Mazda 6 Wagon

2.0i 165CP Attraction AT

Motor / Transmisie

4.0

Mazda înoată împotriva curentului. Cei dintre voi care au experimentat măcar odată acest exerciţiu, la propriu, ştiu de cât efort este nevoie pentru a ajunge la destinaţie. În condiţiile în care majoritatea constructorilor auto optează pentru downsizing şi reduc capacitatea motoarelor, preferând să apeleze la turbo, Mazda rămâne fidelă motoarelor aspirate.

O decizie sinucigaşă ar putea spune unii. O decizie riscantă am putea spune noi. Dar, cum uneori e bine să rişti pentru a câştiga, e posibil ca Mazda să fi făcut alegerea corectă. Unitatea de 2.0 litri benzină poate fi un argument destul de convingător.

Cu 165 de cai putere, livraţi undeva sus, la 6000 de turaţii, unitatea promite resurse decente. Cuplul motor apare şi el destul de târziu, la 4000 de rotaţii, o trăsătură tipică acestui tip de motoare. Cei 210 Nm par a fi suficienţi, deşi uneori s-ar simţi nevoia câtorva Nm în plus.

Pe hârtie, ingredientele nu par destul de convingătoare. În realitate însă, unitatea este îndestulătoare chiar şi pentru o caroserie generoasă ca cea a lui Mazda6 Station Wagon. Personal, mă declar convins de rafinamentul celor patru cilindri şi de cantitatea de putere oferită. Atunci când te laşi dus de val şi sari peste 4000 de rotaţii, break-ul muşcă cu poftă din kilometrii aşternuţi înainte.

Rafinamentului i-a fost asociată o cutie automată SkyActive, de nouă generaţie. Dacă la motoare japonezii au vrut să rămână conservatori, când vine vorba de transmisie au încercat să revoluţioneze. Şi au reuşit. Este una dintre cele mai bune cutii de acest tip testate în ultima vreme.

Extrem de intuitivă, tratând chiar şi cea mai mică diferenţă de nivel cu o retrogradare insesizabilă, dar utilă. De altfel, totul ar putea fi caracterizat ca fiind insesizabil la versiunea testată: sunetul motorului, repornirea motorului de către sistemul Start-Stop, alternarea treptelor de viteză.

Bonus, pentru nostalgici, un sunet inconfundabil al motorului la regim de turaţii înalte. Un sunet de care ne va fi dor în deceniile următoare.

  • Andy, marţi, 28.05.2013 11:32

    Fromoasa masina. Ca design e peste tot ceea ce exista in clasa medie la nivel de break-uri. Nu e o masina de mers numai sau preponderent prin oras cum fac majoritatea, e o masina de plecat in concedii cu familia. Se presupune ca familia respectiva mai are o masina sau doua de oras care consuma mai putin (de ce nu o Mazda 2 sau 3). Bordul e ok, mai putin elementele glossy care se vor zgaria repejor mai ales ca la noi in tara e mult praf. Portbagajul insa mi se pare cel mai mare minus...506l...hai sa fim seriosi, e la nivel de ce ofera altii la clasa mica sedan (Aveo) si probabil ca mult mai putin fata de ce vor oferi altii la break in clasa compacta (Octavia va avea sigur peste 600l). Sunt curios cum va arata si ce va oferi noul Accord la sfarsit de an/inceput de an viitor. Sunt sigur ca va fi din toate punctele de vedere o oferta mult mai buna.

  • mbz, marţi, 28.05.2013 12:21

    Cred si eu ca v-a luat 6,3% daca pe soseaua Bucuresti - Urziceni mergeati cu 80km/h in afara localitatii.

  • X_Zone, marţi, 28.05.2013 13:41

    romanul tot hapsan ramane, masina sa aibe portbagajul mare si roata de rezerva la fel de mare, daca se poate doua si pana nu face el comparatii nu poate sa se ca..... de-aia suntem unde suntem, oamenii astia au testat si su postat aici masinuta si cine vrea mazda isi cumpara mazda, cine nu, sta si abereaza pe aici.

  • Andy, marţi, 28.05.2013 13:51

    @X_Zone La un break portbagajul e in top 3 al lucrurilor care conteaza, pentru ca in mare asta trebuie sa faca...sa duca o familie de 4-5 insi si multe bagaje. Intelegeam sa te iei de mine daca comentam la portbagajul unei masini din clasa mica sau compacta insa asa ai pus si tu un comentariu sa te aflii in treaba desi nu stii cu ce se mananca un break.

  • lulu, marţi, 28.05.2013 14:22

    Pentru toti comentatorii pro sau contra. Mai jos linkul cu un comparativ postat zilele trecute de o alta publicatie de specialitate. http://www.auto-bild.ro/teste/test-comparativ-combiuri-de-clasa-medie-21093.html E adevarat s-a testat un diesel de 2.2l insa la capitolul dimensiuni lucrurile sunt identice si pentru motorizarea benzina. @Andy, povestea legata de volumul portbagaj, personal, nu mi se pare un minus, daca stau sa ma uit la concurenta. In rest, Mazda 6 la acest comparativ a iesit pe locul 1.

  • yoyo@Andy, marţi, 28.05.2013 14:56

    cand ai privit ultima un CTS break, un RS6 sau chiar si un megane

  • ww, marţi, 28.05.2013 18:14

    Decenta masina, decent pachet ofera, dar am o intrebare, poate un cunoscator imi poate oferi un link sau informatii : care ii treaba cu ceasurile din masinile japoneze? sa fie vorba de traditie? Mi se pare fascinanta indarjirea japonezilor ca pe langa sistemele de parking assist si tehnologie moderna, ei ofera si un ceas cu butoane pentru minute so ora.

  • antonny, marţi, 28.05.2013 22:23

    un singur cuvant Magnific....daca privim putin prin curtea celor Hyundai o sa gasim un jucator mare Hyundai I40 sw 2.0 gdi 177 cp cu un pret de plecare de 22000 euro

  • slVW_83, marţi, 28.05.2013 23:23

    Golful meu, ce face parte din clasa compacta are acelasi portbagaj de 505 litri. Deci in cazul acesta se putea mult mai bine. Passatul are 603 litri! In rest e cea mai frumoasa masina din clasa medie. Poate alaturi de Accord!

  • @unii de mai sus, joi, 30.05.2013 01:58

    Cautati volumele portbagajelor la seria 3 sedan si C-klass sedan (nu stiu cat e la break) si o sa vedeti ca valorile nu sar de 460 litrii. Dar asta nu inseamna ca Aveo e mai bun. Vreti sa carati mobila zi de zi? cumparati-va un van si gata!

  • Mama Omizzilor, marţi, 23.07.2013 16:15

    Trecând peste mărimea portbagajului (care poate părea mic pentru unii şi suficient pentru alţii) maşina se comportă bine. Am condus-o acum câteva luni prin Bucureşti pe un traseu scurt. Aceeaşi motorizare şi acelaşi nivel de echipare. E vioaie, confortul e bun, zgomot la rulare şi motor insesizabile. Totuşi dă senzaţia de uşoară fargilitate. Pe de altă parte, nimic nu poate fi mai hidos la o maşină decât aşa-zisul "portabagaj "de deasupra, care nu numai că strică aspectul maşinii, dar creează şi probleme (greutate suplimentară care modifică centrul de greutate, consum mai mare, rezistenţă la vânt). Ce se poate pune în acel portabagaj în afară de mărunţenii ? Care este utilitatea lui practică imediată ? Şi mai hidoasă este plasarea acestui coşciug pe un SUV. Dar aşa e românul. Vrea portabagaj mare, cât mai mare şi peste tot. FREE GIGI !!!

  • decimus4u, sâmbătă, 03.08.2013 13:46

    Performatele sunt aprox ca ale motorului 1.2 TSI din grupul VAG :)))) daca vorbim de 1.4 TSI si 140 CP atunci acest motor de pe Mazda este o rusine.