Mercedes-Benz Clasa M

3.0 ML 350 BlueTEC auto 4Matic
4.4
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 20 decembrie

De aici mă ocup eu

De la un anumit nivel în sus, în segmentul premium, modelele sunt foarte apropriate între ele, deşi aparţin unor constructori diferiţi şi au filozofii care urmează căi separate. Unul dintre aceste cazuri este cel al SUV-urilor mari premium, unde se luptă de la egal la egal modele precum Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz ML, Range Rover, Toyota Land Cruiser, Lexus RX şi Porsche Cayenne.

În oricare dintre ele te-ai urca, maşina se va comporta bine pe şosea, va avea şi capacităţi off-road şi va beneficia de motorizări puternice şi de interioare atent realizate. Aproape că n-ai cum să dai greş în calitate de client al unuia dintre SUV-urile mari premium, însă trebuie să ştii ce-ţi oferă fiecare model diferit, pentru că balanţa dintre confort şi sporitivitate atârnă diferit în cazul fiecărui competitor din segment.

Testul de astăzi ne aduce la volanul lui Mercedes-Benz ML, un model care acumulează încet propria istorie în gama constructorului din Stuttgart. De la lansarea din 1997 până în prezent, ML şi-a creat o bază serioasă de fani, iar punctele sale forte au crescut de la o generaţie la alta urmărind acelaşi registru.

Exemplarul care face subiectul testului nostru este un ML 350 BlueTEC echipat cu generozitate. Nivelul dotărilor de la bord te face să crezi că eşti într-un S-Klasse care "ştie" şi off-road, iar felul în care diferitele sisteme au grijă de dispoziţia ta duce inevitabil la sentimentul de răsfăţ. Nu m-am mai simţit de mult timp la fel de răsfăţat de o maşină, cu toate că am condus numeroase modele premium în decursul acestui an.

Într-un fel, să mergi cu această maşină e ca într-o reclamă deja celebră. Apeşi comanda de deschidere a portierelor şi ţi se pare că lângă tine se iţeşte un domn în frac care spune:"Salut. De aici mă ocup eu".

  • Gigel, vineri, 20.12.2013 13:37

    As mai adauga la "nu ne-a placut" si lipsa unui motor diesel de peste 300 de cai. Eu cunosc personal pe cineva care vroia noul ML, dar si-a luat X5 4.0d, tocmai din cauza motorului.

  • Scorpionul.negru, vineri, 20.12.2013 13:51

    Toyota Land Cruiser ? Mai de graba Infiniti FX !! FX-ul concureaza direct cu X5 , Cayenne, ML etc. NU Land Cruiser ! 97.005 € ? Hm...mai mult de 80 de mii nu as da pe nici un SUV. Eu zic ca e suficienta limita de 80 de mii la oricare din suv-urile enumerate de voi in test. Si vin suficient de dotate pe la 80 de mii asta tinand cont ca ele incep de pe la 65 de mii cat de cat aranjate. Deci la 80 de mii le poti avea aproape full. De la 80 de mii in sus se pot achizitiona masini mult mai frumoase si mai deosebite gen Porsche Panamera, BMW 6 GrandCoupe etc.

  • MarchenM, vineri, 20.12.2013 15:01

    Si eu care traiam cu iluzia ca-mi permit una noua :( Pai varianta testata de voi costa aproape dublu fata de varianta de baza!

  • alex, vineri, 20.12.2013 15:02

    cel mai frumos suv premium si cu cel mai calitativ interior dupa cayenne,cel mai bun motor diesel alaturi de x 5 3.0 d

  • slVW_83, vineri, 20.12.2013 15:22

    La mine-n oraş au apărut multe şi am fost surprins de silenţiozitatea motorului diesel care în pofida faptului că are 258 CP se aude ca un 1.4 TSI adică aproape deloc. Preţul însă, prohibitiv.

  • NDY, vineri, 20.12.2013 17:35

    "Pe autostradă, la 130 km/h, turometrul arată 2.100 rpm în treapta a şaptea, iar consumul se stabilizează la 11.3 litri la sută." Sigur nu ati gresti?! mi se pare cam mult.

  • Andy, vineri, 20.12.2013 18:34

    Adevarul e ca si la masinile de volum, variantele de top (motorizari + dotari) costa de cel putin 2 ori mai mult decat variantele de baza, deci nu e de mirare ca la o masina premium se intampla asa ceva. Personal, daca as avea atatia bani de dat pe o masina as alege ori Land Cruiser V8 ori noul Grand Cherokee. Prefer sa am niste materiale mai normale (desi de lux, cele doua sunt sub tripleta germana ca finisari, asta e clar) insa sa pot iesi cand vreau in afara asfaltului fara sa ma stresez ca poate raman impotmolit. Plus ca din punct de vedere al design-ului Jeep-ul e mult mai masculin/agresiv si intotdeauna am apreciat mai mult design-ul exterior decat materialele super gumoase din interior cu care se lauda in general masinile nemtesti, materiale pe care oricum nu le ating ca n-am de ce. Calitatea imbinarilor conteaza cel mai mult la interior, ca sa nu-ti paraie la toate denivelarile si aici orice masina de peste 30.000 de euro sta excelent.

  • Scrooge, vineri, 20.12.2013 18:41

    @NDY Nu cred ca au gresit, am un prieten care are un X5 cu un motor similar si imi povesteste cam de aceleasi consumuri, chiar ceva mai mari.

  • Ghionea, vineri, 20.12.2013 20:18

    Azi am mai invatat ceva nou de la un ''meserias'' de pe AM. Deci eu sa inteleg ca x5-ul meu este mai bine finisat decat un LC v8 care are volanul mai de calitate cu lemn iar interiorul mai zdravan(mai finisat) , insa sa vad ca nu e asa ? Ciudat, ce-i drept eu am ramas intepenit in zapada cand am incercar sa urc bordura. Am avut noroc cu un tedei for mousăn care m-a scos cat ai clipi. Asta a fost in prima luna in care a nins, in a doua ce sa vezi si eu si un LC v8 in zapada , rotile se invarteau in gol. Ghiciti ce ? Un Meleu dala prost la siguranta ca a lui Huidu, ne-a tras pe amandoi cu antaia, si BINGO am iesit totii, ieeeee.

  • demin2609, vineri, 20.12.2013 22:27

    aceste masini au consumuri mici numai daca atingi pedala de acceleratie cu degetul, cu clte cuvinte, consumuri de 15-20% la orice diesel este normal. cei care le lauda, desi nu s.au suit vrodata intr.o astfel de masina, le sugerez sa taca.

  • Scorpionul.negru, vineri, 20.12.2013 23:50

    @demin2609 20% ? Poate la cele de generatie veche...Q7-ele meu mai mult de 13% nu a consumat niciodata chiar si cu pedala la podea. Poate te referi la consumul pe moment....la cel mixt altfel sta treaba.

  • Jan, sâmbătă, 21.12.2013 11:02

    Dupa ce am vazut noul X5, ramane referinta segmentului in continuare, sa nu mai zic de X5 M50d.

  • Sorin, duminică, 22.12.2013 17:14

    Eu am aproape 20.000 km , media 11,3 , mers laser mai tot timpul. Acum ar trebui sa vad cum merg Porsche, Q7, X5-6 tot cu motor diesel de 3000 pentru comparatie. Nu-mi pare rau de alegerea facuta. Este o masina sigura, tare in demaraj( cuplul de 620 Nm cam ii lasa in spate pe altii ) , iluminatul inteligent este trasnet , iar suspensia airmatic functioneaza 99,8 % din timp , pentru ca asigura un confort super. Minusuri , lipsa meniu si navigatie limba romana , manerul portierei nu este ergonomic. Deosebit este si sistemul pentru telefon , se aude clar si tare in ambele sensuri.... Un plus mare si pentru sistemul de protectie fata de masina din fata , deosebit de util.

  • lorinczi.thomas, luni, 23.12.2013 07:25

    Off Topic: Imi poate spune cineva cum se inchide reclama de la Motrio (Renault) care ocupa un sfert din pagina in stanga, (in afara de dat refresh si AdBlock) pentru nu gasesc butonul de inchidere al reclamei!

  • Andi, luni, 23.12.2013 08:06

    Am inceput sa urasc Captur-ul si Duster-ul din cauza reclamelor astea sufocante... Plus ca au deja portbagajul plin cu carne... :)

  • Bogdan, marţi, 24.12.2013 12:00

    Din pacate, aceste SUV-uri reprezinta "masinile trecutului"! De ce? Vezi soarta Limuzinelor din SUA iar azi, mai mult ca oricand a "deplasa" peste 2 tone cu clasicii combustibili, mi se pare o eroare mare! Suntem deja in era "propulsiilor neconventionale" vrem nu vrem. Mare atentie si la poluarea mediului!

  • MarchenM, vineri, 03.01.2014 14:13

    @Bogdan: FYI pe timp de criza ghici care segment auto a avut crestere in vanzari? Exact segmetul premium! Si inca un exemplu: din toata gama de automobile BMW, stii care este cel mai vandut model in Europa de Est ? BMW X5! Eu cred ca asta spune multe despre piata est-europeana, muuult diferita de cea din Europa de Vest. Si daca ai trecut vreodata prin state in ultimii doi ani o sa vezi ca esti foarte departe de adevar. Deocamdata tot SUV-urile domina strazile. Poate tu te refereai la motoare a caror tendinta generala este de micsorare a capacitatii cilindrice, insa segmentul auto cu cea mai mare crestere este cel al SUV-urilor, si aici nu ma refer doar la SUA. Numai bine!

  • dd, luni, 13.01.2014 01:35

    astept cu f.mare interes volvo xc 90 care v-a rezolva problema celui mai tare jepp! motor de 2 si 250 cp +dotarile de siguranta cele mai avansate pe care la alte jeepuri nu le gasesti s-au sunt extrem de scumpe!

  • dex, miercuri, 16.07.2014 10:41

    sau sunt scumpe..nu s-au