
Consum
Fiind un model plug-in hybrid, Mazda CX-60 are și o baterie de 17.8 kWh, astfel că poate rula în modul pur electric până la 60 de kilometri, conform fișei tehnice. În viața reală, cei 60 de kilometri se transformă în 35 de kilometri.
În prima parte a testului, am utilizat mașina exclusiv în oraș unde trebuie să îți spun că am avut un consum infim de combustibil. Între 0 și 1.2 litri/100 de km (m-am încadrat în consumul oficial de 1.5 litri/100 de km). Ce-i drept, consumul de energie a fost destul de mare, adică 31.5 kWh/100 de km.
După ce s-a scurs curentul din baterie, consumul urban a crescut la 13.5 litri/100 de km.
Nu am avut timp să încarc bateria care, apropo, la o stație de 7.4 kW durează două ore și jumătate, iar la o priză de 3.7 kW totul durează 5 ore. Am plecat, așadar, la drum lung cu bateria descărcată. De menționat că ea încă păstrează puțină energie, astfel că motorul electric mai intervine din când în când.
Așadar, consumul extra-urban a fost de 7.8 litri/100 de km și un consum de energie de 2.8 kWh/100 de km.
Dacă are pretenții premium, Mazda CX-60 primește rivali premium. Primul este Audi Q5 50 e-hybrid quattro, care promite un consum de 2.5 litri/100 de km și o autonomie pur electrică de 100 kilometri. Al doilea rival este Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic, cu un consum de 2.1 litri/100 de km și o autonomie electrică de 124 kilometri.
Ultimul, dar nu cel din urmă, BMW X3 30e xDrive. SUV-ul bavarez promite un consum de 1.0 litri/100 de km și o autonomie electrică de 89 kilometri.
Ziaristii lui peste prajit...."De exemplu, cusătura de pe bord o imită pe cea a unei săbii katana, iar pe scaune ai o inserție care imită țesătura unui kimono". Cusatura imita pe cea a unei sabii katana? Cum adica? Ce a vrut sa spuna autorul aici? Linia neagra de pe scaune imita tesatura unui kimono? Ha ha ha....mai bine luati un adolescent de liceu sa va scrie articolele, stimati domni jurnalisti.