Tinuta de drum
Generaţia anterioară a fost un automobil violent. La propriu. Puterea era trimisă roţilor din faţă fără nici un compromis şi trebuia să fii permanent în gardă. Volanul trebuia ţinut bine, iar condusul sportiv te implica 100%. Noul model a fost anesteziat un pic. De fapt, i-a fost dezvoltată încă o personalitate. Dacă alegem să conducem liniştit, în mod urban, noua Mazda3 MPS este un automobil aproape perfect. Singurul lucru care trădează motorul mare de sub capotă este consumul de carburat şi suspensia mult prea rigidă pentru denivelările din drumurile noastre. Dar, dacă nu avem probleme cu rinichii şi scoatem MPS-ul din oraş către un drum virajat, atunci apare a doua personalitate. Puterea este livrată incredibil de liniar, fenomenul de virare indusă de cuplu a fost redus semnificativ, iar rezervele de putere sunt incredibile în orice treaptă.
Ok, nu are ţinuta de drum aproape perfectă a unui Focus RS sau Megane RS sau rafinamentul unui Golf R, dar nivelul de aderenţă oferit este mare. Chiar şi pe suprafaţa udă şi virajată din apropiere de Câmpulung Muscel, unde am pus la încercare veleităţile sportive, MPS-ul s-a dovedit comunicativ şi uşor de controlat. Subvirarea este binecontrolată şi nu apare decât dacă bruscăm direcţia. Diferenţialul LSD contribuie enorm la ţinuta de drum neutră. Mazda3 MPS este un hot hatch redutabil.
cred ca pe astia de la mazda i-a furat rau somnul legat de motorizari