Motor / Transmisie
În spatele denumirii 350 CDI Bluetec se ascunde un V6 diesel de aproape 3.0 litri care oferă 252 CP şi 620 Nm. Cuplul maxim este atins încă de la 1.600 rpm, ceea ce ajută transmisia automată cu şapte trepte să ofere senzaţia că accelerează fără efort. La fel ca toate versiunile Coupe din gama E-Klasse, resursele unităţii cu ardere internă sunt direcţionate exclusiv către puntea spate. Competitorii săi oferă atât diesel-uri, cât şi motoare pe benzină în compania unui sistem de tracţiune integrală.
Versiunea 350 CDI din gama E Coupe este cel mai puternic diesel din oferta acestui model, oferind un nivel de putere respectabil pentru acest segment. În comparaţie cu motorizarea echivalentă de la BMW, aflată sub capota lui 640d Coupe, E 350 CDI are 61 CP şi 10 Nm în minus, pe când echivalentul său din gama Audi A5 Coupe are 7 CP şi 120 Nm mai puţin. Nu vorbim, deci, despre cel mai puternic diesel de 3.0 litri din segment, dar modelul din Stuttgart nu se face deloc de ruşine cu motorizarea sa. Din contră, aceasta suprinde plăcut.
Propulsorul celor de la Mercedes-Benz se remarcă prin silenţiozitate şi rafinament, trepidaţiile şi zgomotele aferente unui diesel fiind amortizate cu succes de inginerii Daimler. Transmisia automată prezintă o evidentă configurare pentru schimbările line de treaptă, cu toate că există un mod sport şi un mod manual de schimbare a treptelor pentru a răspunde unor cerinţe mai alerte. Am apreciat în mod deosebit rezerva de putere pe care o ascunde acest model, fiind capabil să accelereze în aproape orice moment fără să ne dea senzaţia că se străduieşte foarte tare. Sunetul motorizării, în puţinele clipe în care îi poţi auzi "glasul", este baritonal, fiind plăcut pentru urechile celor de la bord.
O masina interesanta, dar care nu mi-as cumpara-o. Ce rost are un E klasse coupe? E klasse e o masina din clasa mare, creata special pentru comfortul pasagerilor, pentru manageri, pentru oameni cu statut. Mie versiunea coupe nu-mi inspira nimic, nu-i nici cal nici magar. De obicei un coupe se asociaza cu o masina cu un caracter mai sportiv, dar masina asta nu prea are legatura cu acea zona a sportivelor. Dupa parerea mea, clasa C coupe era de ajuns.