Motor / Transmisie
Asemeni vinului învechit în butoaie de stejar, Mercedes C-Klasse a avut nevoie de mai multe generaţii pentru a putea ajunge la actualul nivel de rafinament. Şi când zic rafinament mă refer şi la ceea ce se ascunde sub capotă, acolo unde am degustat un motor pe benzină, de 2.0 litri şi 184 de cai putere.
Coincidenţă sau nu (în mod sigur nu), modelul din Stuttgart oferă aceeaşi putere ca rivalul său direct, BMW 320i. Sunt 184 de cai, oferiţi la 5500 de rotaţii, gata oricând să imprime un comportament dinamic sedanului premium. Ajută în acest sens şi cuplul motor de 300 de Nm, disponibil chiar de la 1200 de rotaţii. E ca un miros înţepător care te aduce în simţiri atunci când îl tragi cu putere pe nas.
Orice impuls al pedalei de acceleraţie este recepţionat bine, iar plaja de cuplu se pregăteşte să te îndestuleze. Senzaţia de cuplu se păstrează şi va genera un sentiment de resurse decente, mereu gata să sară în ajutor.
Deşi vorbim despre un potenţial pământean al unităţii pe benzină, ea nu pare să se ridice la generozitatea cu care îşi obişnuieşte un constructor german clienţii. De aceea, e de preferat ca decenţa să fie schimbată pe generozitatea unui motor mai mare.
Cuplul de 300 de Nm este gestionat cu ajutorul unei transmisii 7G-Tronic Plus, capabilă să înşire pe nesimţite cele şapte rapoarte. O liniaritate bună şi un răspuns decent în situaţii de urgenţă. E totuşi nevoie de ceva mai multă intuiţie. Ea poate veni în modul Sport, însă nici atunci relaţionarea om-maşină nu este tocmai perfectă.
La început vorbeam de rafinament, pentru că propulsorul de 2.0 litri este bine echilibrat, izolat fonic excepţional şi vindecat de vibraţii supărătoare. Nici măcar sistemul start-stop nu reuşeşte să creeze astfel de slăbiciuni. Cu toate acestea, sunetul său la turaţii înalte nu se apropie de accesele baritonale ale fraţilor mai potenţi.
o masina f frumoasa. dupa ce face 3 ani o iau din germania cu 15000euro si 150.000km. la banii astia de noua nu se merita.