Mazda 3

2.2 150CP Man Challenge

Performante

5.0

Performanţe. Aici vorbim despre un capitol la care Volkswagen şi-a făcut întotdeauna bine temele şi a ştiut să aştearnă pe şosea toate resursele motorului. Golf şi cei 150 de cai ai săi reuşeau să ţină piept chiar şi unui Astra diesel de aproape 200 de cai.

În cazul lui Mazda3, lucrurile stau puţin diferit. Aspirantul zdrobeşte premiantul segmentului şi implicit toată concurenţa din segmentul compact. Japonezii au redus masa totală a noii generaţii şi au folosit cu cap resursele dieselului.

Le-a reieşit un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.1 secunde, cu mult mai bine decât premiantul Golf şi cele 8.6 secunde ale sale. Viteza maximă ajunge la 210 km/h, ceva mai redusă decât în cazul lui Golf, care atinge 216 km/h.

  • Stefan, luni, 30.09.2013 10:24

    4m46 hatch in clasa compacta? in 10 ani si Passat va fi tot in clasa compacta

  • -Rolf-, luni, 30.09.2013 11:29

    Pentru mine ar fi masina perfecta, singura chestie care ma deranjeaza este impozitul pentru acest motor -790 lei/an- dar sunt dispus sa trec si peste acest impediment.

  • mntsn, luni, 30.09.2013 11:38

    @Stefan: asta vroiam si eu sa remarc, lungimea si latimea sunt orice, numai compacte nu, cel putin pt standardele Europei. Oricum, exista hatchback-uri din asa numita clasa compacta care trec si de 4.50 m, asa ca nu trebuie sa ne mai mire nimic. In rest, e o masina faina si din test inteleg ca Mazda 3 ar fi mai reusita decat Mazda 6. Asa o fi...

  • obbie, luni, 30.09.2013 11:41

    In legatura cu pretul si versus-ul cu Golf 7, cred ca dvs. comparati doar nume de echipari (acest Challenge testat cu Highline de pe Golf), fara sa va uitati ce contine fiecare nivel de echipare. Golf 7 Highline nu are inclus climatronic, senzori ploaie/lumini, asistent de franare pt oras (SBCS_ul de pe Mazda), iar sistemul multimedia e cel de baza. Configuratia corecta pt un Golf echipat (aproximativ) la fel e: Highline 2.0 TDI (22.859 apare in configurator) + climatronic + pachet lumini si viz + radio CD composition (care are oricum display de 5.7", comparativ cu cel de 7" de pe Mazda) = 23.490 Euro. Adica exact pretul unei Mz 3 Revolution, cu dotari care pe Golf ajung la 28.500 euro (configuratie facuta in data de astazi). Nu de alta, dar lumea va crede ca isi poate lua cel mai "bengos" Golf in aceeasi bani (ca vb. aia, e echiparea de "top") si va constata cu stupoare ca are aer conditionat manual. Numai bine!

  • eee, luni, 30.09.2013 12:13

    superba masina, iar interiorul e chiar desavarsit! imi place exteriorul mazdei 6, darinteriorul e urat. in schimb la 3 e frumoasa din toate punctele.

  • flavius, luni, 30.09.2013 13:20

    De departe e superioara Golfului.Desi in testele Auto-Bild si Auto Motor und Sport e mult sub.Patriotism ,deh !

  • Luni, luni, 30.09.2013 13:28

    Interiorul este jalnic, nu se compara cu exteriorul. Laudati cam mult modelul in conditiile in care testele auto din afara nu o prea fac.

  • sandu, luni, 30.09.2013 13:36

    noul leon arata de 10 ori mai bine. parca vad ca sistemul ala de navigatie dupa 4-5 ani cum nu mai iese de acolo...

  • creative9, luni, 30.09.2013 14:33

    @ sandu........sistemul multimedia e fix! nu retractabil..deci nu are ce se strica

  • radu, luni, 30.09.2013 16:56

    Acest hatch este destul de reusit.

  • LUCCI, luni, 30.09.2013 17:37

    Dupa ce a ..murit,, vechiul Leon am crezut ca a disparut emotia din designul auto.Dar nu, a aparut ceva cu acelasi spirit.Noroc cu Mazda! Arigato, Mazda ca nu ne-ai lasat intre muchiile VW-Audi si ...Koleos!

  • lord, luni, 30.09.2013 20:35

    mda, arata bine. daca esti singur(burlac) fara nevasta si copil/i merita sa o cumperi. Asta daca ai banutii astia. Era bine de vazut si varianta cea mai ieftina de echipare cam cum arata.de parca grosul vanzarilor l-ar duce echiparea si motorul asta:-). Daca ai 23.000 Eur cred ca mai bine te duci catre 6 decat catre 3.

  • Syl, luni, 30.09.2013 23:35

    imi pare rau sa o spun, dar articolul abunda de expresii menite formatorilor de opinie. Un articol obiectiv nu trebuie sa foloseasca anumite cuvinte care determina un caracter partinitor. Astfel incat spre final articolul nu pare mai mult decat reclama mascata. Nu prea vad cum Mazda 3 va detrona Golful ca lider al clasei compacte (care acum este oricum la mare "lupta" cu Focus). Mazda 3 nu va ajunge niciodata in viitorul apropiat la cifrele de vanzari ale Golfului, mai ales pt ca in Europa (care este o piata mare consumatoare de masini de cls compacta) trend-ul este de motorizari turbo de cilindree mica, ceea ce Mazda nu ofera (sa fim putin realisti, cine a condus un motor skyactive de la Mazda poate confirma ca lucrurile sunt mai mult pur marketing, nici vorba ca motoarele sa fie asa de reusite la performante si la consum cum sunt ele prezentate de japonezi). Nu am Golf, nu am Mazda 3 si nu intentionez sa iau nimic din cls compacta asa ca parerea mea este strict referitoare la acest model. Am avut ocazia sa urc intr-una din ele si pot spune ca interiorul lasa de dorit in ce priveste calitatea (fie ca va place fie ca nu, la acest capitol Golf este clar superior). La design exterior insa as alege oricand Mazda 3 in detrimentul Golfului. Sa nu ne axam totusi pe aceste aspecte. As avea o intrebare: de ce nu se vorbeste si de costurile de intretinere de la Mazda in general ? Pot da eu niste cifre, dar sa fiti atenti si sa stati jos ca eu prima data am crezut ca le importa de la Ferrari. Oricum ca idee generala, nu va entuziasmati prea tare (observ ca doar automarket o face, in presa din afara masina este departe de a fi atat de laudata) si lasati timpul sa treaca. Dpmdv este o prezenta binevenita pe drumurile patriei, fiind un model care place ochiului.

  • Mazga3, marţi, 01.10.2013 03:06

    Mie nu-mi place designul asa mult. Nu, daca ne raportam la alte hatchback-uri din segment precum Megane 3, Astra, sau la fata noii Mazda 6, care-i mult mai frumoasa. Interiorul e simplist, monoton chiar, in contrast cu rosul pasional din exterior, iar touchscreen-ul vine ca nuca-n perete. Si sa fim seriosi, ajunge pana la 25.000 euro pentru ce? Nu discutam de o versiune de performanta, ci de un banal diesel la care platesti taxe si impozite c@calau, avand cilindree peste 2 litri. Totusi primeste un punctaj aberant de mare! Pai cum asa? La 6.2% consum voi ii dati 5 stele, cand in mod clar sunt alternative mult mai economice in segment...si alte asemenea exemple. Comedie de test !

  • octav71, marţi, 01.10.2013 10:32

    Da, am Mazda 3, poate ca nu sunt obiectiv. Mazda 3 este chiar frumoasa, cam scumpa in varianta cu aceasta motorizare si dotarile de la masina de test. Cand o sa intelegem ca Mazda este un producator mic, care nu se bate cu cei mari? Ma refer strict la vanzarile de volum pentru ca de acolo se fac banii! @Syl: hai cu costurile de intretinere. Da-ne si noua informatie, revizii in garantie, post-garantie, pret manopera /ora si eventual cateva preturi la piese si consumabile. Eu deobicei stau jos cand citesc Automarket. Nu de alta, dar e mai comod :) SPor!

  • Eu, marţi, 01.10.2013 13:41

    Va dau eu preturi de la mazda 6 generatia veche (nu cea proaspat aparuta): - bara fata: 4.900 ron - grila centrala: 1480 RON - far stanga: 2765 RON -proiectoare: 1855 RON -filtru polen: 130 ron fara tva - filtru aer: 90 ron fara tva Prima revizie costa 1190 RON, a doua revizie 1230 RON. Preturi de la dealer. Este la latitudinea voastra daca sunt mici sau mari. Daca iti iei masima noua, nu o repari la orice service de cartier cat e in garantie presupun. Manopera la dealer din Bucuresti: 130 ron fara tva. Deci ~160 ron cu TVA. Verificati cat costa piesele date de mine mai sus la alte marci auto. Si ce pret au la manopera. Unde mai pui ca la Forester mi-au facut diagnoza gratis (la fel si la Ford la Fiesta-ul sotiei), in timp ce la Mazda mi-au cerut 114 RON pt asta, masina in garantie. Sunt mici detalii care poate pentru unele persoane conteaza (asa cum zicea Syl mai sus). Dar aici ar trebui sa discutam strict despre noua Mazda 3. De curiozitate m-am uitat pe cateva publicatii de renume si vad ca nimeni nu e atat de entuziasmat de modelul acesta. Eu nu l-am vazut live dar sunt de acord cu mesajul de mai sus in legatura cu obiectivitatea articolului (sunt folosite cuvinte menita sa formeze opinii). Bafta !

  • drumaru, marţi, 01.10.2013 13:44

    O masina frumoasa! Pacat ca japonezii se incapataneaza si nu includ in ofertele lor si motoarele benzina turbo. Aceeasi puetere (150 cp) se scoate lejer dintr-un motor cu cilindree de 1600 cmc. Impozitul auto la 2.2 l fata de 1.6 l este de 10 ori mai mare.

  • octav71, marţi, 01.10.2013 14:11

    @Eu: preturi la bara fata, grila centrala, far stanga, proiectoare; nu le schimbi la revizie si nu sunt piese pentru intretinere curenta. Le schimbi pe CASCO sau RCA in caz de eveniment nedorit. Sau pe banii tai? Reviziile nu sunt cele mai ieftine, dar primesti destule in pretul asta. Cat costa o revizie la Forester, cu echivalentul in consumabile de la Mazda? Adica, ulei, filtre, lichid de frana. Ca idee. Filtrele: eu le-am cumparat (in garantie) aftermarket si nu a deranjat cu nimic. Mi-am pus ce ulei si filtre am vrut eu, dupa ce m-am informat. Incearca sa citesti postul meu ca pe ceva constructiv, nu am timp de polemici.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 02.10.2013 10:23

    @drumaru Da....pacat ca nu are 1.6. Sau macar un 2.0.

  • Adi, miercuri, 02.10.2013 13:23

    @Octav71, Fara suparare, insa .... Sa ajungi sa dai 20.000 EUR pe o masina noua, iar apoi sa-ti cumperi filtre si ulei aftermarket -doar din cauza ca la dealer sunt mult prea scumpe- este absolut jenant pentru marca, pentru dealeri si pentru tine. Or fi Mazda masini bune (nu ma indoiesc, ba chiar si mie mi-ar placea una), insa asta nu e tot ce conteaza; mai conteaza si calitatea si costul serviciilor de mentenanta. Asta se traduce prin faptul Mazda are un business SLAB in Romania...comparativ cu Honda si Toyota, unde serviciile sunt ceva mai bune. Iar asta se vede si pe strazi. Si problema nu este doar la service, ba chiar si in ... VANZARI... Cand imi cautam masina, ajung si prin ShowRoom-ul Maza (Iasi) sa intreb de o Mazda 3, si poate eventual un test-drive. Erau doi tipi acolo, super plictisiti, imbracati foarte ne-adecvat si neingrijiti, si care abia asteptau sa scape de mine. Bineinteles ca nu aveau nicio masina de test-drive (mi-au spus ca un coleg de-al lor e plecat in mini-vacanta si a luat masina cu dansul) si mi-au spus ca ma suna dansii cand se intoarce, sa programam unul....asta fara sa-mi ceara macar datele de contact!!!! Mai are rost sa mentionez ca show-roomul ala s-a inchis in cateva luni?!?!

  • Eu, miercuri, 02.10.2013 14:52

    @octav71: eu inteleg ce spui tu. Insa ia sa vezi atunci cand esti implicat intr-un accident si nu e vina ta, iar la constatare firma de asigurari iti deconteaza suma X, iar din suma aia la Mazda iti schimbi doar o bara in timp ce la altii iti pui 2 faruri si bara fata si grila, cu tot cu vopsit si montaj, ei bine atunci iti mai convine? Cum iti recuperezi restul de bani? La Mazda (6 in speta ca de modelul asta am vorbit) asiguratorii nici nu vroiau sa auda de reparatii la reprezentanta. Sigur e dreptul tau ca posesor, insa nu mai bine iti iei de pe cap un factor in plus de stres? Plus ca hai sa iti dau alt exemplu, stergatoare de parbriz, 289 RON la dealer, in timp ce la Ford sunt 99 ron, la Renault Megane 121 ron. Dar sa lasam asta acum. Cat despre luat filtre din alta parte, te rog sa ma scuzi dar nu sunt de acord cu tine. Nu dau 25 mii pe masina ca sa imi cumpar de pe net. Nu spun ca nu dau preturile din reprezentanta, pentru ca mi le permit; insa ce am vrut sa subliniez in mesajul meu anterior este ca la Mazda este furt prin preturile practicate. De ce la ceilalti un filtru costa 50 ron sa zicem si la mazda e dublu? acelasi producator. Cat despre Forester, nu a costat decat cu o fractiune mai mult ca mazda 6. Iar Fiesta a fost cam la jumatate din pretul unei Mazda 6. Si cu toate astea unele servicii au fost oferite corespunzator (diagnoza la masina in garantie de pilda). Am intrebat de curiozitate si colegi de-ai mei (cu focus, pasat, a4, outlander) si la toti li s-a facut diagnoza gratuit. Nu e un capat de lume, insa este vorba de principii, de respect pt client, de servicii. Pe mine nu ma intereseaza ca serviciile Mazda sunt apreciate in USA, Japonia si in UE daca la noi in Romania esti "ars" la bani pt orice, taxa de aer mai au sa puna in service-urile lor. Este alegerea fiecaruia pana la urma, eu doar am scris pt cei ce vor sa fie informati.

  • andy.s, miercuri, 02.10.2013 16:01

    CombustibilDiesel Nr. usi5 Motor tip / cilindriL4 Nr. locuri5 Cilindree cmc1968 Lungime mm4255 Putere maxima CP (rpm)150 (3500) Latime mm1799 Cuplu maxim Nm (rpm)320 (1750) Inaltime mm1452 Viteza maxima km/h211 Greutate kg1449 Acceleratie 0-100 km/h s8.6 Ampatament mm2637 Tractiune4x4 Volum rezervor litri55 Cutie vitezeManuală (6 trepte) Volum portbagaj litri343 Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline BlueMotion Tech 4Motion

  • andy.s, miercuri, 02.10.2013 16:02

    4.1 Diesel Mixt4.1 Emisii CO2 g / km0 Urban4.9 Nivel poluareE6 Extraurban3.6 Date tehniceRaporteaza date incorecte CombustibilDiesel Nr. usi5 Motor tip / cilindriL4 Nr. locuri5 Cilindree cmc2191 Lungime mm4465 Putere maxima CP (rpm)150 (4500) Latime mm1795 Cuplu maxim Nm (rpm)380 (1800) Inaltime mm1450 Viteza maxima km/h210 Greutate kg1320 Acceleratie 0-100 km/h s8.1 Ampatament mm2700 Tractiunefata Volum rezervor litri51 Cutie vitezeManuală (6 trepte) Volum portbagaj litri350 Mazda3 2.2 150CP MT6 Revolution

  • andy.s, miercuri, 02.10.2013 16:28

    VW Golf mai buni(sensibila) decat Mazda 3(rezistenta)

  • andrei, miercuri, 30.10.2013 12:20

    Ergonomia este şi ea exemplară, singurele elemente lipsă fiind prezenţa comenzilor pentru sistemul audio. Ele au fost plasate doar pe volan şi în interiorul sistemului multimedia. Pasagerul din dreapta are acces la ele doar dacă accesează sistemul multimedia. Ceea ce nu e tocmai indicat când şoferul urmăreşte cu atenţie navigaţia. cred ca e o greseala.exista buton fizic de reglare a sunetului langa butonul rotativ de control al navigatiei.