Mazda 3 MPS

2.3 Turbo MPS

Performante

3.5

Cei 260 CP furnizaţi de motorul 2.3 DISI Turbo sunt responsabili pentru cifre interesante la capitolul performanţe. Avem o acceleraţie de la 0 la 100 km/h efectuată în 6.1 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/oră. Cifrele sunt identice cu cele înregistrate de Renault Megane RS. Golf R şi Audi S3 sunt mai rapide, acceleraţia de la 0 la 100 km/h efectuându-se în 5.7 secunde. Diferenţa de putere şi tracţiunea integrală sunt responsabile pentru performanţele mai bune înregistrate de modelele grupului VAG. 

De remarcat că Mazda3 MPS gestionează acum mult mai bine livrarea puterii către puntea faţă. În cazul generaţiei anterioare, puterea era trimisă exploziv către trenul de rulare anterior şi virarea indusă de cuplu era o adevărată problemă. Dacă nu ţineai bine volanul, acesta îţi era smuls la propriu din mână. Diferenţialul autoblocant şi sistemul Torque Management Control rezolvă o parte din această problemă la noua generaţie a 3-ului MPS. Puterea este livrată mult mai liniar, iar fenomenul de torque steer a fost diminuat cu aproximativ 50%.

  • FloRx, miercuri, 29.02.2012 18:54

    cred ca pe astia de la mazda i-a furat rau somnul legat de motorizari

  • slv83, miercuri, 29.02.2012 19:51
    MPS

    O masina incantaatoare din multe puncte de vedere!

  • eu, miercuri, 29.02.2012 20:01
    Clasa Hot Hatch apartine celor de la Renault

    Megane Rs este tatal lor demonstrat, redemostrat si ultrademonstrat incepand cu nurburgring si terminand cu fifth gear, autocar, carbuyer, what car si toti cei care inseamna ceva in lumea auto ! :) Bafta

  • octav71, miercuri, 29.02.2012 20:49

    Da, i-a furat somnul de multi ani :) Mai oameni, ati mers vreodata cu un MPS? Un prieten, drive test, ceva acolo? Am varianta anterioara si este violenta, dar poate fi si o masina normala. Cu o mica precizare, sa nu te uiti la consum! In rest, senzatie, acceleratie, feeling ...u name it. Pace

  • Ionut.M, miercuri, 29.02.2012 21:21
    Practicalitate

    Pentru aproape 30.000 euro sa primesti un portbagaj de doar 300 litri este un pic cam...nerentabil. Pretul este mare din cauza motorului, echipamentului etc. dar totusi, nu prea primesti mult spatiu pentru banii astia. Sunt bani aruncati pe geam. Te vei da mare vreo 2 zile ca ai 260 CP dar tot restul vietii vei merge cu maxim 80 km/h in oras si poate mai prinzi 120 pe autostrazile care nu le avem apoi cand vei avea nevoie de spatiu vei vedea ca "bolidul" tau de 30k nu prea are mult de oferit iar amicul tau cu un Logan SH de 2000 euro va avea din belsug. Mai bine un sedan sau un SUV care pentru 30.000 iti ofera destule, eventual tractiune 4x4 si o garda la sol mare si utila in viata reala.

  • Florin, miercuri, 29.02.2012 21:50
    -

    Cine isi ia masina asta nu o ia degeaba...nu o sa-i para rau ca nu poate cara 2 porci in portbagaj si satisfactia la volan nu are legatura neaparat cu cei 20-30-70 km/h atinsi peste limita de viteza, la urma urmei gusturile si prioritatile nu se compara de la individ la individ...

  • Anonim, miercuri, 29.02.2012 21:54

    " Un set de sigle MPS în faţă şi în spate plus o singură evacuare de dimensiuni generoase"- din poze se vede clar ca sunt doua evacuari.

  • 265, nu 250, miercuri, 29.02.2012 22:18
    @Dragoş Băltăţeanu

    Renault a prezentat deja versiunea facelift pentru Megane RS cu 265 Cp. Adica aceleasi performante cu Megane Trophy - cea mai rapida masina cu tractiune fata (record Nurburgring).

  • LauCalin, joi, 01.03.2012 09:28

    La nivelul asta diferenta de o secunda pana la 100 km/h este prea putin sesizabila... nu mai conteaza ca ajungi in 5 secunde sau 6 pentru ca diferentele sunt prea mici. Asta o poate sesiza numai un profesionist care a condus mult o astfel de masina sau un pilot. Totusi judecand la rece poate ca alaturi de Megane RS si Seat Leon Cupra, masina asta e una dintre cele mai bune alegeri. Pana la pretul unul Golf GTI mai adaugi optionale de 3,4,5000 de euro. Eu zic ca e ceva, mai ales ca oricum astfel de masini sunt dotate destul de bine. Durerea vine daca te gandesti la revanzare, pentru ca e un segment care in Romania nu prea prinde si devalorizarea dupa 4,5 ani va fi usturatoare. Mai ales ca Mazda nu are aceasi imagine ca Megane RS sau Golf GTI in segmentul asta. Ionut, comparatia chiar nu isi are rostul. Vorbim de cu totul altceva.:)

  • TIKA, joi, 01.03.2012 09:48

    Mda ....tot felul de experti!Un lucru e cert nu ai ce cauta in romanica cu asa masina!!De aceea si suspensia ti se pare foarte rigida!Valabil pentru toata gama din care face parte!

  • @LauCalin, joi, 01.03.2012 19:23

    Golf GTI nu este concurentul acestei masini. Mai intereseaza-te!

  • AndreiRN, joi, 01.03.2012 21:10
    Mazda

    O masina de performanta. Nu o masina pt familisti. Nu o masina pt cei cu portofelul subtire. Nu o masina pt cei practici. Mazda are clienti diferiti. Dar stiti ce inseamna cuvantul "Mazda"?

  • constantin, vineri, 02.03.2012 11:09
    costy@yahoo

    Te mai strangi putun si la bani astia iti poti achizitiona noul bmw seria 3 si asta da masina hmmm mazda si ce?

  • AndreiRN, vineri, 02.03.2012 18:15
    Fiabilitate

    Mazda e mai fiabila decat BMW dar ............. nu aduna asa de multe fuste.

  • costy, sâmbătă, 03.03.2012 16:36
    mazda

    mazda e un nume in lumea masinilor ..de calitate ,si spun asta prin prisma unuia care are de 7 ani un model deja vechi iesit demult din fabricatie ..lantis 1,5 f lantis ..motor aspirat ..o bijuterie de masina care nu mi-a facut nici cea mai mica problema vreodata ...am deja 160k si totul e original pe masina .a fost inmatriculata in 98 deci are 14 ani si arata ca noua ..n-am cuvinte ..spun doar atit ..daca va trebui sa ma despart de ea i-mi va plinge inima

  • danutz9393, sâmbătă, 03.03.2012 18:21
    O masina sport adevarata!

    Un model sport care desi era violent in prima generatie, si probabil intr-o mai mica masura la cea de-a doua generatie, face diferenta intre soferii adevarati si cei care nu pot conduce o masina ce nu este asistata de diferite sisteme electronice. Putin automobile mai stabilesc o astfel de legatura intre cel din spatele volanului si masina in sine! RESPECT MAZDA!

  • CRISTI, sâmbătă, 03.03.2012 20:38
    MAZDA 3

    Am o astfel de masina si nu ma pot plange de nimic la ea. Merita toti banii si are multe dotari pe care nu le spun in comentariu . Am dat BMW-ul si am luat mazda. Am scos si un consum de 4.5l/100 km. Viraje la 120 km/ora cu ocolire obstacol fara incidente , confort tot ce vrei. Dar vulpea cand nu ajunge la struguri ce sa spuna ? ca sunt acri. Nu va mai laudati cu renaultul sau golful facut in china sau spania .