Mazda 3

2.2 150CP Man Attraction

Motor / Transmisie

4.5

Cei de la Mazda au fost refractari la ideea de downsizing şi diesel-urile de cilindree mare în raport cu rivalii sunt doar o parte din strategia companiei nipone. Japonezii au reuşit să dezvolte tehnologii care să le ofere motoare şi transmisii mai eficiente sau aproape la fel de eficiente şi performante precum ale rivalilor, fără să apeleze la turbosuflante, compresoare mecanice sau transmisii cu două ambreiaje. Iar această unitate nu face excepţie de la regulă, fiind pe primele poziţii în ceea ce priveşte emisiile de CO2, consumul de carburant şi performanţele în întregul segment compact de volum.

Motorul diesel twin-turbo de 2.2 litri de la Mazda este foarte dornic să fie urcat în turaţii până de curând obscene pentru motoarele cu aprindere prin compresie, fără să prezinte vreun semn de nemulţumire dacă rulăm cu o turaţie constantă de 1.500 rpm sau dacă accelerăm şi schimbăm treptele la turaţia unde îşi atinge puterea maximă, respectiv 4.500 rpm. Zgomotul motorizării este antifonat impresionant de bine, dar propulsorul în sine este suficient de silenţios încât să nu impună probleme la acest aspect.

Transmisia are o timonerie precisă, care nu transmite nicio vibraţie dinspre propulsor şi cu o etajare bine pusă la punct. Chiar şi computerul de bord te sfătuieşte să rulezi uşor subturat, dar motorul nu dă niciun semn că este nefericit în această postură. Singurul reproş pe care îl putem adresa acestei motorizări este cilindreea. Dacă ar fi avut sub 2.000 cmc, ar fi avut şanse mari să fie cel mai tare diesel din segment, datorită felului în care se comportă în raport cu celelalte unităţi din echiparea compactelor de volum.

  • Serios?, vineri, 20.06.2014 12:59

    "Japonezii au reuşit să dezvolte tehnologii care să le ofere motoare şi transmisii mai eficiente sau aproape la fel de eficiente şi performante precum ale rivalilor, fără să apeleze la turbosuflante, compresoare mecanice" Vreti sa spuneti ca motorul este un diesel aspirat normal?

  • Obbie, vineri, 20.06.2014 12:59

    " Fără niciun efort financiar suplimentar, clienţii pot să aleagă chiar şi o compactă cu motor diesel şi transmisie cu două ambreiaje, cum ar fi Seat Leon 2.0 TDI DSG, inclus şi el în comparaţia noastră din acest motiv." @automarket: .voi v-ati uitat pe lista de dotari ale celor doua masini ? Acel Leon FR vine aproape chel (valabil si pt Golf in "echiparea de top"), ca sa ajungi la dotarile de pe Attraction de la Mazda iti mai trebuie vreo 2000 euro (asta in cazul Leonului, ca la Golf s-ar putea sa fie nevoie de mai mult); adaugi faruri LED, senzori ploaie, senzori parcare, front assist, etc...si abia atunci poti face un versus in ceea ce priveste pretul de achizitie.

  • Obbie, vineri, 20.06.2014 13:01

    @serios?: Se refereau probabil la cele pe benzina aspirate. 2.2D de la Mazda este un turbo diesel cu twin-scroll.

  • HECTOR, vineri, 20.06.2014 13:19

    eu am vazut compacta pe sosea, pe un rosu de-ti lua ochii.consider ca e,intradevar cea mai frumoasa compacta de pe piata...orice alt model de la rivali paleste,tre recunoscut....de data asta.

  • mog, vineri, 20.06.2014 13:32

    Obbie, nu e twin scroll, e chiar twin turbo, de aici si cuplul mare la turatii destul de joase, chair si pt un diesel.

  • @mog, vineri, 20.06.2014 14:16

    ..cum adica cuplu mare la turatii joase chie si pt.un diesel?

  • Scorpionul.negru, vineri, 20.06.2014 14:38

    Cilindreea o trage mult in jos la vanzari in Europa. Pacat ! E o compacta frumoasa si reusita din toate pct. de vedere ! Daca era premium, poate ca 2.2 -ul era mai vandut. Dar asa nimeni nu se inghesuie sa cumpere un hatchback non premium cu motor mai mare de 2 litri.

  • alehandro69, vineri, 20.06.2014 14:59

    Pleaca de pe loc in treapta 3-a!!! Fiabilitate 500 mii km.....Taxe uriase si prohibitive pt noi amarastenii,datorita Renault cu stifturi,sa nu aiba concurenta aici!!

  • Andy, vineri, 20.06.2014 15:49

    Ca design e cu cel putin o clasa peste toti concurentii europeni...Daca Ferrari sau Bugatti sau Porsche ar fi scos vreo compacta cam asa ar fi aratat. Cilindreea e destul de mare pentru Europa anului 2014 insa piata europeana nu e singura piata din lume. Din fericire. Eu personal prefer sa-mi iau o masina care-mi place si sa platesc cateva sute de lei in plus la impozit anual, decat o cutie cu aproape acelasi design neschimbat de 3-4 generatii si pe care o au majoritatea. Nu dau exemple insa e usor de ghicit la cine ma refer :D

  • mog, vineri, 20.06.2014 16:15

    @@mog: chiar daca e diesel si te astepti in general sa aiba cuplul maxim la turatii mai joase, asta fiind twin turbo, il are la turatii chair mai joase decat in mod normal, dupa cum se noteaza si in articol. 330d de la bmw are acelasi sistem turbo.

  • iulian, vineri, 20.06.2014 16:51

    @andy: nu cred ca e cu o clasa peste concurentii europeni.Ia spre exemplu Lancia Delta (care curand iese din productie) lansata in 2007 care arata mai bine decat orice compacta. Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant (pentru ca sunt fan al marcii), ci poti sa te uiti pe net la poze. Sa pui una langa alta cele 2 masini si sa compari totul de la stopuri, linie laterala, parte frontala, jante si culori si sa vezi daca Mazda mai ramane "cu o clasa peste toti concurentii europeni". Iar daca inca mai ai dubii in privinta "clasei peste", poti sa treci si la Alfa Romeo si sa faci un comparativ. La motorizari nici sa nu te uiti ca masinile nu joaca deloc in aceiasi liga. Tin sa-ti reamintesc cifra aia magica: "2007"!

  • ShelbyV8, vineri, 20.06.2014 17:27

    @ iulian M-am uitat si eu pe site-ul Alfa Romeo si ai dreptate. Giulietta Distinctive de 2l diesel si 150 cp e 22500 euro...

  • gigi_frana, vineri, 20.06.2014 17:44

    ma bufneste rasul cand aud ca masina asta e "scumpa" la 22000, iar o conserva Skoda Rapid de 1.6l la 19000 euro ia 5 stele. http://www.automarket.ro/test-drive/skoda-rapid-spaceback-55644.html

  • dey, vineri, 20.06.2014 18:08

    http://www.alfaromeo.co.uk/uk/#/car-models/giulietta/engines/2-0-jtdm2-150, apropo de cel mai bun cuplu motor pe o compacta pana la 2 litri diesel, verificati inainte de a posta, Bafta.

  • mog, vineri, 20.06.2014 18:14

    pe giulietta o trag in jos (la vanzari) altele, nu cum arata interior/exterior. asa, ar fi cea mai vanduta masina din segmentul compact.

  • mog, vineri, 20.06.2014 18:16

    shelby, dieselul de 2l de la alfa, e in 2 versiuni de putere, 140 si 170. nu

  • dey, vineri, 20.06.2014 18:49

    mog , alea sunt versiunile vechi de putere, site-ul romanesc nu este actualizat. Daca te uiti pe alfa.uk o sa vezi noul motor 2.0 mjtd de 150 cp si 380 nm, compatibil euro 6, si varianta de 175 cp cuplat doar cu o cutie cu dublu ambreiaj.

  • ShelbyV8, vineri, 20.06.2014 21:43

    Eu pe site-ul romanesc am vazut. Pe Automarket nu sunt actualizate nici motorizarile, nici preturile... E 22500 euro cu cutie manuala, oarecum echivalentul Mazdei din test. http://www.alfaromeo.ro/ro/documents/price-lists/files/AR%20Giulietta%20serie%201%20-%20iunie%202014.pdf

  • irina login, sâmbătă, 21.06.2014 00:36

    @mog am impresia ca faci o mica confuzie intre twin-turbo si bi-turbo la alea bi-turbo se intampla ce zici tu, acolo cuplul maxim se atinge de obicei cu turbina de turatii joase, cand intra amandoua ai si putere maxima, twin-ul nu este secvential, doar simetric, sau in paralel, cu el simti ca odata ce ai apasat pe acceleratie...si apesi...dintr-o data incepi sa zbori, doua sunt mai eficiente decat o turbina singura, datorita repartizarii pe grupe de cilindrii, si ergonomiei, capisci? urmeaza partea a doua transmisia dar daca ar avea un twin-turbo...in varianta scrol, si o configurare secventiala pe deasupra, deci 4 in final atunci ... dar sa revenim cu picioarele pe pamant, ca nu rezista motorul la atata turbo, decat eventual la o cursa de F1

  • ..., sâmbătă, 21.06.2014 00:44

    mdea...scroll

  • me, sâmbătă, 21.06.2014 00:56

    eu personal ca so configutratie as prefera varianta...cu doua turbine twin-scroll, in paralel

  • @, sâmbătă, 21.06.2014 10:05

    De ce sa platesc impozite sa ma doar capul cand pot alege motorizari diesel de pana in 1.8 de la N producatori, s-au chiar de pana in 2.0 acum dupa ce isi permite omul, eu unul nu as lua aceasta masina decat pt amanta dc as castiga sute de mii de euro anual, dar si amanta cred ca ar vrea A3 , serie1 sau A classe care pe bune, e mult mai frumoasa decat toate in segment.

  • Edi, sâmbătă, 21.06.2014 11:06

    Impresia mea dupa testarea masinii in primavara: Puncte slabe: 1. Materialele si ergonomia mi se par sub alte modele similare din clasa compacta non-premium. 2. Scaunele au suport lateral relativ bun (daca esti plinut ai o problema) dar sunt foarte buretoase. 3. Zgomotele la rulare sunt ridicate (aici cred ca au sacrificat insonorizarea pentru greutate). Asta este unul dintre cele mai mari minusuri pentru mine. 4. Portbagajul este redus ca dimensiuni si prost organizat (mare minus). 5. Spatiul interior pe bancheta din spate este ciudat organizat (pasagerii spate au o problema de vizibilitate serioasa, a existat o usoara urma de claustrofobie in spate, ajutata si de materialele nefericit alese la interior). 6. Materialele utilizate (tapiteria, culorile etc.)- comparativ cu exteriorul, interiorul este la ani lumina in spate, mi-a creat impresia de interior pentru oameni trecuti de prima tinerete prin culorile terne si tapiteria scaunelor). Puncte forte: design, motor, directie, dotari. Toate acestea m-au facut sa spun: nu. Multumesc Mazdei pentru faptul ca asigura o pata de culoare intre modelele clasei compacte, dar am preferat o compacta europeana (germana) non-premium care overall obtine mai multe puncte in clasamentul personal.

  • @Scorpionul.negru, sâmbătă, 21.06.2014 17:27

    Si dc o trage cilindrea in jos ne spui si noua ? In primul rand aceast diesel ofera cel mai bun cuplu si cel mai bun raport de compresie pt aceasta cilindree. Mazda este un producator de volum asa este, iar 3 este non-premium ( in teorie ), insa modelele lor au ambitii super premium, iar Mazda 3 ofera un nivel mai ridicat decat Audi A3 ( exceptand motoarele cv mai puternice pe A3 ) care ala chiar se deriva dintr-un brand premium. Sa iti zic de ce ? Daca esti cunoscator auto, iti vei da seama si singur @Iulian, Lancia Delta, este doar un Fiat Bravo mai cu sclipici, adica in spatele ei se ascunde o masina depasita si ieftina cu materiale ieftine . Nu ma intelege gresit, chiar Fiat Bravo i-am recomandat si eu unui prieten si imi place, dar anii care au trecut pe langa ea isi spun cuvantul. Trebuie un upgrade . Din punct de vedere al dotarilor apropiate catre premium Mazda 3 este mult superioara concurentilor.

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 21.06.2014 22:50

    @@Scorpionul.negru De ce ? Din cauza impozitului de aproape 8 ori mai mare fata de un 2.0 si a intretinerii mai mari. De aceea o trage in jos la vanzari. Europenii cu un buget de 25 de mii de euro pt. o masina noua, cauta motoare de pana in 2 litri (inclusiv). Motoarele mai mari de 2.0i sunt cautate la masinile de peste 50 de mii.

  • @scorpionul.negru, sâmbătă, 21.06.2014 23:21

    Vorbeste un ''posesor de Q7'' despre ''impozitul la o Mazda'', cand asta ar fi trebuit sa fie ultima ta problema. Amice, ai idee cat platesc eu impozit fata de o pers. fizica? foarte mic. Dar de 2.1 de 136cpde pe E class ce zici ?

  • mog, sâmbătă, 21.06.2014 23:42

    irina login, nu fac nici o confuzie, stiu f bine despre ce vb. mazda are 2 turbine, nu una twin scroll. twin scroll face exact acelasi lucru ca si twin turbo - unde ai 2 "piese" cumva independente dar in serie, iar in twin scroll - o singura "piesa" cu 2 camere separate unde intra gazele. avantajul twin scroll e fiabilitatea, ocupa mai putin loc etc... amandoua setup-uri fac acelasi lucru, turbo lag minim, cuplul maxim la turatii mai joase. http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger#Twin-turbo

  • irina logan, luni, 23.06.2014 23:37

    @mog .... si ceilalti cu manute verzi, chiar nu vreau sa fiu rau cu tine, ai citit tu ceva pe acolo dar n-ai inteles tot bine nu te-am contrazis cum ca motoul asta ar fi echipat cu twin-scroll e un twin-turbo, dar nu functioneaza la fel ca turbinele twin-scroll 1 twin-turbo = 2 x turbo-compresor, fiecare din astea doua turbine este montata SEPARAT pe un grup de cilindrii, la L-uri IN PARALEL, la V-uri se face simetrica dispunerea, si carcasa turbinei, turbosuflanta, are o singura spirala, e un turbo-compresor normal, ai doua turbo-compresoare pe masina si functioneaza INDEPENDENT unul de celalalt (twin-turbo = 2 pe motor, separat, legate in paralel) 1 twin-scroll = 1 x turbo-compresor, aici carcasa turbinei are doua intrari, doua spirale (2 scroll-uri) IN ACELASI CORP DE SUFLANTA, cu geometrie diferita, e vorba de gazele colectate din evacuare si care ies cu presiune diferita prin cele doua canale spirale, spirala ca si geometrie are rolul de a amplifica presiunea la capatul ei, atat la turbina cat si la compresor. Spirala cu sectiune mai mica are rolul de a diminua timpul de asteptare, de intarziere in care raspunde turbina (turbo-lag-ul de care zici), dand de fapt impulsul necesar turbinei. iar cea cu sectiunea mai mare este de fapt turbina de putere. sincer, ma asteptam sa spui ca twin-scroll-ul semana cu bi-turbo, nu cu twin-turbo, dar cat traieste lumea invata bi-turbo = 2 x turbo-compresor, sunt separate ca si turbo-compresoare, sectiunea turbosuflantelor este o singura spirala, sunt 2 turbo-compresoare normale, SECVENTIALE, in doua faze, lucreaza pe doua circuite, dar nu separate, ci legate IN SERIE, unul scurt ptr turatii joase, e de raspuns imediat si celalat e de putere, cuplul maxim obtinut poate fi la 2000, iar puterea maxima pe la 5000, raspunsul dat de turbine este mult mai prompt decat la twin-turbo, acceleratia e mult mai fluida eliminand intarzierea intalnita in general la turbo-diesele normale.

  • irina logan, marţi, 24.06.2014 00:05

    ca sa fiu mai clar ptr toti pasionatii + redactorii AM initial am crezut ca-i un twin-turbo, dar NU ESTE TWIN-TURBO, studiind putin motorul ... este chiar un BITURBO .... are doua turbo-compresoare DIFERITE, de marimi diferite, legate in serie, lucreaza secvential, cele de pe twin-turbo-uri, sunt identice si lucreaza independent, nu se amplifica unul pe celalalt apropos: se face confuzie intre aceste denumiri twin si bi, in "proza" de specialitate, cred ca si wiki printre Ciao!

  • mog, marţi, 24.06.2014 11:26

    asa credeam si eu irina login, bi-turbo, 2 tubine diferite, in serie (cum are mazda acum, cum are bmw x35i sau x35d ) iar twin turbo, 2 turbine identice, asezate in paralel, care intra (ambele) in functiune de la anumite turatii in sus, ca o turbina conventionala numai ca sunt 2, 4 samd.insa nu am gasit modul asta bi-turbo descris pe nici un motor. posibil insa veyron sa aiba ceva de genul (twin turbo), daca tu stii alte motoare, sa ne povestesti mai multe, ca eu n`am gasit.

  • mog, marţi, 24.06.2014 11:34

    pardon, nu am gasit modul twin turbo, pe nici un motor mai putin veyron, unde e doar banuiala mea, ca au 4 turbine identice....asa ca am considerat ca ar fi aceeasi chestie, desi twin inseamna ceva, bi inseamna altceva. mazda isi numeste motorul twin turbo...de exemplu. Mazda's SKYACTIV®-D 2.2L Twin-Turbo Diesel Engine | Mazda USA

  • login, miercuri, 25.06.2014 00:49

    au prezentat aici baietii de la AM un Bentley cu motor V8, acela daca nu ma insel este un twin, SKY-ul de pe Mazda e clar un biturbo La Veyron este posibil sa fie un twin format din 2 x biturbo, deci in total 4 turbo-compresoare pe motor oricum asta cred ca este una dintre cele mai performante combinatii de 2 x bi-turbo, adica un twin-biturbo, dar e f scumpa, spatiu mare si trebuie sa ai si motor care sa-ti consume tot aerul asta, Veyron-ul e un mare consumator de aer, la propriu ptr fiecare motor se fac calcule si se alege configuratia optima dpdv dinamic si economic, si asta e ceea ce scoate motorul dupa aceea trebuie sa ai o transmisie performanta, un powertrain performant, motor fara transmisie buna, sau invers, e un non-sens, dar se intampla, multi comenteaza la adresa BMW, Porsche, Mercedes, dar adevarul ca ei nu fac rabat de la aceste lucruri si de aceea au si masini ok restul...restul imbina si ei cum pot, performanta cu vanzarile nu zic ca Renault, de exemplu, nu poate sa fie sportiv, performant dar nu prea se vrea asta, au alte strategii de piata specialisti sunt peste tot, dar management-ul este cel care hotaraste

  • @mog, duminică, 29.06.2014 13:35

    Porsche 911 Turbo sau Turbo S, motor boxer 6 cil, twin-turbo (GV) the best you can buy!