Consum
Mercedes-Benz anunţă un consum mediu de 3.9 litri la sută pentru A180 CDI BlueEfficiency. Strict de dragul comparaţiei, vechiul A180 CDI avea un consum mediu de 5.2 litri la sută. Acesta este un exemplu potrivit pentru ideea de downsizing. Pus în faţa vechiului A180 CDI, orice client ar alege, fără să se gândească prea mult, motorizarea de nouă generaţie.
În mediul urban, este anunţat un consum de 4.5 litri la sută, pe când mediului extraurban îi este asociat un consum de 3.3 litri la sută. În raport cu rivalii din segment, Mercedes-Benz A180 CDI împarte prima poziţie pe podium cu Volvo V40 D2 în versiunea de 115 CP. Versiunea 114d a lui BMW Seria 1 obţine următoarea poziţie, cu 4.1 la sută în regim mixt, pe când Audi A3 Sportback 1.6 TDI 105 CP Attraction are un consum mediu de 4.2 litri la sută. Locul patru este ocupat de Alfa Romeo Giulietta 1.6 Mjet 105 CP, cu 4.4 litri la sută.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 5.2 litri la sută într-un regim economic, cu sistemul Start-Stop activat. Dacă dezactivăm sistemul, prindem trafic aglomerat şi nu ne mai uităm la economia de carburant, consumul urban urcă la aproape opt litri la sută.
Pe autostradă, la 120 km/h, A180 CDI afişează o turaţie de 2.150 rpm în treapta a şasea şi înregistrează un consum de 4.7 litri la sută. În regim extraurban, dacă nu depăşim 90 km/h, consumul se stabilizează la 4.5 litri la sută, însă acesta se apropie de cinci litri la sută dacă suntem ceva mai grăbiţi.
-
ztele, luni, 08.04.2013 12:15
Masina asta n-are nicio legatura nici cu Octavia nici cu clientii ei. Revenind la subiect, mie mi se pare kitsch. E frumoasa, nu zic nu, in poze nu pare cinestie ce, dar in persoana e faina. Dar, Gurile de la climatizare parca-s de pe Cobra. Nu se potrivesc deloc. Plasticul de pe consola cu schimbatorul de viteze e o amintire din anii 80, plasticul lucios de pe cd si navigatie e urat de tot si atrage amprente (si pe navi e mult prea gros), iar fata masinii se chinuie mult prea mult sa ne spuna ca defapt e Volvo, nu un Clio machiat. Concluzie: generatia precedenta era mult mai frumoasa.
-
Adrian, luni, 08.04.2013 12:37
@ScorpyonVAG Eu as spune de la CLS (inclusiv) in sus. A,B.C.E,GLK nu sunt Mercedes-uri adevarate.
-
unckle, luni, 08.04.2013 12:39
@ScorpyonVAG - motorasul ala, desi are la baza 1.5dci de la Renault, nu mai este un motor renault. Dovada stau modificarile aduse si rezultatele de putere/cuplu si consum. Sa ne exemplificam: 1.5 A180CDI - 109cp/260Nm - consum la 120km/h de 4,7% 1.5dci Grand Scenic - 110CP/240Nm - consum la 120km/h de 8.0% 1.5dci Clio - 90CP/220Nm - consum la 120km/h de 5.5% 1.5dci megane - 110CP/240Nm - consum pe autostrada ~5,7% Eu unul as spune ca MB au facut treaba buna cu motorul ala. Personal nu sunt de acord cu motoare asa mici pe masini asa grele ... si nu sunt de acord cu acest motor cu radacini franceze :)
-
Spider, luni, 08.04.2013 12:49
@unkle ok, acelasi motor, 1.5 DCi, dar oare este si aceeasi cutie pe toate modelele mentionate de tine? Sau nu are nicio importanta ? In al doile rand, masinile comparate de tine au aceeasi greutate? Acelasi coeficient aerodinamic? Ai preluat niste date, un banal copy/paste, dar nu ai inteles nimic ele. Bravo, bravo!
-
ovideatza, luni, 08.04.2013 12:59
Vad ca aceste test-drive-uri ale voastra sunt 50% centrate pe comparatii seci de cifre cu concurenta. Ori noi nu dorim sa ne povestiti cifre tehnice seci in comparatie. Da, e ok sa mai aduci vorba de date tehnice. Dar daca vreti comparatie, intocmiti un tabel comparativ cu 2-3 concurenti si il postati in galerie, si fiecare poate sa compare. Eu astept sa spuneti impresiile voastre, daca tot testati atatea masini. Ma lasa rece ca una are 10,2 sec pentru 0-100km/h si alta 10,5 secunde. In realitate, cea cu 10,5 sec s-ar putea sa iti ofere senzatii care sa le depaseasca pe cele ale masinii cu 10,2 sec. Perceptia e mai importanta, raspunsul motorului la acceleratie e mai importanta, si tot asa... Cititi si voi de exemplu Auto Pro/ Auto Motor si Sport editii vechi, sa vedeti acolo teste, pareri. Normal ca vor fi subiective, nimeni nu e pur obiectiv. Dar in timp, testand majoritatea modelelor dintr-o clasa, poti ajunge la o parere "avizata" daca ti-o si sustii si precizezi din ce punct de vedere tratezi problema. Impresii "avizate" astepti de la un test-drive, comparatii de cifre poate face oricine...Din pacate, articolele "test-drive" ale voastre pot fi scrise 70% fara sa mergi cu masina... Spor si la mai mare!
-
unckle, luni, 08.04.2013 13:00
auzi ma spider, tu chiar crezi ca nu am inteles nimic din ele ? vroiam sa-i subliniez omului ca MB a facut o masina mult mai buna decat ce povesteste el acolo, plecand de la un motor din care scoate mult mai multe decat scot "parintii" sai ... foarte usor sa dam cu piatra, foooarte .. bravo :)
-
eee, luni, 08.04.2013 13:01
@ScorpyonVAG: daca nu poti sa treci peste faptul ca ai acelasi motor sau asemanantor si pe un Sandero atunci parerea ta este clar subiectiva deci irelevanta pentru review-ul acestei masini. Cum poate sa iti treaca prin cap sa compari un A Klasse cu un Sandero? pentru tine e acelasi lucru un a4 si o octavia? (asta ca sa iti dau expeple din universul vag in care traiesti)
-
@unckle, luni, 08.04.2013 13:05
francezii fac motoare diesel mai bune decat nemtii pana in 2l. Si chiar si peste daca ne uitam nu cred ca se fac de ras. Sa nu mai vb de perfomanta unde in F1 cele mai rapide masini au motoare din FR. Renault goes back to its core expertise as engine supplier Renault has won 11 Constructors' World Titles (as motorist and team) and went back to its core activity as an engine supplier in 2011. Renault will power 4 teams in 2013: triple world champions Red Bull Racing; Lotus F1 Team, double world champions in 2005 and 2006 when racing as the Renault F1 Team; Caterham F1 Team and Williams F1 Team. Revenind la diesel... Mai mentionez motorul 1.6 dci de la alianta Nissan Renault ?Care bate la fund tot ce e pe piata? O sa ziceti ca a scos Opel acum 1.6 diesel la 135cp. Doar ca vine la la 2 ani de zile dupa "fraierii" astia de la Renault. Fraieri care am inteles ca au deja in teste o versiune de 160 cp tot din 1.6 diesel. A nu se intelege gresit. Nu sunt fan nici de al francezilor, nici de-al japonezilor, nemtilor or alte natii. Dar cand vad inca atata lumea indoctrinata cu "suprematia" unora si altora(in cazu de fata vorbim de cazanele nemtesti) la pret dublu fata de cele frantuzesti desi sunt acelasi rahat cu 3 briz brizuri in plus ma apuca dracii :) Hai pa Mai jos putina lectura de prin 2011 Renault’s brand-new Energy dCi 130 diesel motor is a perfect example of this trend. An all-new 16-valve unit, it will replace the company’s current, 8-valve, 1.9-litre diesel engine, appearing first in the Scenic range, before being fitted to the Megane. The company says the Energy dCi unit ‘is the world’s most powerful engine of its size’ offering 128bhp and 236lb ft of torque at 1750rpm, though 80 percent of the twist action is on tap from 1500rpm. Average Co2 output is 30g/km lower than the 1.9-litre diesel. Work on the new engine started back in 2006 from a clean sheet and features a completely new block (using a ‘square’ short-stroke design), which will form the basis of other, future, downsized engines. A 230m Euro investment, Renault says this engine was tested for a lifecycle of 186,000 miles or 20 years of driving. The unit includes a number of fuel-saving features including a new stop-start system, regenerative braking, a variable displacement oil pump, a double water jacket in the head (which improves cooling efficiency, allowing the use of a smaller water pump) and low-friction, F1-derived, UFLEX piston rings.
-
gelu, luni, 08.04.2013 13:13
ca tot veni vorba de design si nu numai comentam nespus de mult designul ca niste chibiti fotbalul. Dar cand esti pus in situatia de a-ti achizitiona o masina designul numai este un factor atat de important. Nici macar originile mai putin "albastre" ale motorului numai conteaza. Oare am putea fii atat de stupizi incat sa credem ca un eventual client de A-classe va stramba din nas cand (si daca) va afla ca motorul are niste vagi origini de renault? cand incepi sa cutreieri dealerii si sa programezi drive-testele prioritatile sunt ergonomia butoanelor, confortul in scaun, dimensiune portbagaj, dotari standard sau optiuni mai necesare ori ba. Oferta este atat de larga incat sa mergi chitit pe o marca nu cred ca este cel mai potrivit mod de a achizitiona o masina. dar atat timp cat se admira masina doar in poze ne permitem sa o facem pe domnii cu pretentii premium dar cu buzunarele gaurite. Si inainte de a inrosi voturile comentul asta e scris in urma propiei experiente. Chiar daca nu sunt un fan din cele 8 alternative pe care le-am luat in calcul, 3 au fost de la concernul VAG: Jetta, Rapid si Octavia. Parca as alege gresia din bucatarie....una e prea stralucitoare, alta e made in turcia, alta nu e rezistenta la zgarieturi....
-
JustinV, luni, 08.04.2013 14:34
asa ... tiganiti-va ... ca altfel nu va simtiti bine :) De parca v-ar sta rau un A Class in garaj sau in fata blocului ... Din cate vad un poze se adreseaza fix tinerilor. Din punctul meu de vedere, interiorul nu mai are acea eleganta simpla care definea un MB, pe mine personal nu ma atrage acel interior, in privinta exteriorului mi se pare ok. In ceeace priveste motorul merita incercat
-
unckle, luni, 08.04.2013 14:49
@domnul fara nume -- Mercedes a luat un motor Renault si l-a facut mai bun ... destul de simplu argumentul, chiar sub doi litri, si fara a cita jumate de wikipedia/PRrenault. in F1 situatia este cu totul alta decat pe strada, atat in curtea Renault cat si in curtea Mercedes ... nici macar Ferraristii nu baga tehnologie de ultima ora din F1 in motoarele de strada.
-
Radu, luni, 08.04.2013 15:27
Vulpea si strugurii.
-
LR, luni, 08.04.2013 15:29
In legatura cu motorul turbodiesel de 1,5l: doar blocul motor este de la Renault. Chiulasa, admisia si evacuarea si gestiunea motorului sunt Mercedes. Conteaza si ce injectoare pui pe un motor. Totul e dictat de pret.
-
ScorpyonVAG, luni, 08.04.2013 20:23
@unckle: nu compara motorizarea. Grand Scenic are alta masa, are alta aerodinamica si difera si cutia de viteze + softul. In rest aceasi marie cu alta palarie. Daca l-as primi gratis sau pana in 18.000 l-as lua cu cea mai mare placere, dar la 31.000 categoric nu. Am dat un exemplu universal (Octavia), puteti pune alt model oricand in comparatie. Octavia mi-a venit pe moment. Imi cer scuze pentru cei care credeti ca v-am jignit, comparand Octavia cu A-classe. :)
-
antonny, luni, 08.04.2013 21:44
Daca ar fi sa punem fata in fata MB vs Volvo V40 la prima vedere cam greu de ales design perfect ....apoi 10000 euro diferenta ii arunci pe pe siguranta si dotarile de la VOLVO .....????
-
Mafia, luni, 08.04.2013 22:29
Asa ceva. Dar asa ceva, numai Mercedes putea sa faca. Nu-i de mirare ca nu mai este PUR premium. Si asta e cumva versiunea cu geamuri la manivela?
-
MarchenM, marţi, 09.04.2013 12:17
@antonny: la modul cel mai sincer acum, chiar ai alege in continuare Volvo stiind ca au niste chinezi in spate? Eu, chiar daca stiu ca tot suedezii le fac, ma gandesc de doua ori inainte sa dau 30 de mii pe o masina compacta cu management chinezesc.
-
yo, duminică, 14.04.2013 23:12
31000 de euro pentru o masina cu motor diesel de 1.461 centimetri cubi trebuie sa fi retardat
-
besche, marţi, 16.04.2013 12:49
Ca si motor,1.5 dci-ul este foarte bun. Problema apare daca este pus acelasi sistem de injectie Delphi pe motorul asta. Toate cunostintele mele cu Logan,Symbol,care au aceasta injectie,au avut necazuri din cauza pompelor . Daca au injectie Siemens sau Bosch,e cu totul altceva.
-
unckle, marţi, 23.04.2013 16:10
@besche - cunosc un nene care a avut pe E250CDI injectoare Delphi ... si la fel de frumos au trebuit schimbate pana in 50k
-
seb@, sâmbătă, 29.06.2013 00:29
Nemtilor astora le-a fost pusa intrebarea de ce, la valoarea lor au preluat motorul de 1,5dci, care echipeaza si Logan Au afirmat ca, decat sa construiasca un motor de la zero, cu costuri mari, mai bine au luat motorul asta si l-au imbunatatit Buna idee
31.000 epuroi pe 1.5Dci de pe Sandero pus pe o caroserie mai bine antifonata (de aici iese ca este mai rafinat) si cu un soft nou pe el (cuplu/putere) sa nu se prinda prostimea ca ii identic + steaua = 31.000euro. Dezamagitor. Mai bine o Octavia 2.0tdi (cr) ultimul model full decat asta. Mercedes incepe de la C-classe in sus. Restul e Can-can.