Mazda 6

2.0i 165CP Revolution MT

Interior

4.0

Încă din momentul în care te urci la bord, Mazda6 te întâmpină cu un set de scaune cu design sportiv. În cazul exemplarului testat aveam şi tapiţerie din piele, care îi conferă habitaclului o eleganţă aparte. Volanul este şi el îmbrăcat în piele, iar aceasta are un nivel ridicat de calitate, după cum este și pielea de pe schimbătorul de viteze. Design-ul bordului este curat şi eficient, iar toate comenzile sunt amplasate ergonomic. Este interesant faptul că Mazda a optat pentru o manetă convenţională pentru frâna de parcare, care reuşeşte să nu încurce şoferul în niciun moment şi să fie mereu la dispoziţie, în timp ce rivalii au înlocuit-o cu un buton.

Multe dintre finisajele de la bord sunt de calitate premium, dar interiorul prezintă mici scăpări. Pe de o parte, avem ecranul sistemului multimedia, care este mai mic decât ceea ce găsim la unii competitori, iar ornamentul vişiniu amplasat pe bord nu pare să-şi aibă locul acolo. Butonul rotativ de pe consola centrală nu îţi dă acea senzaţie de soliditate pe care o găsim la unităţile echivalente din portofoliul producătorilor premium. Ultimul element mai puţin reuşit la interiorul lui Mazda6 este consola centrală, care nu este realizată dintr-un plastic plăcut la atingere şi nu este finisată atât de bine pe cât ne aşteptam. 

Portbagajul lui Mazda6 are un volum de 489 litri, clasându-se în partea inferioară a segmentului din acest punct de vedere, cu toate că are o deschidere generoasă. Dintre rivalii săi, doar Seat Exeo, Citroen C5 şi Honda Accord au portbagaje cu un volum mai mic, în timp ce competitori precum Volkswagen Passat, Skoda Superb, Opel Insignia şi Peugeot 508 au portbagaje mai mari.

  • Hulk, luni, 15.04.2013 12:54

    Singurul concurent serios, pentru Mazda 6 in acest segment,ar fi fost noul Mondeo.Din pacate Ford amana lansarea europeana a acestui model. Hai Ford,misca-te mai cu talent....

  • slVW_83, luni, 15.04.2013 16:11

    E cea mai frumoasa si sexoasa masina din segment! De departe! Nu cred ca are rivali decat pe Passat (pline strazile de el) si in mica masura Insignia. In acest segmant Laguna, C5, Accord (din pacate), Avensis NU EXISTA. Imi place si greutatea foarte mica a caroseriei insa cred ca un motor de cilindree mai mica+torbo ar fi fost benefic. In aceasta privinta Passat B7 are un mare avantaj.

  • gogu, luni, 15.04.2013 16:50

    sa ia cineva designu ext de la mazda, siguranta de la nemtesti, fiabilitatea si greutatea de la toyota...si sa faca nene o masina :)

  • gogo, luni, 15.04.2013 16:50

    uitai: si pretu de la logan :)

  • MarchenM, luni, 15.04.2013 16:54

    @slvW_83: Passat, chiar daca sta cel mai bine la vanzari, nu e un rival pentru Mazda 6, pentru ca publicul tinta e total diferit. Passat-ul e foarte echilibrat, insa nu iese in evidenta cu nimic, pe cand M6 te loveste in ochi la aspectul vizual. Mie mi se pare ca adevaratul rival e Accord aici. Poate si Mondeo putin. Pentru Passat exista Insignia sau Superb ca alternative. Mai sint si alte variante evident, insa pentru mine cel putin, astea sint mai bune.

  • yoyo@Mafia, luni, 15.04.2013 17:09

    Tu pricepi ce a scris omul ala? dc nu reciteste! "Banala" Octavia e 144K , aia cu motor de 1.8 si echipare de tot e 22k :|

  • yoyo, luni, 15.04.2013 17:10

    Nu cred ca are rost sa imi rectific greselile pt tine dar fie: 14K / echipare de top

  • Adm, luni, 15.04.2013 19:45

    f misto la exterior, bordul e cam de SUV, mergea mai bine.

  • antonny, luni, 15.04.2013 22:59

    Mazda6 la lupta cu KIA OPTIMA 2.0 170 CP

  • Roby, sâmbătă, 20.04.2013 18:38

    Mazda e Mazda... Stie cineva de aici cat investeste in cercetare? Ati uitat de motorul rotativ? Fiti atenti la raportul cal putere greutate si o sa vedeti ca este imbatabila... Masinile nemtesti?... cad and iti este lumea mai draga..si am avut o gramada...nu generalizez, dar ca fiabilitate cele asiatice sunt imbatabile si aici ma refer la un pret de mijloc in clasa medie, nu la preturi astronomice unde se plateste luxul.