pentru Mazda sau VW dar totusi... Mazda e geniala sa ofere 2.2 diesel de max 184cp iar VW e prostul satului care pune un prafuit de 2.0 TDI de pana la 240cp (banuiesc ca facem o comparatie cu Passat). Serios? Tu chiar crezi ce spui? La 2.2 asta de la noua Mazda6 mai bubuie turbina? Cum sta cu saibele si injectoarele? Asta ca nu zici de fiabilitatea VW de acum 10 ani.

  • tc1900, miercuri, 10.10.2018 22:20

    motor nou diesel si 115 cp , ce e asa deosebit la el?,