Interior
Trebuie să ştiţi de la bun început că în interiorul lui Dokker există compromisuri. Compromisuri care i-ar putea face pe cei mai mofturoşi din fire să se arate puţini sceptici. Mă gândesc totuşi că mofturile nu îşi au locul într-un segment utilitar unde primează pragmatismul.
Care sunt compromisurile şi minusurile?
- Sistemul de reglare pe înălţime a centurii de siguranţă pare neterminat şi extrem de rudimentar.
- Cotiera este complet inutilă pentru că incomodează schimbarea treptelor de viteză şi acţionarea frânei de mână.
- Scaunele sunt iarăşi rigide, deşi parcă au câştigat puţin în confort.
- Sistemul audio vine cu un buton pe care îl confunzi mereu cu cel de volum. De fapt, el schimbă frecvenţa radioului.
- Materialele sunt dure, însă dau impresia de robusteţe.
- Spaţiul pentru pasagerii de pe locurile din spate este suficient, însă nu exagerat de generos cum ne-am fi aşteptat în acest segment.
- Nu în ultimul rând, antifonarea nu este tocmai fericită.
Ce trecem la plusuri?
- Faptul că avem un model extrem de aerisit, cu o suprafaţă vitrată generoasă.
- Portbagajul poate înghiţi până la 800 de litri în condiţii normale şi este cel mai mare din segment. Iarăşi un capitol la care Dacia ne face să fim mândri.
- Ergonomia generală este bună, fiecare funcţie fiind uşor de accesat şi aşezată intuitiv.
- Poziţia la volan, destul de înaltă, ajută mult şoferul unui model utilitar.
- Planşeul care acoperă portbagajul are acum un mecanism de rulare.
- Spaţiile de depozitare sunt numeroase, pornind de la cele ascunse pe plafon până la cele din feţele uşilor.
- Afişajul de bord şi instrumentele sunt plăcute şi inspiră o senzaţie de calitate.
- Nu în ultimul rând, trebuie să apreciem decizia Dacia de a muta comenzile geamurilor electrice pe portiere, un loc cu care toată lumea era obişnuită şi o schimbare pe care publicul a tot cerut-o.
Imi plac noile modele Dacia. Arata mai bine, sunt - sau par - mai de calitate si raman la preturi imbatabile. Ce nu am inteles nici la Docker nici la Docker Van este daca incape sau nu un palet in spate ca la Doblo. se castiga cel putin 20 de minute la incarcare descarcare cand nu poti sui paletul dintr-o miscare si pleca la destinatie. Cu acest lucru insa nu se lauda decat 1-2 modele asa ca nu ii reprosez foarte tare acest lucru.